Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESC til 600E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ESC til 600E

    Har fått inntrykk av at 75amp. Align esc. som følger med 600E`en ikke er holdbar og at jeg bør opp i 100amp.
    Skal jeg gå for Align sin 100amp. eller har dere noen forslag?
    Kommer til å bruke XL motoren i første omgang.
    Den må være enkel å sette opp!

  • #2
    Originally posted by Lars Odland View Post
    Har fått inntrykk av at 75amp. Align esc. som følger med 600E`en ikke er holdbar og at jeg bør opp i 100amp.
    Skal jeg gå for Align sin 100amp. eller har dere noen forslag?
    Kommer til å bruke XL motoren i første omgang.
    Den må være enkel å sette opp!
    Har du fått deg trex 600??

    Bruk den på 75A til den dør. Flydde over 200 turer med min Align 75A ESC før den havarerte etter å ha ødelagt motoren først.
    Castel creation og Kontronik JAZZ er gode altarnativer. Sist nevte har en meget godt govenor funksjon og anbefalles på det sterkeste.
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

    walter@retlaw.no

    Comment


    • #3
      Joda, det er vel noe på gang.
      Kom tilfeldigvis borti "confirm order" knappen her en dag

      Comment


      • #4
        Støtter Walter. Kontronik Jazz er den beste ESC'en du får i dag. Meget god governor.

        Kan jo også nevne at Kontronik har lansert en ny generasjon kalt "Jive". Den er visstnok enda bedre.

        Grattis med ny visper, forresten.
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • #5
          Gratis med ny maskin...
          Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

          walter@retlaw.no

          Comment


          • #6
            Enig i at jazz'n er en super regulator til 600', jeg har en sånn selv i min
            Skulle jeg kjøpt en ny i dag så tror jeg at jeg ville gått for jive'n.
            Kontronik er noe dyrere enn andre esc'r men jeg har prøvd litt forskjellig annet (tmm,align,flighttech og castle) og mener at kontronik er den beste jeg har prøvd til nå..
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

            Team Visa...

            Comment


            • #7
              Originally posted by Heliman View Post
              Kontronik er noe dyrere enn andre esc'r men jeg har prøvd litt forskjellig annet (tmm,align,flighttech og castle) og mener at kontronik er den beste jeg har prøvd til nå..
              Nysjerrig som jeg er: hva merker du forskjellen best på?
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #8
                Skikkelig softstart, enklere programmering, governor som funker skikkelig og en 4 amp bec(holder opp til 30'size om du ikke har de aller råeste servoene)
                Jeg fløy en stund med ppm og dualconversion og når jeg brukte castle og align så hadde jeg en del glitcher, men ikke en eneste med kontronik'n.
                Last edited by Heliman; 09-08-08, 12:23. Reason: srkifeveil
                Mvh
                Bjørn Tore Espevik

                Team Visa...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by retlaw View Post
                  Gratis med ny maskin...
                  Joda, skal bli "rart" å fly en 50 size (eller 600 som det heter på elektro) som ikke bråker og røyker som en 50 fuel, sikkert litt uvannt.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Heliman View Post
                    Enig i at jazz'n er en super regulator til 600', jeg har en sånn selv i min
                    Skulle jeg kjøpt en ny i dag så tror jeg at jeg ville gått for jive'n.
                    Kontronik er noe dyrere enn andre esc'r men jeg har prøvd litt forskjellig annet (tmm,align,flighttech og castle) og mener at kontronik er den beste jeg har prøvd til nå..

                    Så da ken jeg legge denne ESC`en readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon på minne til litt senere?
                    Det holder med 100amp, også til litt senere om jeg skulle skifte motor til noe heftigere?

                    Comment


                    • #11
                      jepp.
                      Du kan jo ta en prat med rune, tror han bestillte seg en sånn til protosen sin
                      Mvh
                      Bjørn Tore Espevik

                      Team Visa...

                      Comment


                      • #12
                        Så var det servoer, tenkte å kjøre JR i denne. Forslag utenom 8717 (som kan løfte kveg og suger strøm) som jeg ikke syns jeg trenger?
                        Klarer meg jo fint med Futaba 9255 i de andre 50`ene mine...
                        Uannsett tenkte jeg JR 8900 til halen: readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon om jeg skulle gå for CY Solid G gyroen eller Spartan.
                        Last edited by LarsO; 09-08-08, 15:22.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Heliman View Post
                          jepp.
                          Du kan jo ta en prat med rune, tror han bestillte seg en sånn til protosen sin
                          Stemmer det, men jeg venter fortsatt, så jeg kan ikke si noe om den annet en at du må passe på at du får en med software 3.0.

                          Jeg bestilte min hos Torbjørn & Kåre, de venter inn når som helst siden de sendte alle sine til Tyskland for software-oppdatering, prisen blir bare noen få kroner mer en fra readyheli, siden jeg ikke skulle ha noe annet.

                          Vær obs på at det fins to typer av hver str. HV og LV, du skal ha HV.

                          BEC'en i disse er god nok også til en 50 size vil jeg påstå, 5A kontinuerlig og 15 i peak, den har i tillegg mulighet for parallell-kobling til mottakeren.
                          Hilsen Rune Marcussen

                          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                          JR DSX9

                          Fitjar Modellflyklubb
                          ---------------------------------------------------------------------------
                          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                          Comment


                          • #14
                            Off, software å greier. Høres komplisert ut å sette ting opp her ja.
                            Hv og lv, forskjell?
                            Om jeg så velger å bruke bec`en i denne esc`en som leverer 5amp kont., er det nok til å mate 3stk. 8717?

                            Rune, har ikke du 8900 på en av halene dine, funker fint?
                            Last edited by LarsO; 09-08-08, 19:43.

                            Comment


                            • #15
                              Software har alle elektroniske dingser, det er det som gjør at de virker

                              Den er ikke vanskligere å sette opp en andre esc'er.

                              Jeg tror den vil klare 8717, men ikke siter meg på det.

                              Jeg har 8900 med en csm sl720 på 600'en, fungerer utmerket.
                              Hilsen Rune Marcussen

                              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

                              Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                              Comment

                              Working...
                              X