Announcement

Collapse
No announcement yet.

Komponent plassering i 600 E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Komponent plassering i 600 E

    Kan elektro-folket svare på om plasseringen av utstyret ser ok ut? ESC`en lengst mulig vekk osv...
    Evt. forslag til å få lipo`en inn i ramma i stede for hengende under.
    Attached Files

  • #2
    Hva har du inni ramma? Gyron? I så fall på 600n kan du godt sette den oppå bomfestet, ingen fare for at den blir slått av der på denne.
    Ledningene mellom motor og esc ligger innpå ramma ser det ut til. Om du lar de ligge slik vil isolasjonen helt sikkert gnages av over tid. Ta litt fuelslanga og splitt denne på langs, legg den så over kanten av ramma og ha noen dråper ca under den her og der så den holder seg på plass så slipper du skade på ledninger.

    Comment


    • #3
      Gyroen har jeg ikke limt på enda og den blir oppe på halekassen som vanlig. Strømper og beskyttelse kommer, ville bare høre om plassering av elektronikken v.s. store mengder strøm for å ikke få forstyrrelse av noe slag.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Rekker ledningene fra ESC til batteriet slik du har montert ESCen din??
        Gyroen min har jeg plasert innenfor rammen på toppen av av bunnplaten. Hadde den på toppen av halekassa før, men synes at den holder bedre der den er nå. Gyrokontrollboksen har jeg på toppen av halekassen der det er lettere å lese av dysplayet.
        Mottakerne har jeg på hver sin side av rammen for bedre signal og det er enklere å komme til for mulige omkoplinger. BECen har jeg under gyroplaten med lysdiodene utover bak, og toppen av gyroplaten buker jeg til å feste 2S mottakerbatteriet. Ledningene har jeg festet med dobbelstsidige teip rundt dem og med stips over teipen. Har også bruk dobbeltsidge teip på rammekantene slik at lednigene ikke gnis i stikker.

        Har hatt et par stygge krasj og utstyret har vist seg å være godt beskyttet med mitt plassering.
        Attached Files
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

        walter@retlaw.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by retlaw View Post
          Rekker ledningene fra ESC til batteriet slik du har montert ESCen din??
          Ikke foreløbig slik det er, lodder på extra om jeg skulle gå for denne løsningen evnt. snu esc`en 180*....men avstanden av rx og esc ser ok ut?
          Last edited by LarsO; 16-08-08, 21:13.

          Comment


          • #6
            Ville ikke ha loddet på ekstra ledning på ESC'en. KISS - Keep It Simple Stupid.

            Avstanden ser bra ut. Det er heller ikke fullt så kritisk med 2.4GHz som det er med FM.
            Mathias
            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

            Comment

            Working...
            X