Announcement

Collapse
No announcement yet.

Logo 400 erfaringer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Logo 400 erfaringer

    Hei,

    Vurderer å få meg et litt større el-heli som jeg kan herje litt med. Jeg har ingen erfaring med Logo og må derfor spørre her. Men hva bør man gjøre/forvente i forhold til:

    - Flytid (6S, 5S oppsett)
    - Hvilke servoer bør man ha i en slik kjerre
    - Bør man bruke V-bar for å få den gode følelsen
    - Hvilken regulator er det å anbefale i en slik kjerre

    Finnes det noen andre canopy-løsninger for logo. Denne er vel i "syltyn" plast og kanskje ikke den kuleste. Ser at noen fått tak i noen lakkerte utgaver - er dette sammen plast-typen.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

  • #2
    Heisann!
    Flyr ikke logo selv, men jeg har omtrent ikke hørt et negativt ord om dem enda!

    - Flytid (6S, 5S oppsett)
    6S oppsett er for dem som vil ha ekstra mye liv i heliet, man går da ned på mAh, får kortere flytid, men mere sprut i heliet. 5S er for mere flytid. Man får da plass til mere mAh og kan fly lengre men litt mindre sprett. Fint for hovering og nybegynnere.

    - Hvilke servoer bør man ha i en slik kjerre
    Kommer veldig ann på flystilen din. Tror logo 400 tar Mini servoer. Da er det 9650, 9257, DS3500G, Z3650 osv passer vel bra.

    - Bør man bruke V-bar for å få den gode følelsen
    Nei. Dette er kun for dem mest avangserte. Helikoptrene til Mikado flyr supert uten og. V-bar er kun for dem som vil ha det lille ekstra! De fleste jeg har snakket med sier oppgraderingen ikke er verdt slitet. Men det varierer vel. Selvom jeg sikler litt etter det selv og, ser tøft ut

    - Hvilken regulator er det å anbefale i en slik kjerre
    En Scorpion er absolutt å anbefale her. F. eks:
    readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon
    eller:
    readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon
    eller:
    readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon
    Go Lower! Lower.... To Low!

    Comment


    • #3
      Jeg er ikke enig i at Scorpion er ett godt valg, jeg har bare dårlig erfaring med Scorpion esc, soft-starten er helt ubrukelig, og min tok kveld etter bare 7 turer, og forårsaket en kræsj.

      Forøvrig så er det vel ingen som kan si noe særlig om Logo400 enda, siden den nettopp har kommet i butikken.
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #4
        Hvilken Scorpion ESC har du brukt? Testet flere? vet om mange som bruker den i f. eks 500, 600 og 450 uten noen problemer.

        Selve "Mikado -> Logo" er det ikke mange klagene på

        Men så på helifreak at det var litt klønete størlse på servo hullene. Noen som vet størlsen på de?
        Last edited by Mademan; 03-10-08, 12:49.
        Go Lower! Lower.... To Low!

        Comment


        • #5
          Jeg kommer nok til å bruke en JAZZ regulator (eller den nye Jive) fordi jeg har vært så utrolig fornøyd med de jeg har hatt frem til nå. Det er vel egentlig mer et spørsmål om hvor stor regulator man må ha i en slik kjerre. Holder det med en 55Amp regulator (JAZZ 55-6-1, eller må jeg opp i noe større.

          Når det gjelder str. på hullene i ramma så kan det virke som om Mikado har fått fikset opp i dette. Readyheli skulle i allefall sende ut nye rammer til dem som hadde kjøpt av de.

          Men hva snakker man om i flytid dersom man velger 6S. Er vi nede under 5 min ??

          V-bar ser jo fristende ut - men jeg kunne tenke meg å holde kjerra så billig som mulig, fordi den skal herjes med. Selve kittet er jo så billig at det ikke er vits å kjøpe deler ... kan heller bare kjøpe hele kitt !!!!

          Når det gjelder servoer ser det ut til at JR sin 3517MG har i allefall en god spek. for en slik doning. Uten at jeg har sjekket, så håper jeg at den har samme dimmensjon som Futaba 9650.

          Selvfølgelig er Trex 500 i vurderingen, men når jeg oppdaget prisen på L400 så ble jeg jo fristet. Er lei av trex-kvalitet og når alternativet er billigere (og forhåpentligvis bedre) så er det jo litt gøy å prøve noe nytt.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #6
            Originally posted by ehaga View Post
            Selvfølgelig er Trex 500 i vurderingen, men når jeg oppdaget prisen på L400 så ble jeg jo fristet. Er lei av trex-kvalitet og når alternativet er billigere (og forhåpentligvis bedre) så er det jo litt gøy å prøve noe nytt.
            Blir litt på siden, men jeg bygger en t-rex 500 nå og er betydelig mer imponert over den enn 450. Min blir dog oppgradert med en del "fornuftig" blink. Prismessig taper man på 500en fordi man får med en del utstyr man kanskje ikke vil bruke (esc og motor) i forhold til Logoen. Jeg er skikkelig overrasket at V-bar versjonen uten motor/esc ble såpass billig! Neste heli blir nok logo for min del, sett på en 600 og den virker som skikkelig bra tysk håndtverk.

            Eirik
            2 * T-rex 450
            1 * T-rex 500

            Comment


            • #7
              Delene til Logo er vel generellt litt dyre, men veier de opp mot lengre holdbaret så...

              Comment


              • #8
                Originally posted by Lars Odland View Post
                Delene til Logo er vel generellt litt dyre, men veier de opp mot lengre holdbaret så...
                Men når modellen koster 2150, så kjøper man jo ikke deler. Man kjøper hele kitt.
                - Erik -

                ------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

                Futaba 18MZ

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ehaga View Post
                  Men når modellen koster 2150, så kjøper man jo ikke deler. Man kjøper hele kitt.
                  Er av samme oppfattning jeg også.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Lars Odland View Post
                    Delene til Logo er vel generellt litt dyre, men veier de opp mot lengre holdbaret så...
                    Dette med lenger holdbarhet, er det noe "alle" er enige om eller er det gjort noen undersøkelser på det?
                    2 * T-rex 450
                    1 * T-rex 500

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ehaga View Post
                      Selvfølgelig er Trex 500 i vurderingen, men når jeg oppdaget prisen på L400 så ble jeg jo fristet. Er lei av trex-kvalitet og når alternativet er billigere (og forhåpentligvis bedre) så er det jo litt gøy å prøve noe nytt.

                      Joda, men med i prisen på en trex500 så får du motor og kontroller også.
                      Synes faktisk at kontrolleren som fulgte med 500'n er ganske bra jeg. Den innebygde bec'n holder ihvertfall til min flyving med tre 9650 og en 9257 servoer.
                      Må du kjøpe rotorblader utenom til logo'n, eller følger det med?

                      edit: ser at det ikke følger med blader, og da blir jo prisen faktisk rundt2k høyere bare for å få det sm følger med trex'n...
                      Last edited by Heliman; 04-10-08, 15:22.
                      Mvh
                      Bjørn Tore Espevik

                      Team Visa...

                      Comment


                      • #12
                        God dag!

                        Må kjøpe rotorblader utenom.
                        Mener at jeg regnet litt på hva som var det billigste alternativet av trex og logo for en tid tilbake. Jeg med mine berigneger kom frem til at Logoen blir noe dyrere. Regnet da ut i fra det GF kitet til trex, og logo 400 med flybarless hode. Mener også at jeg brukete RCpro sine priser og forslagene til rcpro på L400. Bare på motor og esc etter deres anbefalinger kan man legge til 2000kroner på L400. Brukte samme gyro og haleservo på begge, samt batt.
                        Nå husker jeg ikke prisforskjellen jeg kom frem til, Mulig jeg skyter meg selv i foten nå, men lurer på om det fort ble over 2000 og nermere tre.

                        Jeg har aldri fløyet Trex, men har hatt en Logo 500, som ble byttet bort(snufs). Og jeg kan anbefale Logoen etter mine erfaringer. Men T500 er sikkert et utrolig bra valg. Sikkert ikke uten grunn at det er så mange som flyr T-rex.

                        Lykke til!!


                        Ps: Jeg hadde valgt Logo 400 med flybarless hode og sk 360.
                        Raymond Jakobsen
                        Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
                        Mikado Logo 400se,v-bar
                        Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



                        Only electric!!



                        http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

                        Comment

                        Working...
                        X