Unconfigured Ad

Collapse

Flybarless Century Swift 16

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Flybarless Century Swift 16

Jeg har kjøpt meg en Century Swift 16 og forlenga den med Swift 620 halebom og reim. En SK360 står for stabiliseringen i stedet for flybaren. Den originale canopyen ser ikke ut og er for liten så jeg kjøpte en 620 canopy i tillegg.

Jeg skal bruke helikopteret til å teste rotorhodene jeg lager selv før jeg monterer de på skalamodeller.

Video av litt rolig flyging: http://www.enrarot.net/videos/swift/swift01.wmv
    Attached Files
  • jakobsen
    • Jul 2007
    • 369

FIn flyving!

Ser ut som den flyr utrolig flott, hvordan er pris, oppsett og deletilgang på denne maskina. Har sett en kar som flyr flybarless uten stabilisering med dette, ganske imponerende.

Hva synes du om sk 360, du kan jo dele noen erfaringer. Skal sette opp et heli med en slik en til uka, og det er første gang for meg, så jeg venter i spenning på hvordan det går.

Raymond!!
    Raymond Jakobsen
    Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
    Mikado Logo 400se,v-bar
    Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.

Only electric!!

http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

Comment

• Heliman
      • Mar 2006
      • 1254

sk360 er forbløffende enkel å sette opp, bare les bruksanvisningen og følg den helt nøyaktig så er du i luften på en halvtime
      Mvh
      Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Originally posted by jakobsen
        Ser ut som den flyr utrolig flott, hvordan er pris, oppsett og deletilgang på denne maskina. Har sett en kar som flyr flybarless uten stabilisering med dette, ganske imponerende.

Hva synes du om sk 360, du kan jo dele noen erfaringer. Skal sette opp et heli med en slik en til uka, og det er første gang for meg, så jeg venter i spenning på hvordan det går.

Raymond!!
        Med stabiliseringen så flyr den like fint som de gjør med flybar. Jeg har ikke prøvd Swiften uten stabilisering. Agustaen min var grei å hovre uten stabiliseringen, men i hurtig flyging er det veldig forskjellig fra flybarhelikopter. Det er spesielt når man flyr på lavt turtall med koning i rotoren på grunn av en kraftig rolltendens. Oppsettet av to-bladers rotorhode med SK360 er dritlett. Bare følg bruksanvisningen til punkt og prikke.

Swiften har sinnsykt billige og lettilgjengelige deler. Jeg kjøper deler fra www.fxaeromodels.com og www.towerhobbies.com

Her flyr jeg en annen modell med hjemmelaget hode uten stabilisering:

Denne var fin å kontrollere i fart også.
        Last edited by tahustvedt; 04-10-08, 18:17.

Comment

• jakobsen
          • Jul 2007
          • 369

Da er det bare og vente til uka.
          Raymond Jakobsen
          Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

• tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

Jeg har funnet et problem med heliet. Understellet er for mykt, så den får lett bakkeresonans. Jeg fikk det med to blader men det ga seg alltid. Med fire blader derimot så går den inn i akselererende bakkeresonans og kræsjer hver gang jeg prøver. Jeg må lage noe greier i aluminium for å stive det av.

Comment

• jakobsen
              • Jul 2007
              • 369

Understell!!

Er det det at understelle knekker eller at heliet tilter når du spinner det opp. For meg så understelle greit med tanke på å putte et lite digitalt kamera under der. Har du avstanden fra heliet og ned til bakken.
              Det kan jo være et aktuelt heli med tanke på pris og dele pris!
              Raymond Jakobsen
              Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Understellet knekker ikke, men det er så langt at det oppstår en svingning som forsterkes og til slutt velter helikopteret. Det gikk bra med to blader, men med fire gikk det galt. Jeg ser nå at noen har flyttet halestagene fra understellet og inn til ramma, og det er en ting jeg kikka på etter at jeg kom hjem, for å montere halestagene til understellet er ikke en god ide egentlig. Jeg tror jeg skal frese meg noen nye i solid aluminium.

Det er ca 90 mm bakkeklaring under bunnplata, og ca 86 mm under skruene som holder understellet på plass.
                Last edited by tahustvedt; 06-10-08, 16:12.

Comment

• jakobsen
                  • Jul 2007
                  • 369

Med tanke på å ha et kamera under der så blir det nok desverre litt for trangt. skal jo ha en gimball under med litt stæsj. Men takk for at du gadd og måle.
                  Raymond Jakobsen
                  Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

Working...