Announcement

Collapse
No announcement yet.

helikopter til under 2000?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vi postet vist samtidig

    Det er ingenting iveien med å kjøpe brukt, sålenge det er skikkelig bygget og satt opp.

    Originally posted by Øyvind M View Post
    på rcmarked.no finnes det enkelte t-rex som selges til en god pris. Er det vært for en nybegynner som meg å prøve det? Noen som kunne prøve å sette opp en align-trex 450s med billige greie alternativ?

    har en RC klubb i nærheten av hjemstedet mitt, men bor i krakow nå(hehe) så ekke så lett å spørre de om hjelp nå. Men blir nok å bestille det hjem, for så å mekke på det i jula. da kan det være noen i den klubben som vil hjelpe meg.

    Øyvind
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #17
      gode forslag?

      Siden finnes ikke

      her selges det komplette pakker av align t-rex 450. er dette en ålright pakke? så ikke at det var med andre servoer, må jeg kjøpe det separat?

      Siden finnes ikke

      på den andre her, ser jeg at servoer er inkludert. hva er hovedforksjellen på de to pakkene? utenom at jeg må bygge hele greia hvis jeg kjøper sistnevnte.

      Øyvind
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #18
        Begge de pakkene er greie, hovedforskjellen er radiotype, jeg ville gått for Futaba eller Spektrum/JR, de er regnet for å være best, samt 2,4gHz, det er fremtiden enkelt og greit.

        Det største ankepunktet jeg har i den pakken, er laderen, den trenger du en strømforsyning til itillegg til at den er ganske kjip, kjøp heller denne pakken (begynner å bli dyrt nå ) det er vel mye godt samme pakke, men med en MYE bedre lader, som kan lade de aller fleste batterier til mye rart, i tillegg gjør den det mye raskere, og rett fra stikkontakten, det er enkelt og greit en lader du ikke trenger å bytte ut før du skal over 6S, og da har du et HELT annet budsjett

        Siden finnes ikke
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #19
          ehhe, ja. alt blir bare dyrere og dyrere. fattig student, hehe.

          begynner å tenke brukt jeg nå... såklart er det mye billigere.



          404 - File or directory not found.

          her virker det som en komplett greie, for bare 3000. er det noe som kan være o.k. i forhold til å kjøpe et helt nytt heli?

          404 - File or directory not found.

          eller denne. virker som det er en del å spare, fra nesten 5000 for en ny en. er dette en tanke som bare bør slås fra seg, eller?

          takk for alle tips!

          Øyvind
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #20
            Den første der, er ett greit heli, men da kommer jo radio og lader i tillegg og da er du minst i 6000,-

            Det andre er en veeeldig billig pakke, der du får det billigeste av alt, det skulle ikke forundre meg om han selger med fortjeneste... det er nok importert fra Hong Kong, typisk pakke derfra.
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #21
              Originally posted by roadrune View Post
              Den første der, er ett greit heli, men da kommer jo radio og lader i tillegg og da er du minst i 6000,-

              Det andre er en veeeldig billig pakke, der du får det billigeste av alt, det skulle ikke forundre meg om han selger med fortjeneste... det er nok importert fra Hong Kong, typisk pakke derfra.
              Hadde en slik pakke som det siste som ble linket til, og jeg betalte ikke så mye mere en 3500,- for det nytt. Ville nok heller ha satset på en Blade 400 til samme prisen. Står ikke noe om hvilke servoer som er med i T-rex, men de som fulgte med mitt var skikkelig elendige.
              T-Rex 500CF
              F-22 Raptor Hangar9
              Blade CX2
              Mini Pulse XT E-Flite
              Pitts Model 12 15e
              Spectrum DX7

              Comment


              • #22
                Originally posted by Illusion View Post
                Er jo snart jul må du huske *hint*hint*
                Og da er jo dette årets julegavetips Siden finnes ikke
                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                Comment


                • #23
                  Originally posted by roadrune View Post
                  ........Det største ankepunktet jeg har i den pakken, er laderen, den trenger du en strømforsyning til itillegg til at den er ganske kjip.......

                  Siden finnes ikke
                  det som er er jo at min lama v4 har den samma ladern, et uttak til 7,4 volt og en til 11,1 volt. henholdsvis 2 og 3 cellers li-po. jeg har 220V input til den ladern, altså fra veggen min hjemme. det er da samma greia? selv om det går tregt, hjelper 1000 spenn på for en fattig idiot! hehe

                  skal prøve å få litt i julegave, selv om mor mi ikke liker "dyre" leker, så får jeg håpe. så er kanskje ikke den økonomi pakka til elfun så dårlig? sjekka ut hva alle partene koster hver for seg, og det er jo mye mye mer! men forskjell på bygge sett og ARF fra fabrikk? mye tilleggsbygging som er vanskelig?

                  Når det gjelder lodding, hos elfun har de en seksjon om dette. men hva er det jeg trenger? finnes det noe billigræl på biltema lignende butikker?

                  roadrune, skylder deg en tjeneste, trenger du noen råd innen helse, så si ifra, innenfor det jeg studerer

                  takk takk, Øyvind
                  Last edited by Øyvind M; 24-10-08, 16:54.
                  dx7

                  Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                  Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                  Løten MFK
                  Stay Frosty

                  Comment


                  • #24
                    Biltema har det meste av loddeutstyr, jeg har ikke prøvd det selv, men vil tro det er greit nok til ditt bruk.

                    Ett slikt byggesett kan "alle" sette sammen å få til å fly, sålenge en er tålmodig, og leser seg frem til det en lurer på, evt. få noen til å se over før første tur.

                    Du må overbevise mor om at dette ikke er en leke, men en seriøs hobby som du vil ha glede av i mange år, samt lære deg en masse nye ting som du ellers aldri ville lært, og mye av det kan du få bruk for til andre ting.
                    Hilsen Rune Marcussen

                    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                    JR DSX9

                    Fitjar Modellflyklubb
                    ---------------------------------------------------------------------------
                    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                    Comment

                    Working...
                    X