Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valgets kval, motor til min Trex.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valgets kval, motor til min Trex.

    Skal jeg velge

    Siden finnes ikke

    eller

    Siden finnes ikke

    Jeg er helt i starten av 3D flyving, dvs at jeg kun har tatt roller, ikke noe mere. Medusaen er nesten dobbelt så dyr, og vil da den ekstra kraften ha noe å si på min flyving?

    Hvordan er levetiden på de to motorene?

    Problemet mitt er at den magiske røyken har gått ut av motoren og trenger ny motor. Har ikke prøvd noen av dem selv. (satt en 430x motor i den maskinen jeg har)

    Håper noen kan komme med tips.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Scorpion motor spør du meg, det er sykt gode motorer til en veldig fornuftig penge. Har etterhvert Scorpion motor i 4 modeller, og kommer nok til å holde meg til det merke fremover. God garanti, sinnsykt god service, og motorer som er veldig enkle å vedlikeholde. Stor stor forskjell på denne og stock motor, du kan også gå på -6 motoren som er enda råerer, men da på bekostning av flygetid.

    readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon

    Eller

    Siden finnes ikke

    Comment


    • #3
      Må slutte meg til Hanzo's forslag. Uten at jeg har prøvd så veldig mange alternativer, synes jeg at scorpionmotoren er rå. Har selv 4400kv scorpion motor i min rex. Rått med power og lavere amperetrekk enn feks aligns 3700kv motor.
      Knut Eirik Lyngmo

      Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

      Comment


      • #4
        Originally posted by Hanzo View Post
        Scorpion motor spør du meg, det er sykt gode motorer til en veldig fornuftig penge. Har etterhvert Scorpion motor i 4 modeller, og kommer nok til å holde meg til det merke fremover. God garanti, sinnsykt god service, og motorer som er veldig enkle å vedlikeholde. Stor stor forskjell på denne og stock motor, du kan også gå på -6 motoren som er enda råerer, men da på bekostning av flygetid.

        readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon

        Eller

        Siden finnes ikke
        Av en eller annen grunn kom du med forslag som jeg lurte på-)

        IHT min flydyktighet, så holder vel ...8 i massevis? Trenger vel ikke den ekstra poweren som er i 6'n endå?. Prisen er jo veldig fordelaktig da. Jeg har standard esc som fulgte med trex 450 se versjonen. Må jeg bytte den?
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #5
          Originally posted by limvingen View Post
          Må slutte meg til Hanzo's forslag. Uten at jeg har prøvd så veldig mange alternativer, synes jeg at scorpionmotoren er rå. Har selv 4400kv scorpion motor i min rex. Rått med power og lavere amperetrekk enn feks aligns 3700kv motor.
          Jeg leste en test engang som sa det stikk motsatte.
          Scorpion motorene er rå i kraft men det er fordi de trekker mere kraft fra batteriet en 430XL motoren gjør.
          Til sammenligning er 430XL motoren på 380W mens Scorpion 6 på 525W.
          Det blir mere kraft av det men også kortere flytider for å si det slik og vekt til HK forholdet blir med Align motoren 1,5:1 mens med scorpion 6 1:1.
          Last edited by perpyro; 03-11-08, 17:47.
          Trex 450 blandingsrase 4S
          Logo 500
          Blade mCPX

          Comment


          • #6
            Jeg har over de siste årene fått testet en del forskjellige motorer. Scorpion sin -8 motor synes jeg er bra, men du må regne med kortere flytid. Jeg havnet på 5:15 når jeg kjørte motoren på 95 % og på 13T pinion. Da kjørte jeg med FP sine 2170 mah. Men da ha du nesten 3300 RPM også. Det var ganger hvor jeg hadde trukket litt for mye ut av batteriene med dette oppsettet.
            - Erik -

            ------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

            Futaba 18MZ

            Comment


            • #7
              Minimal forskjell mellom stock motor og Scorpion motor for min del ihvertfall, forbruksmessing. Du får endel råere motor for minimalt ekstra forbruk med en 8'er motor. Jeg kjører denne, og er på sport og lett 3D nivå med endel inverted, tic tocs og denslags. Jeg bruker stock ESC, funker som en drøm det

              Comment


              • #8
                Originally posted by spitmk16 View Post
                Jeg har standard esc som fulgte med trex 450 se versjonen. Må jeg bytte den?
                Må ikke nei....Jeg kjører med orginal 35Amp regulator.................


                angående flytid, Amperetrekk osv, osv
                Jeg kjører scorpion -6 med 11T pinion. Mener det er på 85 eller 90% throttle. Har timer i radioen på 5,30, og da har jeg brukt ca 75% av mine 2250mah celler. Med align motoren hadde jeg 13T pinion, 100% throttle,og brukte da mer enn 80% av kapasiteten - så det riktige blir vel å si at jeg bruker mindre av batteriets kapasitet, og ikke lavere amperetrekk slik jeg uttalte tidligere.
                Uansett har jeg betydelig mer effekt med nåværende oppsett.
                Knut Eirik Lyngmo

                Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

                Comment


                • #9
                  Stock regulatoren fungerer sikkert. Men du skal være forsiktig med den dersom du i tillegg bruker digitale servoer. Denne regulatoren er jo også kjent for å ha en dårlig governer.

                  Jeg har alltid flydd med Kontroniks Jazz regulatoren og er fornøyd med den. Den har en snillere softstart (kan justeres fra 8 - 12 sekunder) og en govener som fungerer. Ulempen er at den er dyr. (1250,- for 40-6-18 og 1500,- for 55-6-1.

                  55-6-18 er overkill, men den har samme mål/vekt som 40-6-18. Jeg har derfor begynt å bruke 55 Amp i trex'ene mine.
                  - Erik -

                  ------------------------------------------
                  Logo 600SX + 6003D
                  Logo 400SE

                  Futaba 18MZ

                  Comment

                  Working...
                  X