Announcement

Collapse
No announcement yet.

Død motor på T-Rex 450?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Død motor på T-Rex 450?

    Hei,

    Hadde en liten kræsj med 450 min igår, fløy med idle up og greide å dra heliet sideveis i bakken med 100% throttle. Etter bytte av aksling og blader skulle jeg prøve meg på en ny tur, men da var det ikke noe livstegn fra motoren. Målte output på esc, og den var ok. Er det motoren min som har tatt kvelden? Er original 430X motor.
    T-Rex 250, en rå liten veps
    T-Rex 450SE, 3xHS65MG, S9650, GY401
    T-Rex 500CF, 3xHS82MG, S9757, GY401
    T-Rex 600CF, 3xS9255, BLS251, GY611
    X-Cell skalaprosjekt

    Futaba 7C FASST

    +endel annet moro småheli greier=)

  • #2
    Originally posted by sverre_sving View Post
    Hei,

    Hadde en liten kræsj med 450 min igår, fløy med idle up og greide å dra heliet sideveis i bakken med 100% throttle. Etter bytte av aksling og blader skulle jeg prøve meg på en ny tur, men da var det ikke noe livstegn fra motoren. Målte output på esc, og den var ok. Er det motoren min som har tatt kvelden? Er original 430X motor.
    Hadde først sjekket alle koblingene til motoren at de er ok. Får du startlyden da?

    For meg høres det rart ut at motoren tar kvelden pga en krasj. Den er jo rimelig beskyttet midt inni helien, og jeg har aldri ødelagt en motor pga krasj, bare at motorstanga har blitt bøyd.

    Finner du ikke feilen så hadde jeg faktisk sjekket opp motoren opp mot en annen esc.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

    Comment


    • #3
      Takk for svar,
      Får ikke oppstartslyd på heliet, syntes også det er veldig rart at motoren ryker i en kræsj, har kræsjet mange ganger tidligere med andre heli'er, uten å ødelegge motoren. Har sjekket alt av kabler, så da er det vel ESC neste....
      T-Rex 250, en rå liten veps
      T-Rex 450SE, 3xHS65MG, S9650, GY401
      T-Rex 500CF, 3xHS82MG, S9757, GY401
      T-Rex 600CF, 3xS9255, BLS251, GY611
      X-Cell skalaprosjekt

      Futaba 7C FASST

      +endel annet moro småheli greier=)

      Comment


      • #4
        Hei! Hadde akkurat samme problemet med min Trex450. Servoer og gyro virket som normalt men ikke motoren. Jeg byttet ut ESC`n og alt virket.
        Helge Roland
        Trex400
        Trex600
        U-can-do3D
        DX7

        Comment


        • #5
          Prøv om du kan programere ESC på nytt.
          ---------------
          Falcon 3D
          T-rex 450 SE
          Raptor 50 Titan
          Align 700 N
          JR 9XII
          ---------------

          Comment


          • #6
            Støtter ragmag.

            Har opplevd dette selv en gang (uten kræsj). Problemet da, var at idle-up ikke ville på. Programmerte på nytt, og alt fungerte helt fint igjen.

            Det som mest sannsynlig skjer, er at ESC'en av en eller annen grunn resetter seg.
            Mathias
            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

            Comment

            Working...
            X