Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pitch-problemer T-Rex 450SEV2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by OS60 View Post
    Sånn som det er satt opp nå så er servoarmene i 90 grader uten noe subtrim og bladene er i 0.
    På 100% så har jeg +11 grader, men må flytte throttle-kurven fra 0 til 8% for å få -11 grader.
    Da høres det nesten ut som endepunktene på servoene som er feil.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #17
      Hmm. Ja, dette var litt interessant og merkelig. De ser unektelig snor-rett ut, ja. hmm. Kan du måle avstand mellom toppen av rammen til undersiden av swash? Den bør være ca. 10mm ved senter stikke. Ellers vil jeg også tro at det er end-point forskjeller eller noe rart med servoene. Hvilken radio har du forresten?

      Originally posted by OS60 View Post
      Her er et bilde av miksearmene og washouten som viser at disse er 90 grader på senter stikke.
      Topp ramme, swashplate, washout og miksearmer er i horisontalt med hverandre, så hva som er feil er usikkert. :S

      Comment


      • #18
        Originally posted by OS60 View Post
        Topp ramme, swashplate, washout og miksearmer er i horisontalt med hverandre, så hva som er feil er usikkert. :S
        Det er noe på radioen din som ikke er innstillt som det burde...
        (roglan det står i at han har en 7c i signaturen hans )
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment


        • #19
          Originally posted by roglan View Post
          Hmm. Ja, dette var litt interessant og merkelig. De ser unektelig snor-rett ut, ja. hmm. Kan du måle avstand mellom toppen av rammen til undersiden av swash? Den bør være ca. 10mm ved senter stikke. Ellers vil jeg også tro at det er end-point forskjeller eller noe rart med servoene. Hvilken radio har du forresten?
          Har målt avstanden og den er på akkurat 10 mm som du sier. Jeg bruker en Futaba 7C, og sjekket endepunktene på radioen og alle disse er på 100% med 0 i subtrim.
          Kan også nevne at swash-platen er horisontal i både full negativ, senter og full positiv pitch. Spørsmålet er om jeg da må stille inn endepunktene for de tre servoene for å få pitchen riktig uten å stille på throttle-kurven. :S
          Testet den i går og den fungerer bra som den er, men det hadde vært greit å funnet hva som er feilen.
          Olav Stensås
          TrMfk
          ---------------------------------------------------
          Scale Warbirds of Norway
          www.scalewarbird.org
          ---------------------------------------------------
          T-Rex 450
          TT Raptor 50 Titan
          ESM P-40 Warhawk
          Phoenix P-51D Mustang
          ESM P-51D Mustang
          Cambrian Me109 Funfighter
          Futaba 14MZ

          Comment


          • #20
            Hei, en fremgangsmåte som funker bra for meg er følgende:
            -Juster lengde på alle linker i henhold til manual.
            -Sørg for at swash platen er 100% rett ved å justere linke-lenker fra servoene
            -Det er nå viktig at servoarmer er 90 grader 0%, (stikke i 0 nøytral pos.), slik at vinkelen mellom servoarm og linker er like ved fulle utslag.
            Juster dette mekanisk så langt det er mulig. Snu rundt på, eller prøv forskjellige servoarmer før du begynner å justere elektronisk vha radioen.
            -Med radioens EPA satt til +100% og -100%, finn pitch-endepunktene. De skal være like.
            -Er de ikke like så må du justere til de blir det. Jeg justerer da som regel på de lange lenkene fra swash'en opp til mixe-armen (eller hva det heter).
            -Har du fått til det over 100% skal du ha 0 grader pitch med stikke i nøytral.
            -Nå kan du begynne å stille inn pitchkurver osv.
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #21
              Går ut fra at du bruker 13mm hullet på servohornene.

              Comment


              • #22
                Du blir ikke lurt av servohornene da? Noen horn er utformet slik at det er veldig vanskelig å se når de er 90 grader.
                Det er selvsagt ballen/linken som skal være 90 grader mot skruen til servohornet når servoen er i midtstilling.
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment


                • #23
                  Har jeg vært i din situasjon så hadde jeg stilt swashen en anelse opp og forlenget linkene til bladholderne med en omdreining.
                  Det er tross alt marginale forskjeller vi snakker om her bortsett fra at 11 til 13 grader negativ pitch kan gi deg overaskelser når du flyr invertert.
                  Last edited by perpyro; 08-11-08, 12:35.
                  Trex 450 blandingsrase 4S
                  Logo 500
                  Blade mCPX

                  Comment


                  • #24
                    Endelig fikk jeg stilt inn alt rett. Nå er det +/- 11 grader og 0 i senter stikke, og med en throttlekurve på 0-25-50-75-100.
                    Aner ikke hva som jeg gjorde annerledes nå, men om det var på 9 eller 10 gangen jeg satte alt opp fra null aner jeg ikke, men hva har det å si når alt stemmer.
                    Måtte stille ned pitchen fra 50% ned til 45% i swash-miksen på radioen da jeg fikk +/- 12 grader, men håper det er den riktige måten å gjøre det på.

                    Takk for alle gode tips og råd.
                    Olav Stensås
                    TrMfk
                    ---------------------------------------------------
                    Scale Warbirds of Norway
                    www.scalewarbird.org
                    ---------------------------------------------------
                    T-Rex 450
                    TT Raptor 50 Titan
                    ESM P-40 Warhawk
                    Phoenix P-51D Mustang
                    ESM P-51D Mustang
                    Cambrian Me109 Funfighter
                    Futaba 14MZ

                    Comment

                    Working...
                    X