Unconfigured Ad

Collapse

Den nye walkera 4G3 endelig i hus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugo
    • Jul 2007
    • 64

Den nye walkera 4G3 endelig i hus

Fikk endelig den nye walkera 4G3 i går. Det ble flyving hele kvelden, hadde nesten ikke tid til å se på fotballkampen.

For de som ikke vet hvilket heli det er så er det et CP heli med rotordiameter på 30 cm og AUW på litt over 68 gr. Siden det er lett så tåler det litt "juling" uten at noe blir ødelagt.

Fløy helt ok ut av boksen uten noen justeringer. Jeg har ikke turt å gjort noen endringer på tx i forhold til fabrikk innstillinger. Jeg fløy for det meste i normal mode, prøvde bare litt i 3d uten å foreta noen 3d manøvrer.

Siden det er så lite så er det ikke problemer med å fly i en normalstor stue. 8 tall går helt fint.

Jeg har en #52 også men den har så høy "headspeed" at jeg er litt nervøs å fly den inne. Tør ikke gå nose in med den inne i stua, men med den nye blir stressnivået mye mindre slik at nose in ikke er noe problem.

Jeg er ikke så dyktig på heli enda og frem til 3D inne er et stykke frem.

Det flyr dessuten veldig stille slik at det ikke er noen problem å fly selv etter at den bedre halvdel har gått til sengs.

Hadde noen crash, men dro av motoren før det traff noe og det blir ikke noen skade.
    Det er en dårlig kombinasjon å prøve å se på tv og fly heli samtidig, LOL

Det som ikke er så bra er at motoren blir ganske varm og flytiden ikke er så lang. Men jeg har masse batterier så det er ikke noe problem egentlig. Det er verre å måtte vente litt til motoren har kjølet seg ned litt. Har planer om å endre til BL når et passende oppsett er funnet. RX har uttak for BL og walkera skal komme med en BL løsning til dette heliet.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd og mens andre koser seg med sim i vinter så kan jeg kose med med å fly et cp i stua.

Hugo
    kristiansand
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5877

Bilder ?

Comment

• hugo
      • Jul 2007
      • 64

ikke bilder.... men video

Har ikke bilder av mitt, men det ligger bilder på nettet.

Her er en video, den er ganske kul.

Piloten gjør en 3d manøver (som inkluderer en hånd) som jeg ikke har sett før og som ikke bør gjennomføres med helis med sinnsyk headspeed og knivskarpe blad.

Får se om jeg får tatt noen bilder som sammenligner størrelsen på #52, 4#3B og 4G3

hugo

Comment

• SveinB
        Forhandler
        • Oct 2008
        • 79

Planen er klar!
        4g3 m/MIA upgrades, og kona ser ikke forskjell fra 4#3'n LOL!

SveinB
        Last edited by SveinB; 10-12-08, 01:37.
        www.micro-hobby.com

Comment

• hugo
          • Jul 2007
          • 64

4G3 oppsummering

Hei

Flott at det er flere som flyr denne her på berget.

siden sist er det kommet nye blader og bling bling

Den bl løsningen som peker seg ut til å være den beste for tiden er:

Du tror du kan bruke denne esc:

Skal iallefall teste den når jeg får den nye bl motoren. Bl er nesten et must på dette heliet da hovedmotoren blir lett for varm og varer ikke så lenge. Har allerede slitt ut 2 stykker, men så har jeg fløyet ganske mye da. Reserve motorer både hoved og tale bør en ha.

Nye batterier vil være en fordel. 400 mah 20c fra hobbycity har fått god omtale. Du må skaffe losi koblinger og lodde selv. Bare pass på at du lodder riktig. (du må bytt + og minus, blå ledning til + og rød til -)
          De orginale batteriene er bare 10c som er litt lite når du puncher gassen.

Det er også mulig å bruke de skumbladene fra det gamle 3d heliet dexterity. Fordelen med disse er at de er så lette bare 3 gram, bakdelen er at de ikke tåler en dritt (nesten) uansett du kan bestille disse i us på adressen:

Selv om jeg ikke er så flink til å handle i norge(den var ikke til salgs i norge når jeg kjøpte) så anbefaler jeg andre til å kjøpe i norge. Du er da sikker på at den kommer frem tidsnok til å bli lagt under treet. Til far fra far eller fra julenissen. Eller har mor funnet ut hva du egentlig ønsker deg.

Comment

• Åge Rosendahl
            • Feb 2005
            • 5

4G3 er i Norge

Hei
            Alle som er interesert i 4G3, 4#3B og 4#3Q eller trenger deler så er det å få hos Great Wings Norge. Vi får også inn like over jul uppgrades fra Mia og venter inn aluminium deler noe senere. Har ikke rukket å få delelister ut på nettet men har alt til disse heliene.

Hilsen
            Åge
            Oggiblu

Comment

• SveinB
              Forhandler
              • Oct 2008
              • 79

Nice!
              På tide at disse dukker opp her i Norge også.
              Åge, hva vil MIA rammene ligge på i pris til 4g3 og 4#3B?

4g3, 4#3 serien og Lama2 er på vei til www.micro-hobby.com også.

SveinB
              www.micro-hobby.com

Comment

• SveinB
                Forhandler
                • Oct 2008
                • 79

Hei Hugo,

Hvordan er du fornøyd med 4G3'n så langt?
                Har dessverre ikke fått testet den selv ennå.

SveinB
                www.micro-hobby.com

Comment

• hugo
                  • Jul 2007
                  • 64

Walkera 4G3

Hei

har fått flydd ganske mye med den. Fungerer helt fint. Det eneste som har vist seg å være et problem er at halen ikke holder helt når du puncher gassen.
                  Det henger selvfølgelig sammen med hvor grov pitch du har satt på full gass.

Det er også en tendens til at halen roterer med klokken, men dersom du gir litt trim så fikser det seg. Har ikke prøvd med så mye 3d enda.
                  Har oppgradert til den nye lette bl motor 5.3 gr. fra nanoheli. Den fungerer fint, men følger at den kan være noe svak for 3d. Det er også kommet nye treblader som tåler mye mer enn standard bladene. Riktignok er de noe tyngre, men det gjør bar heliet mer stabilt. Det er feks ikke noe problem med å fly gjennom dører eller å fly overalt i hele huset.

Heliet flyr helt greit fra esken uten noen som helst inntillinger. Standard motor går noe varm og har ikke så lang levetid. Børsteløs er absolutt en vei å gå. Det er en børsteløs fabrikkløsning på trappene, men det er ikke noe problem å gjøre det børsteløs nå. Jeg foretrekker å lodde direkte på esc så jeg fjerner alle unødige kabler for å spare vekt. Strøm henter jeg direkte fra pcb på rx bak inngangen til batteriene og jeg bruker bare en tynn signalledning fra rx til esc.
                  Det er også på gang ny metall rotorhode og som sagt fabrikkløsning på børsteløs hovedmotor:

Eneste delen som er blitt ødelagt bortsett fra blader er delen som heter blade controller, du finner den her:

Denne delen kommer i metallverson på den nye metall hodet. Da tror jeg nesten at heliet er "idiot proof" LOL, selvsagt ikke.

De føste hadde v1 servoer, disse var de som kom på de første 4#3 for 1 1/2 år siden. Disse var ikke så bra og hadde en tendens til parkinsons. Jeg har også hadd samme problemer med mine, men etter å ha tatt de opp og sprøytet pot med crc silicone har de fungert prikkfritt.

Om du skal kjøpe så er det best å få den nye serien med v2 servoer, det er disse som sitter på Walkera 4#3A/B, disse har fungert uten problemer.

Heliet er mye mer livlig i forhold til 4#3 ikke så mye vanskeligere, men du føler at heliet har lyst til å gjøre noe.

Walkera har også en ny 8 canals radio på trappene som også kan brukes på 4canals 4#3B og 6canals 4G3.

Noen butikker har begynt å "bundle" denne sammen med 4G3 og metall deler, selvsagt koster dette en del mer.

Det er den del som har flydd dette inverted, med stock setup, blant annet fins det en norsk video på youtube. Men jeg tror at du trenger den del oppgraderinger for å få dette til, en sterk bl løsning både for hoved og hale ville vært en fordel, samt erfaringer med inverted flyging fra før.

Heliet er absolutt verd pengene og det tar bare en uke fra du bestiller her:

til du kan hente det på posten, frakten er bare 5 dollar uansett hvor mange deler du bestiller
                  samtidig. Han vil nok få også de nye oppgraderte metallhodene og børsteløs oppgraderingene inn snart. Han bor en kort kjøretur til Walkera fabrikken. Det er snart kinesisk nyttårsfeiring og da stopper alle forsendelsene opp. Men han kan jo kontaktes på mail, han svarer med en gang, såfremt han ikke sover. Sjekk tidforskjell.

Hugo
                  kristiansand

Med det samme. Er den noen i Kristiansand som driver å flyr i noen gym saler nå på vinteren, kunne vært morsomt å treffe andre med samme hobbyen.
                  Last edited by hugo; 07-01-09, 11:54.

Comment

• SveinB
                    Forhandler
                    • Oct 2008
                    • 79

Takk for glimrende info!
                    Gleder meg til å få meg en slik en. Har fløyet mye 4#3v1 som siden ble bygget om med MIA ramme og BL main. Men har en forkjærlighet for CP helis, så denne vil være perfekt.
                    Blir spennende å se hvordan ytelsen til Walkeras originale BL løsning vil være.

Kjøpte mye deler tidligere fra tterrence (ChineseJade) og han yter glimrende service.
                    Vil legge til at det finnes 4G3 hos http://www.micro-hobby.com også i Norge (Skien).
                    Deler til 4G3, 4#3B, 4#3Q og Lama2 er på vei til MH.

Har du noen tanker om de nye MIA oppgraderingene som Mario har lagt ut til 4G3'n?
                    Jeg har selv som sagt brukt G10 ramme på 4#3'n, noe som dog gjorde den litt større, men også veldig stabil og fin.
                    Har lekt litt med tanken å lage en egen CF ramme i litt sinna SJM stil!

Mvh

SveinB. (Condor8000 på RC-Groups)
                    Last edited by SveinB; 07-01-09, 21:03.
                    www.micro-hobby.com

Comment

• hugo
                      • Jul 2007
                      • 64

4g3

Hei

Jeg har sett litt på marios oppgraderinger. Det som har vært litt dumt tidligere var at oppgraderingene gjorde at heliet virket større. Dette var de oppgraderinene han hadde lagd for 4#3.

Når det gjelder produkter fo 4G3 så synes jeg den nye halemotorløsningen virker spennende. Det er en litt halveis shaft drive. Bare synd at det er vanskelig å få denne gjennom bommen slik at akslingen ikke er utsatt og synlig.

Er det ikke du som driver micro-hobby? Det er jo bare å ta ut et til "kunde demo"

Jeg har sett at ehirobo har 4g3 med metall rotorhode og den nye wk-2801 radioen til 270 usd. Det kommer vel en del frakt og andre tillegg før du har den hjemme hos deg.

jeg hadde fått bøyd hovedrotorakslingen og ønsket å rette den ut. Det har jeg gjort før med min #52. Men det som skjedde var at jeg klarte å brekke en skrue. Det må ha satt de fast med noe serious locktite. Har prøvd å lime den igjen, men er svært usikker på om det vil fungere.

Jeg skal teste den fabrikk bl løsningen. Så vidt jeg ser så er motoren for bl løsningen for 4#3b og 4G3 den samme. Inrunner 11000 kv. Jeg har nemlig en ekstra 4#3 med gammle servoer og mod 0.64 tenner. Den forrige rx jeg hadde ble ødelagt så om jeg kjøper bl løsningen for 4#3 så får jeg en rx og bl motor. Dersom denne motoren er bedre en den jeg har på 4G3 så kan jeg flytte den lette fra nanoheli over på 4#3. Da får jeg to stk 4#3bl og en litt bedre bl 4G3. Alle med 2.4 ghz.

Hugo
                      hugo-norge på rcgroups

Comment

Working...