Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte av lager

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytte av lager

    Jeg skal bytte lager (Bearing HS1222) på Main Rotor Holder til min T-rex 450se. Jeg er ikke i stand til å få ytterkant av disse ut da de sikkert er limt til Rotor Holder. Jeg har lest i forummet at disse må varmes, for å få det til å løsne. Jeg har brukt loddebolt og varmet godt opp det hele uten at det hjelper. Må dette bores ut??
    "KOSEKROK"
    T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
    Cessna 177 Cardinal on float
    Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

  • #2
    Nå har ikke jeg 450 lengre, men jeg kan ikke huske at jeg måtte varme dem for å få de ut...
    Jeg bare kakket de ut fra baksiden med noe som var litt tykkere enn spindelen.
    Om du må varme dem så er stekeovnen en grei plass å gjøre det på 20 min på 130-140 grader. (Krydres etter behov )
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • #3
      Originally posted by Heliman View Post
      Nå har ikke jeg 450 lengre, men jeg kan ikke huske at jeg måtte varme dem for å få de ut...
      Jeg bare kakket de ut fra baksiden med noe som var litt tykkere enn spindelen.
      Om du må varme dem så er stekeovnen en grei plass å gjøre det på 20 min på 130-140 grader. (Krydres etter behov )

      Det går ikke å "kakke" dem ut . Disse ligger i bakkant og hviler til en kant som umuliggjør "kakkingen"........de må dermed ut samme vei som de kom inn.
      "KOSEKROK"
      T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
      Cessna 177 Cardinal on float
      Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

      Comment


      • #4
        Jeg brukr å stikke en aksling gjennom lageret og rikle det ut ved å gjøre sirkelformede bevegelser med akslingen, omtrent som å røre i grøten.
        Har fått ut limte lager også på den måten, bare husk på å bruke litt krefter på det.
        Trex 450 blandingsrase 4S
        Logo 500
        Blade mCPX

        Comment


        • #5
          Slenger inn ett lite spørsmål her ang. lagrer.
          Er det noen som har prøvd lagerpakkene Rcscrews selger, til feks. en 600
          Page not found | RCScrewZ & Hobbies

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lars Odland View Post
            Slenger inn ett lite spørsmål her ang. lagrer.
            Er det noen som har prøvd lagerpakkene Rcscrews selger, til feks. en 600
            Page not found | RCScrewZ & Hobbies
            Ja, og så langt ser de bra ut, jeg har de til Protosen min, men jeg flyr altfor lite til å komme med noen god vurdering på holdbarheten, men de virker uansett MYE bedre enn originale Align.

            Ponus: Heliman mente å kakke de ut samme vei som de er presset inn, bare finn noe som passer på innerringen på lageret.
            Å borre det ut kan du nok bare glemme, lageret er hardere en boren, med mindre du har kjernebor med hardmetall da....
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #7
              Originally posted by roadrune View Post
              Ja, og så langt ser de bra ut, jeg har de til Protosen min, men jeg flyr altfor lite til å komme med noen god vurdering på holdbarheten, men de virker uansett MYE bedre enn originale Align.

              Ponus: Heliman mente å kakke de ut samme vei som de er presset inn, bare finn noe som passer på innerringen på lageret.
              Å borre det ut kan du nok bare glemme, lageret er hardere en boren, med mindre du har kjernebor med hardmetall da....

              Har prøvd å kakke dem ut fra innsiden og ut. Inne er der derimot en kant som lageret hviler mot og umuliggjør kakkinken. Denne kanten skiller lagerene HS1222 og HS1032. Tar jeg helt feil???
              "KOSEKROK"
              T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
              Cessna 177 Cardinal on float
              Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

              Comment


              • #8
                Originally posted by perpyro View Post
                Jeg brukr å stikke en aksling gjennom lageret og rikle det ut ved å gjøre sirkelformede bevegelser med akslingen, omtrent som å røre i grøten.
                Har fått ut limte lager også på den måten, bare husk på å bruke litt krefter på det.
                Dette var måten til å få ut lagerene ja..............der var som jeg trodde en kant som lageret hviler til og med litt kraft kom lageret. Er litt redd for å bruke krefter når en ikke er sikker på hvordan ting ser ut.Takk for gode råd!!!
                "KOSEKROK"
                T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
                Cessna 177 Cardinal on float
                Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

                Comment

                Working...
                X