Unconfigured Ad

Collapse

twister storm 3d

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 10t
    • Oct 2008
    • 65

twister storm 3d

Hei lurer på om det er andre på forumet her som flyr med dette?Jeg har nå flydd en del med tw3d å syns det fungerer bra.Iallefall når man tar i betraktning hva det koster.Men det skal sies att jeg ikke flyr noe 3d enda!!!!
    Men nå begynner jeg å bli sugen på noe nytt.Så lurer på hva som blir de største forskjellene om jeg foreksempel hadde investert i en outrage g5 eller trex 450 sammenlignet med det jeg har nå???kanskje det ikke er noe poeng for en som er på mitt nivå....
  • audifrik
    • Mar 2008
    • 497

hei. har hatt dette helikopteret selv, og gikk fra det til mini titan. jeg syns mini titan var mere stabil og fly med. nå skal det sies at jeg brukte original gyro på stormen og bruker 401 gyro på mini titan. det også hjelper en god del. deletilgang er noe lettere på mini titan/ trex 450 kontra stormen syns jeg hvertfall. pris på deler er ca likt. stormen skal etter hva jeg vet klare noe 3d, men gyroen som sier stopp der først vil jeg tro. det vil bli noe mere stabilt og fly ved og justere opp rotorhastighet litt på det også.
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• 10t
      • Oct 2008
      • 65

jeg har montert 401 på min.å syns faktisk ikke att den flyr så verst.fløy endel med tz 50 i fjord.Men dette er jo også en billigmodell av ett heli.viss jeg nå skal investere i noe nytt.vil dere anbefale meg å kjøpe meg en raptor 50 titan f.eks. eller kan jeg like gjerne kjøpe en tz 50 igjen?Det jeg lurer på er hva som blir forskjellen på en dyrere modell kontra en billigere?Da jeg kun har fløyet "billig rask".hehe
      Ser at tz skal komme i en v2 utgave nå,kanskje denne er noe å sattse på?

Comment

• audifrik
        • Mar 2008
        • 497

stormen holder nok greit den da. jeg endte opp med og kjøpe raptor 50 titan. jeg vurderte litt tz 50 selv, men etter og ha snakket med en i klubben som har begge deler, så ble det raptor selv om tz er raptor kopi. tz ble fortere slarkete visstnok. ikke testet dette selv, men det jeg fikk vite hvertfall. så er det jo mange fine brukte raptorer til salgs på rcmarked nå
        Lower, Lower, oops.

Comment

• 10t
          • Oct 2008
          • 65

da får jeg vell kanskje se på raptor jeg å.har jo en os 50.hyper liggende så.
          Var foresten på den lokale rcbutikken å handla meg 3 nye hs-65mg til tw3d min i dag.Er så dritt lei av di orginale servoene som ryker bare man ser på dem!!!skal bli artig å se hvordan di fungerer.Er jo ikke diggitale så.

Comment

• audifrik
            • Mar 2008
            • 497

hs 65mg er bra servoer i et helikopter i denne størrlese. selv har jeg bare hs 55 i mini titan, men bruker de til de ikke funker mere. fulgte med når jeg kjøpte helikopteret så. skal selv sette hs 65mg.
            os hyper motor er en kjempe bra motor. er samme motor jeg har i min raptor.
            raptor er ikke noe dumt valg. veldig stabile og greie og fly.
            jo større de blir jo mere stabile og lette er de og fly. vil merke stor forskjell fra stormen hvertfall
            Lower, Lower, oops.

Comment

• Mini_heli
              • Jan 2009
              • 1

Twister storm

Originally posted by 10t
              Hei lurer på om det er andre på forumet her som flyr med dette?Jeg har nå flydd en del med tw3d å syns det fungerer bra.Iallefall når man tar i betraktning hva det koster.Men det skal sies att jeg ikke flyr noe 3d enda!!!!
              Men nå begynner jeg å bli sugen på noe nytt.Så lurer på hva som blir de største forskjellene om jeg foreksempel hadde investert i en outrage g5 eller trex 450 sammenlignet med det jeg har nå???kanskje det ikke er noe poeng for en som er på mitt nivå....
              Hei, flyr Twister Storm, lite erfaring enda, men har oppgradert hale servo til JR DS285 da ble den roligere på halen. Fordi som ikke er klar over det, er dette samme heli som Blade 400 og de fleste deler går om hverandre. Men Twister leveres jo med Carbon blader og alu halebom så det blir litt mer for pengene for de som har en ok heli radio.
              Min plan er å bytte gyro og mulig swash servoer, for evt seinere flytte dette videre til en T-REX 450 V2 el.

Comment

• 10t
                • Oct 2008
                • 65

hvor lang flytid har dere på dette heliet med 1800 batteri?jeg får 8 minutt på mitt nå.med lett 3d.tok første turen inverted i dag foresten.hehe.det er nå det begynner å bli artig.legger merke til att når jeg flyr fff så "logrer" halen litt.har jeg for mye gain da eller????

Comment

• sverre_sving
                  • Jan 2008
                  • 50

Hei,

Det er nok mest sannsynlig fordi du har for mye gain ja
                  T-Rex 250, en rå liten veps
                  T-Rex 450SE, 3xHS65MG, S9650, GY401
                  T-Rex 500CF, 3xHS82MG, S9757, GY401
                  T-Rex 600CF, 3xS9255, BLS251, GY611
                  X-Cell skalaprosjekt

Futaba 7C FASST

+endel annet moro småheli greier=)

Comment

• 10t
                    • Oct 2008
                    • 65

men skrur jeg ned gainen så vil heliet vri seg til siden når jeg drar på til himmels.kan det være servoen som er for dårlig?
                    bruker den som fulgte med heliet.

Comment

• perpyro
                      • Aug 2008
                      • 488

Så det du skriver er at nå heliet logrer med halen så holder det seg stabilt om du drar full colective mens det vrir seg om du stiller ned gain under samme manøver?

Hadde problemer med at heliet mitt også vrei seg under samme manøver men det skyltes ganske enkelt at hodet bogget og da greide ikke halen å holde.
                      Endret til flat 100% throttlekurve og kurerte med dette problemet.
                      Trex 450 blandingsrase 4S
                      Logo 500
                      Blade mCPX

Comment

• 10t
                        • Oct 2008
                        • 65

det stemmer.den slår ut litt uansett.men ikke mye.skrur jeg ned gain så drar halen bare mer ut.skrur jeg den opp begynner halen å vingle i hover.
                        Så derfor skrudde jeg ned gain så den ikke slår når jeg flyr fff.men halen holder ikke dønn når jeg drar full colective uansett.
                        jeg flyr med kurve 80-60-40-60-80

Comment

• perpyro
                          • Aug 2008
                          • 488

Problemet ditt er blandet her.
                          Det kan virke som at servoen ikke er hverken rask eller sterk nok men det største problemet er throttle kurven.
                          En børsteløs motor har størst virkningsgrad nært full gass så for acro og morro så prøv deg fram med 100 95 90 95 100 opp til flatt 100%
                          Dette får du nemlig mest kraft ut av motoren med.
                          Problemet ditt er at hodet som allerede ligger på et lavt turtall med høy pitch bare for å holde det i lufta bogger med så lite gasspådrag når du drar full pitch.
                          Når da haleservoen må kontre på fult for å holde igjen så blir dette en vanskelig oppgave under rådende omstendigheter.
                          Som sagt prøv deg fram med høyere headspeed og hjelper hjelper det ikke på full gass så må du sette ned coelctive med en grad for å få halen til å holde.
                          Logo 500
                          Blade mCPX

Comment

• 10t
                            • Oct 2008
                            • 65

Har aldri målt headspeed`n.kan tippe på att den ligger på 2200-2500.Men om jeg skrur kurven opp mot 100 da vil det bli ett sinnsykt turtall!!!!!Er jo bra med omdreininger alerede.vil ikke hele dritten kunne rives i fillebiter???å en annen ting,om en kjører med så flat t-curve som 100 95 90 95 100.
                            p-curve 11 0 11
                            vil ikke turtallet bli sinnsykt høyt med 90 på t curve og 0 pitch???har jo ett jevnt å fint turtall nå.i hodet mitt vil jeg tro alt blir helt jojo.
                            PS.det er en hitech eclipse 7 jeg har.kan dette være att en ikke går så høyt på denne radioen??

Comment

• perpyro
                              • Aug 2008
                              • 488

Nå vet ikke jeg hvilken KV du har på motoren men headspeed bestemmes av 3 faktorer.
                              Spenning
                              KV rating på motoren
                              og dreving.

Til sammenligning så flyr jeg med en motor på KV3700 og 3S 11,1V lipo batterier med en 12T drev og 150T tannhjul på hovedakslingen som gir meg en reduksjonsfaktor på 12,5.
                              Altså blir teoretisk headspeed 11,1 x 3700 / 12,5 = 3285,69 rpm

Med motstand fra drivverket mm havner jeg litt under 3000 rpm på en solskinnsdag.

Børsteløse motorer løper ikke løpsk om du gir full gass men er låst på maks til KV ratingen sin så er det et ferdig RTF heli ser jeg ingen grunn til å ikke prøve ut full rulle eller tett oppunder det.
                              Har du derimot kjøpt motor selv og er usikker på drevingen og KV ratingen forstår jeg skepsisen.

Selv med 100% flat throttle kurve får du ikke noe nevneværdig turtallsøkning ved 0 grader pitch samtidig som den lille økningen du får vil fungere som magaisnert kraft når du drar på med cyklick og colective pitch.
                              Logo 500
                              Blade mCPX

Comment

Working...