Unconfigured Ad

Collapse

Spm ang Spectrum AR6100 DSM2 receiver

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansi79
    • Feb 2007
    • 587

Spm ang Spectrum AR6100 DSM2 receiver

Hei.
    Jeg bare lurer på om denne mottakern skal blinke eller lyse konstant ved bruk etter binding.
    Min blinker men fungerer som normalt. Er dette riktig?
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

Originally posted by Hansi79
    Hei.
    Jeg bare lurer på om denne mottakern skal blinke eller lyse konstant ved bruk etter binding.
    Jeg tipper at den funker slik: Radio på-->mottaker på, Fast lys.
    Radio på-->mottaker på-->mottaker av-->mottaker på, lyset blinker.

Det blinkende lyset indikerer ett strømbrudd, for at det ikke skal skje, så må radioen av mens mottakeren er av, grunnen er at etter software 1,6, så har den hurtigstart etter korte strømbrudd (mindre enn 10 min, tror jeg) og går bare direkte på samme kanal som før, hvis du slår av radioen din så vil den finne en ny kanal, og mottakeren får ikke kontakt på siste kjente, og vil dermed måtte søke opp ny kanal og vet at det ikke har vært en brown-out.
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Hansi79
      • Feb 2007
      • 587

bøyer meg i støvet over kunnskapen som finnes her inne.
      det kunne ikke stemt bedre
      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Originally posted by Hansi79
        Hei.
        Som roadrune nevner så er det avhengig av "firmware" versjonen i mottakeren.
        Symptomet er det samme på alle mottakere fra AR6100 og opp til AR9000
        At den blinker ved tilkobling av batteriet er helt naturlig da enkelte regulatorer (BEC) gir et dipp på 5V'en akkurat når batteriet får kontakt - dette tolker mottakeren som et strømbrudd og vil indikere dette med blinkende lys. (ulempen er at dette ikke er konsekvent - av og til blinker det andre ganger ikke)
        I.h.t. Spektrum er det ingen fare og mottakeren er 100% operativ.

Synes selv at det er litt uheldig at man av og til får blinkende lys når batteriet kobles til.

Comment

Working...