Announcement

Collapse
No announcement yet.

TT Mini Titan haleristing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TT Mini Titan haleristing

    Har problemer med at halen svinger både til høyre og venstre ubegrunnet når jeg hovrer.
    Mini titan med Fut 401 gyro.
    Sikker på at det ikke er radio forsyrrelser, flyr indoor fly i samme hallen uten problemer, har prøvd med samme mottager.
    Noen som har noen råd? Har prøvd alle mulige instillinger på gyroen.
    Ingen forskjell, uansett innstilling.

  • #2
    Ville vel tro at gain må justeres litt. Logrer den sakte fram og tilbake må den økes og pisker den hurtig er gain for høy. Pleier å virke sånn.

    Comment


    • #3
      kan det være noe slark? er reima slakk? dette kan kanskje være noe og sjekke..
      vil vel tro det kan være noe med gain også kanskje...
      Lower, Lower, oops.
      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

      Comment


      • #4
        Hei.

        Jeg hadde en Mini Titan for en stund siden, jeg ble fortalt at hvis halen glipper eller ikke sitter godt nok, kan dæ være at du har for lite rotorturtall. Prøv og skru denne opp for og se om det hjelper. Jeg kjørte med reime veldig slakk.

        Ellers er jo et godt tips det angåene gain.


        Mvh Robert.
        ~Futaba 10C~


        ~T-Rex 500 v-bar~
        ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

        ~Min Cnc byggetråd #1~
        ~Min Cnc byggetråd #2~
        ~Min Cnc byggetråd #3~


        ~Trondheim Modellflyklubb~

        Comment


        • #5
          Uten å vite hva slags radio du har, men det er mange som kobler gyroens gain-kontakt i feil utgang på mottakeren. På JR/Spektrum er det ofte misforståelser om gain skal være i utgang 5 eller 7. Begge kan brukes, men på forskjellig måte.
          Hvis du ikke merker noen forskjell uansett hvordan du setter gain-verdien er det kanskje dette som er feil.

          Comment


          • #6
            Radioen er en hitec optic 6, mottager er en electron 6, 3stk hs-65mg og hs-81 på halen. har satt den ene enkle ledningen fra gyroen (gain-kontakt?) i kanal 5, (eneste ledige kanal). Det er ikke noe som heter gain instilling på min 401 gyro, bare delay og limit.
            Er delay det samme som gain???
            Har justert delay skruen i alle innstillinger, men merker ingen forskjell, like urolig uansett.
            Last edited by Eie; 06-01-09, 13:50.

            Comment


            • #7
              Reima er stram og fin. Ellers går alle deler i halen fritt. Ingen treghet i linker o.l.
              Har prøvd med alle turtall nivå, fra 50& til 100%. hvis det er noen forskjell, så er halen mest aktiv på høyt turtall. Men det det stemmer vel med at det blir større utslag med høyere turtall.
              Hale bommen er standar alu, har sett at noen skriver at en kan få statisk el i karbon bom.
              Last edited by Eie; 06-01-09, 13:48.

              Comment


              • #8
                hei. Gain justeres fra sendern i en meny. Har hatt den senderen der selv. Men husker ikke helt hvor i menyen der.
                Lower, Lower, oops.
                Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                Comment


                • #9
                  Ikke noe som heter gain i denne senderen nei, men det er en fuksjon som heter gyro, går fra 0-100%, er det den??

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Eie View Post
                    Radioen er en hitec optic 6, mottager er en electron 6, 3stk hs-65mg og hs-81 på halen. har satt den ene enkle ledningen fra gyroen (gain-kontakt?) i kanal 5, (eneste ledige kanal). Det er ikke noe som heter gain instilling på min 401 gyro, bare delay og limit.
                    Er delay det samme som gain???
                    Har justert delay skruen i alle innstillinger, men merker ingen forskjell, like urolig uansett.
                    Trykk på begge "edit" knappene samtidig. Trykk deretter på den ene "edit" knappen og bla på denne måten frem i menyen til du kommer til "gyro". Du får her antall % gyro er innstilt på . Gå på "data" + eller - til ønsket prosent er oppnådd. Min står på 34% uten at dette stemmer for deg. For mye % vil halen gå hurtig frem og tilbake. For lite vil hale dreie sakte frem og tilbake. Gi eller ta av på data til hale står i ro.
                    "KOSEKROK"
                    T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
                    Cessna 177 Cardinal on float
                    Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

                    Comment


                    • #11
                      Takk for et godt svar, dette skal prøves i morgen den dag.

                      Comment

                      Working...
                      X