Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heli for 5S 3700 batterier.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heli for 5S 3700 batterier.

    Jeg vurderer å kjøpe meg et nytt helikopter som passer til mine FP EVO 25 5S 3700 batterier.
    Hadde i utgangspunktet tenkt på et Roxxter22 fra LF-Technik men ettersom Euro’en er nokså kostbar for tiden er jeg litt i tenkeboksen.
    Ville derfor høre om noen her på forumet har et eller flere gode forslag til helikopter som passer til 5S batterier.
    Flyr i dag med 10 S (2 x 5 S) oppsett i en Raptor50 og har liten lyst å kjøpe flere batterier.

    Har fått tips om dette: 404 - File or directory not found.

    Det står på hjemmesiden deres at ”Fuglerud Flightshop / Technoflight” er norsk forhandler, vet noen om dette er historie eller noe som kommer..?
    Mvh.
    Øyvind Iversen

  • #2
    Jeg flyr min SJM 500 på 5s 2600mAh og det er plenty med plass til et større batteri. Den nyeste modellen til SJM er SJM425, de har den hos www.micro-hobby.com. Suverent helikopter som også ser bad-ass ut
    T-REX 600E
    Thunder Tiger MiniTitan
    HK-450
    En kul Crawler
    Hitec Aurora 9

    Comment


    • #3
      Originally posted by Knugen View Post
      Jeg vurderer å kjøpe meg et nytt helikopter som passer til mine FP EVO 25 5S 3700 batterier.
      Hadde i utgangspunktet tenkt på et Roxxter22 fra LF-Technik men ettersom Euro’en er nokså kostbar for tiden er jeg litt i tenkeboksen.
      Ville derfor høre om noen her på forumet har et eller flere gode forslag til helikopter som passer til 5S batterier.
      Flyr i dag med 10 S (2 x 5 S) oppsett i en Raptor50 og har liten lyst å kjøpe flere batterier.

      Har fått tips om dette: 404 - File or directory not found.

      Det står på hjemmesiden deres at ”Fuglerud Flightshop / Technoflight” er norsk forhandler, vet noen om dette er historie eller noe som kommer..?
      Protos kan fint kjøres på de batteriene, flyr som en drøm, og kan kjøpes hos www.hobby24.no
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #4
        Jeg flyr en Mikado Logo 500 på 5s batterier.
        Har ett Flightpower Evolite 4270 mAh og ett ZIPPY 4000 mAh.
        Motor er Hacker A40.
        Anbefalt til Logo 500 er 5-6 S LiPo.
        Se Hobbyartikler - RCpro
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #5
          Hiver meg på her, hvis du ikke skal fly hard 3d så kan du jo handle deg en logo 500. Et flott heli. Og hvis du skal ha skikkelig power i det så kan du jo bare bruke 10s i den.
          Raymond Jakobsen
          Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
          Mikado Logo 400se,v-bar
          Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



          Only electric!!



          http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

          Comment


          • #6
            Takker for tips, SJM'en ser jo kvass ut..
            Står riktig nok SJM430-C på siden deres (og SJM500 på canopyen) men det er vel den du mener..?

            Protos'en ser jo veldig bra ut den også, har tidligere kikket litt på Logo 500'n så jeg får tygge litt på dette utover vinteren. Orker ikke forhaste meg da vi for tiden trygt kan si at det er inne-vær.
            Mvh.
            Øyvind Iversen

            Comment


            • #7
              Originally posted by jakobsen View Post
              Hiver meg på her, hvis du ikke skal fly hard 3d så kan du jo handle deg en logo 500. Et flott heli. Og hvis du skal ha skikkelig power i det så kan du jo bare bruke 10s i den.
              10S i en L500? Det blir vel litt i meste laget. 6S holder til 3D-flyging som bare pokker!

              Men som sagt - 5S 3700mAh vil funke fint, men ville nok helst hatt noe med litt mer kapasitet.
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

              Comment


              • #8
                Originally posted by Knugen View Post
                Takker for tips, SJM'en ser jo kvass ut..
                Står riktig nok SJM430-C på siden deres (og SJM500 på canopyen) men det er vel den du mener..?

                Protos'en ser jo veldig bra ut den også, har tidligere kikket litt på Logo 500'n så jeg får tygge litt på dette utover vinteren. Orker ikke forhaste meg da vi for tiden trygt kan si at det er inne-vær.
                SJM 430 er en videreutvikling av 500'n, mange av delene går overens og de omtales ofte som det samme helikopteret. Største forskjellen er kraftigere og lengre halebom, flybar og halemekanikk
                T-REX 600E
                Thunder Tiger MiniTitan
                HK-450
                En kul Crawler
                Hitec Aurora 9

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Aceman View Post
                  SJM 430 er en videreutvikling av 500'n, mange av delene går overens og de omtales ofte som det samme helikopteret. Største forskjellen er kraftigere og lengre halebom, flybar og halemekanikk
                  Den er grei..
                  Ser at det går en annen tråd om SJM heli'er og at det ventes inn en 2009 versjon.
                  Får se litt utover vinteren om hva som dukker opp av muligheter.
                  Mvh.
                  Øyvind Iversen

                  Comment


                  • #10
                    evo 25batteri

                    Finnes det alternative batt som har samme balanse kontakt som evo 25?
                    Har en 10s pakke i en e620, og lurer på å kjøpe to 5s pakker som et nr 2 batt. Men vil helst bruke samme lader/balanserere. Overgangen heter vel tp?
                    Hyperion Helios F3A - Hyperion Extra 260 40e 3d - Multplex Acromaster - Multiplex Skycat - E-flite Cap232 - E-flite minifuntana - Gambler 40 - + div df

                    Raptor E620 se - Raptor E550 - Minititan e325se - Minititan e325 ec-135 -
                    Outrage G5 - SJM 180
                    Blade 400 3d - Blade cx

                    JR DSX9
                    Spectrum dx6i

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Tony Andre View Post
                      Finnes det alternative batt som har samme balanse kontakt som evo 25?
                      Har en 10s pakke i en e620, og lurer på å kjøpe to 5s pakker som et nr 2 batt. Men vil helst bruke samme lader/balanserere. Overgangen heter vel tp?
                      outrage har de samme balansererkontaktene og kommer også med overgang til annen type (ihvertfall de 6 cellers batteriene jeg kjøpte). Anbefaler Outrage på det sterkeste.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tony Andre View Post
                        Finnes det alternative batt som har samme balanse kontakt som evo 25?
                        Har en 10s pakke i en e620, og lurer på å kjøpe to 5s pakker som et nr 2 batt. Men vil helst bruke samme lader/balanserere. Overgangen heter vel tp?
                        Den heter TP ja.

                        Andre som bruker den, er ihvertfall Thunder Power, og Outrage, begge er veldig bra.
                        Hilsen Rune Marcussen

                        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                        JR DSX9

                        Fitjar Modellflyklubb
                        ---------------------------------------------------------------------------
                        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                        Comment


                        • #13
                          Uansett hvilke pakker du velger, så finnes det overganger til det meste, så du slipper å kjøpe ny ballanserer.
                          Emil Nilsen
                          www.rcpro.no

                          Comment


                          • #14
                            Noen som vet om overgang fra balansepluggen på hyperion batterier?
                            Trex 450 blandingsrase 4S
                            Logo 500
                            Blade mCPX

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Tony Andre View Post
                              Finnes det alternative batt som har samme balanse kontakt som evo 25?
                              Har en 10s pakke i en e620, og lurer på å kjøpe to 5s pakker som et nr 2 batt. Men vil helst bruke samme lader/balanserere. Overgangen heter vel tp?
                              Listen under er klippet ut av elefun's sider for Hyperion LBA10 2S-6S Adaptere.
                              De selger 4 overganger av denne typen, men har også andre typer.
                              Søk på "adapter" på elefun sine sider så kommer det opp masse.

                              HP: fit HYPERION, POLYQUEST, PolyQ, ETEC, and some other brand packs.
                              EH: fit KOKAM, GRAUPNER and ROBBE
                              XH: fit ALIGN, DUALSKY and E-Sky packs
                              TP: fit recent THUNDERPOWER and all FLIGHTPOWER* packs from 2S to 6S. Also fits recent Kong Power and Outrage packs

                              Jeg kan legge til at XH også passer ZIPPY, og jeg tror også Rhino.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment

                              Working...
                              X