Unconfigured Ad

Collapse

Walera 4g3 / 4#3b ??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eie
    • Jan 2006
    • 9

Walera 4g3 / 4#3b ??

Disse micro heliene ser artige ut, lurer på om eg skal kjøpe et av disse.
    Er det noen som har erfaringer med disse, hvilken er best, tåler mest, enklest å fly o.l?
    Har noe erfaring med heli, hovrer greit med tt mini titan, men nerver og for lenge mellom hver flytur, så har jeg ikke kommet lenger.
    Disse kan vel flyes nesten over alt, så da bør det bli flere turer.
    Last edited by Eie; 08-01-09, 16:44.
  • hugo
    • Jul 2007
    • 64

Jeg har begge to.

Jeg tror du bør starte med 4#3b, dette fordi det tåler sinnsykt mye før noe blir ødelagt. Jeg har prøvd en loop med det, noe som resulterte i nosedive i plenen fra 3-4 meter for full maskin. Det var bare å grave det opp igjen om gi gass så var du i lufta igjen. Det er ikke mange som ville ha kommet fra det samme uten skader.

Med 4#3b kan du gå rundt i huset med ,fly gjennom dører med ned trappen opp trappen. Faktisk har jeg fløyet på badet men jeg satt på ramma.. Fløy litt rundt, inn i dusjkabinettet og hovret inni der og så ut igjen.

Dersom du senere går over til 4G3 så bruker de samme batterier og lader.

Det er mulig å skade heliet selvfølgelig, men det tåler mye. Det som er veldig bra med det er at det er lett å "tørre" å teste nye ting. F.eks nose in. Dersom du mister det så er det bare dra av gassen og prøve igjen. Du kan selvfølgelig gjøre det samme med en simulator, men egentlig hvorfor det nå du kan gjøre det real life i stedet.

Det som er svak med 4#3B er at hovedmotoren og halemotorene ikke har så lang levetid. Det er to måter dette kan fikses på, den ene er å ha reserve motorer hjemme klar om de begynner å bli svake. Den andre er å gjøre hovedmotoren børsteløs. Du fjerner i det minste et av problemene.

Det er gøyere med 4G3 siden det er CP og litt kvikkere. Men dersom du moser det inn i en vegg eller kona for den det så skader du sannsynlig rotorbladene i det minste. Det er kommet blader av tre til dette som tåler med en standardbladene.

uansett anbefaler begge to

Hugo
    krs

Comment

• rc_flygeren
      • Aug 2007
      • 48

walkera 4#3b

Hei!
      har tenkt å kjøpe meg walkera 4#3b frå http://www.chinesejade.com/walkera24G4M3_Heli.htm, er dette eit greit heli rett ut av esken eller burde eg oppgradere den med noko eller er det berre og lade batteriet og fly?
      Er det lurt og bestille med nokon reservedeler samtidig?
      Heli: twister medevance bell.
      Thunder tiger mini titan e325

Radio: Futaba 6EXHP

Comment

• GunnarO
        • Oct 2008
        • 89

Heisann,

Det kan lønne seg å ta med følgende:

HM-4#3AB-Z-01 Main blades 2x
        HM-4#3B-Z-03 Tail Rotor
        HM-4#3B-Z-06 Balance Bar
        HM-4#3B-Z-17 Tail Boom
        HM-4#3B-Z-26 Main Motor

Jeg har også klart å knekke main frame og canopy...

Ellers finner du også 4#3b her http://www.micro-hobby.com/product_i...products_id=28 Reservedeler er på vei, håper å ha dem i løpet av kort tid.
        GunnarO
        ----------------------
        WhirlwindFighterProject.org
        sigpic

Comment

• hugo
          • Jul 2007
          • 64

[QUOTE=GunnarO;201917]Heisann,

Det kan lønne seg å ta med følgende:

HM-4#3AB-Z-01 Main blades 2x
          HM-4#3B-Z-03 Tail Rotor
          HM-4#3B-Z-06 Balance Bar
          HM-4#3B-Z-17 Tail Boom
          HM-4#3B-Z-26 Main Motor

Hei

Jeg ville tatt i tillegg 2 stk halemotor, 2 stk. hovedmotor, 2 ekstra batterier og den spesielle heatsink som er laget for disse motorene. Du finner den under alle delene hos Terence.
          Jeg ville ha brukt halemotorene som er beregnet for 4G3, disse er noe sterkere og varer litt lengre. Du kommer til å kjøpe en 4G3 før eller senere uansett

Det er en 4#3B med brushless løsning på trappene, men det er kjedelig å vente. Det kommer også en oppgraderingsløsning for å ettermontere børsteløs. Du må da også ha en ny mottaker. Jeg skal kjøpe denne oppgraderingsløsningen når den kommer kan jo skrive erfaringer inn her dersom det er ønskelig. Jeg har nemlig en gammel fm version av 4-3 som jeg ønsker å ha i luften også.

Jeg har børsteløs motor på en av mine 4#3, du må gjøre litt mekking for å få den til pluss at du må ha en converter som coder om signalene til ppm. Det er en i canada som selger disse.

Du kommer til å gå igjennom motorene ganske raskt, men de er billige.

lykke til med kjøpet.

Hugo

Comment

• hugo
            • Jul 2007
            • 64

Glemte å si det.

Min fløy perfect ut av esken bare husk at sender trenger 8 stk batterier. Du må ta ut batteripakken for å komme til de siste 4. Du aner ikke hvor mange som har klaget på at sender ikke fungerer eller at motor ikke starter. Hvor problemet har vært at de kun har puttet i 4 batterier og ikke har passet på at motorstikka var helt i bunn og trim også.

Jeg foretrekker å bruke et 3s lipo i stedet for vanlige akaliske. Blir lettere og sparer litt penger på batterier.

Hugo

Comment

Working...