Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan er folk her fornøyd med Trex250?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanzo
    • Nov 2005
    • 845

Hvordan er folk her fornøyd med Trex250?

Har sett få eller ingen poster om denne her på forumet utenom byggetråden. På Helifreak derimot har den fått mye oppmerksomhet. Den originale versjonen var vel en katastrofe for de fleste, med lagrer i halen som var litt mindre brukende en gummiforinger... Men jeg fikk byttet ut til ny hub og nye lagrer, og dette hjalp veldig. Den gikk nå fra glippe totalt med halen til å funke greit, men med endel loggring tidvis. Slipte ned halebladene til 37mm, som hjalp endel men har fortsatt litt problem. Jeg kjører nå på 26% gain, og da funker den beste. Men best vil si at jeg tidvis får endel loggring, og halen slipper tidvis i litt hardere manøvrer. Øker jeg gainen blir loggringen ekstrem, og senker jeg den slipper halen nesten konstant... Konklusjonen på Helifreak er vist Spartan Gyro og en 9257 servo, men det blir litt overkill for min del.

Hvordan er folk her sin erfaring med denne? Ingen som har fått problem her?
  • Litespeed
    • Jun 2005
    • 1064

Hadde selv planer om å kjøpe denne men etter å ha lest på Helifreak så er jeg i tvil til det har kommet oppgraderte sett, sitter nok på gjerdet en stund til....

Men har sett at Spartan 760 og den nye Align 750 Gyroene funker greit.

Skulle hatt en mini Tourqe tube i 250 en også, lei de drivreimene....
    Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• larshkj
      • Nov 2005
      • 535

Enig med deg Øyvind.
      Reimdrift er ikke bra. Det stjeler mye effekt også.
      Jeg har konvert både 600'n og 500'n til torque tube, og det er stor forskjell, særlig 500'n ble en helt annen maskin etter konverteringen
      Lars Henrik Kjølberg

http://www.flickr.com/photos/larshkj/

Klubber:
      Jets of Norway
      Nittedal modellflyklubb

Comment

• Litespeed
        • Jun 2005
        • 1064

Originally posted by larshkj
        Enig med deg Øyvind.
        Reimdrift er ikke bra. Det stjeler mye effekt også.
        Jeg har konvert både 600'n og 500'n til torque tube, og det er stor forskjell, særlig 500'n ble en helt annen maskin etter konverteringen
        Jepp , sønn min på 17 sleit med sin T-Rex 500 med drivreim og 401 Gyro .

Gjorde følgende... som han bytta ut :

-Tourqe tube sett
        -Carbon bom
        -Spartan 760 gyro
        -Futaba BLS 251 brushless servo

Kosta litt men fy flate for et helikopter det ble, går 100% uten nykker selv om det er -15 eller +30
        Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• Warbirdpilot
          Administrator
          • Sep 2004
          • 2878

Om dere ikke har sett de ennå så tror jeg disse er veldig nyttige å kikke gjennom for de som har skaffet seg en Trex250 og sliter med halen...Dette er forsåvidt noe som gjelder for alle helikopter å ha en hale unten noe binding for at den skal fungere optimalt.

Les denne også:

These are videos of : Diagnosing the tail bind problem. A bearing spacer upgrade. Chinese weight testing Diagnosing the tail bind problem. I had this

Enjoy
          Last edited by Warbirdpilot; 19-01-09, 15:43.
          - Håvard Glad Andreassen
          - YouTube.com/Warbirdpilot
          - facebook.com/warbirdpilot

Comment

• Sondre Fjereide
            • Dec 2007
            • 12

Align GP-750

Hei!

I går fløy jeg T-rex 250 med Spartan gyro. Halen slo veldig når det ble action.

I dag testa jeg Align GP-750. Halen er bortimot perfekt nå. Jeg må lha litt midre gain men det ble så mørkt så jeg holdt ikke på så lenge.

Konklusjonen er at Align gyroen er det enkleste og beste alternativet på t-rex 250 med mindre man gidder å tweake mye på spartan softwaren.

Den holder godt, og samarbeider bedre med det lille heliet.

Mitt oppsett er nå:

Align Ds 420 servo.

Innerste hull på servohornet.

Jeg hadde 63% gain. jeg regner med at 60% er passelig.
            ( Jeg bruker Spektrum. På futaba lander man på rundt 23% gain)

Jeg bruker de små halebladene. Jeg prøvde også de store men det ble dårligere.

Håper dette hjelper for hvem enn som måtte ha problemer med halen.

For de som ikke vet det, så har Align sagt at de gamle halehubene er dårlige. Dersom man har den gamle hub'en, burde man bytte til den nye.
            For å finne ut om du har ny eller gammel hub, kan du ta av bladholderene og sjekke om det er 1 eller 2 lagre montert. Det skal være kun ett lager i den nye hub'en. Den gamle har 2.

Mvh Sondre

Comment

Working...