Unconfigured Ad

Collapse

Gøy med coaxial helikopter.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • perpyro
    • Aug 2008
    • 488

Gøy med coaxial helikopter.

Jeg sitter her og kjeder meg mens jeg er syk og med syke barn, noe som gjør utendørsflyging uaktuelt så istedenfor å bare sitte inne å glo på tåpkassa (TVen) så bestemte jeg meg for å ta fram Lamaen og prøve meg på nye manøvre i stua.
    Har sett andre i klubben øve på slak funnel på inndoor kveldene så bestemte meg for å prøve det samme i stua med lamaen.

Etter å ha sirkla rundt lysekrona i flere dager med halen inn og halen ut så er dette en god øvelse i stikkekoordinasjon for her må det reguleres med ror, throttle, aileron og elevator for å holde kursen.
    Halen inn er for meg det vanskeligste og når da gyroen på denne ikke er noe E-sky vant nobels pris i elektronikk på så er det et vanskelighetsmoment i seg selv, men artig trening er det.

Dette er en øvelse som kan gjøres uten fare for bladestrike og med stock oppsett så for de som finner det interresant så er det bare å børste støvet av innendørs leken og prøve ut, det går sikkert uten lysekrone i stuetaket også men den øker vanskelighetsgraden om den er der.
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

En annen ting noobs som meg selv kan bruke kontraroterende til, er å trene på snute inn. Det blir på en måte "the missing link" mellom sim og virkelighet.
    Anders Eiebakke
    90078513

Comment

• perpyro
      • Aug 2008
      • 488

Nose in på coax er litt annerledes en på single rotor heli men alikavel en utfordring for som med funnel øvelsen så tipper ikke coax heli over på siden om man gjør feil.
      Stikkeføringa på nose inn med coax og single rotor er alikevel lik med unntaket av straffen for å gjøre feil. (grøtete formulert)

Mange som starter med coax ender opp med at det blir kjedelig i lengden ettersom dette er et "horisontalflyd" helikopter, noe jeg selv også har kommet til men nå funnet er feil ettersom jeg fremdeles kan trene koporidinasjon ved å f.eks. fly i en rett linje mens det roterer rundt sin egen akse.
      Regner med jeg blir å fortsette med å leke husflue rundt lysekrona for man kan legge inn vanskelighetsgrad som rotasjon i tillegg til at man sikrler rundt og da begynner det å bli mere avansert.
      Trex 450 blandingsrase 4S
      Logo 500
      Blade mCPX

Comment

Working...