Announcement

Collapse
No announcement yet.

helicommand verdt å kjøpe ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • helicommand verdt å kjøpe ?

    Jeg har et par spm angående helicommand:
    er det noen som selger det i norge ?
    har det noe for seg å kjøpe noe sånt ? meninger?

    jeg går vel under kategorioen nybegynner, men har hovret noe.
    rc heli er som sex,
    man trenger ikke være flink for å ha det moro. (stjålet fra en på helifreakforumet)

  • #2
    Hva skal du bruke dette til? Så vidt jeg har forstått klarer helicommand å hovre heliet for deg, men det er jo nettopp det som er første steg i prosessen med å bli rc-heli pilot. Jeg ville i alle fall droppet det og spart pengene til kræsjdeler.

    Eirik
    2 * T-rex 450
    1 * T-rex 500

    Comment


    • #3
      tenkte å kunne bruke det som en sikkerhet hvis det virkelig skulle gå galt i lufta, klarer det å stabilisere seg selv?
      rc heli er som sex,
      man trenger ikke være flink for å ha det moro. (stjålet fra en på helifreakforumet)

      Comment


      • #4
        Bruk pengene på fuel/batteri. Dette er nok den eneste måten du kan bygge deg opp den sikkerheten du snakker om.

        Vi har alle vært igjennom den perioden du sikkert er i nå. Det er bare å fly så mye som mulig, så går det over.

        Lykke til
        - Erik -

        ------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

        Futaba 18MZ

        Comment


        • #5
          Originally posted by airhead View Post
          tenkte å kunne bruke det som en sikkerhet hvis det virkelig skulle gå galt i lufta, klarer det å stabilisere seg selv?
          Ja det vil stabilisere seg i lufta selv hvis alt er satt opp riktig.

          Jeg har brukt systemet mye selv og synes det er utrolig bra.
          Men alle ser rart på deg om man bruker elektronikk til å hjelpe seg.

          Nå bruker jeg det mest for bilder og video, men jeg bruker FMA sitt system.
          Helicommand er priset for stivt til att jeg har prøvd det, selv om jeg gjerne skulle ha gjort det
          =================
          Runar Holm
          www.maxmekker.com
          =================

          Comment


          • #6
            Har testet Helicommand på en T-Rex 600E for en nybegynner som ville ha den som en extra stabliserende sikkerhet .
            Den er meget kompliserende og sette opp i forhold til 120" swash , den enheten vi hadde var det feil på så vi måtte sende den i retur.
            Lær deg å fly på simulator .... mye billigere.....
            Øyvind

            www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

            Comment


            • #7
              Ok.

              Da sier jeg tusen takk for alle tips!
              da kommer jeg nok til å fortsette som før, og heller kjøpe deler og fly på simulatoren.
              jeg klarer å hovre alle veier, loop, roll,og invert tail in på sim, men tør ikke helt når jeg flyr heliet.
              jeg har en trex 500
              rc heli er som sex,
              man trenger ikke være flink for å ha det moro. (stjålet fra en på helifreakforumet)

              Comment


              • #8
                Originally posted by airhead View Post
                Ok.
                jeg klarer å hovre alle veier, loop, roll,og invert tail in på sim, men tør ikke helt når jeg flyr heliet.
                Samme erfaring som deg.. det sitter mellom øra.. bra me dadrenalin når man prøver noe for første gang i virkeligheten.. Men det er bare å hovre til du blir lei.. så gjør du automatisk litt etterhvert.. leke med halen.. prøve litt nose-in.. bevege deg litt fram og tilbake mens du hovrer.. Det er ihvertfall slik jeg gjør det.. museskritt..

                Comment


                • #9
                  Sitter det bra på simmen, så gjør det faktisk det ute også, forskjellen er nervene.

                  For min del så må jeg presse meg litt psykisk på nye ting (nå inverted hovring), for så å bli overrasket over hvor greit det går.

                  Dessuten er høyden din venn, den dagen jeg har hatt med størst fremskritt, var den dagen jeg lærte meg at det går an å fly ett stykke vekk, og høyt opp, da kunne jeg plutselig gjøre en feil eller to og allikevel hente meg inn igjen.

                  Det er også greit å alltid ha en rømningsvei klar i hodet, sånn at du kommer tail-inn igjen raskt, og kan ta kontroll igjen hvis det går over styr.
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment

                  Working...
                  X