Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye Align Trex 450 (pro) har kommet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nye Align Trex 450 (pro) har kommet

    http://www.align.com.tw/shop/product...25&language=en

    Tar vel litt tid før norske forhandlere er på banen, men den kan nå bestilles hos produsenten.

    Bare til info.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Skan bli interessant å se i hvilken grad denne selger. Har inntrykk av at mange begynner hakket over nå?
    2 * T-rex 450
    1 * T-rex 500

    Comment


    • #3
      elefun har jo reklamert for at denne modellen ventes inn, så veldig lang tid tar det nok ikke.
      Lower, Lower, oops.
      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

      Comment


      • #4
        Originally posted by satyra View Post
        Skan bli interessant å se i hvilken grad denne selger. Har inntrykk av at mange begynner hakket over nå?
        Min persjonlige mening er at pro ikke er noe oppgradering. Jeg syns v2 virker bedre, for mitt bruk og mine ferdigheter. Hva 3D flyving angår og pro utgaven skal jeg ikke uttale meg om, fordi jeg har ikke kommet dit.
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #5
          Etter hva jeg har sett er det kun 2 ting osm gjør at Pro versjonen flyr bedre en V2, og det er bredere hodeblokk som gir et fastere rotorhodet samt en kraftigere motor en 430XL.
          Begge deler går an å få til 450 SE V2 også.
          Blir Pro versjonen lettere så hjelper jo det også på mens effektiviteten til TT kontra beltedrift på halen er lik 0.
          Trex 450 blandingsrase 4S
          Logo 500
          Blade mCPX

          Comment


          • #6
            Originally posted by perpyro View Post
            Etter hva jeg har sett er det kun 2 ting osm gjør at Pro versjonen flyr bedre en V2, og det er bredere hodeblokk som gir et fastere rotorhodet samt en kraftigere motor en 430XL.
            Begge deler går an å få til 450 SE V2 også.
            Blir Pro versjonen lettere så hjelper jo det også på mens effektiviteten til TT kontra beltedrift på halen er lik 0.
            Har ingen tro på at noen kan "se" hvordan flykarakteristikken vil bli ut fra bilder. Ofte vil ikke-synlige endringer, f.eks. i hodet, være nok til å endre flykarakteristikk totalt.
            En kompis har en på vei i posten, og jeg er veldig spent på hva han har å si etter at han har prøvd den.
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #7
              Men nå er det jo synlige endringer i hodet så forskjell er det nok ettersom dempingen av spindelen blir hardere.
              Men det nye og inovative her er nok heller hvordan pro versjonen er satt sammen samt at det er mange som sikler etter TT.
              Enkel ramme med mye færre deler samt lett tiljengelighet til disse har den også.
              Trex 450 blandingsrase 4S
              Logo 500
              Blade mCPX

              Comment


              • #8
                Det er jo masse ting i hodet som forandrer karakter på ett heli, som forholdet mellom Bell og Hiller f.eks, så jeg er enig i at det blir helt umulig å si noe om det før det er testet.

                Men dere kan jo kikke på videoene til Alan Szabo med den, så vil jeg tro de fleste mener den er råere.

                Det ville dessuten overraske meg stort om Align slipper en helt ny versjon uten at den flyr vesentlig bedre enn forgjengeren, og minst like bra som konkurrentene.
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment


                • #9
                  Noen som vet om de har gjort noen andre endringer i designet av hodet, som f.eks å gjøre det programmerbart?
                  Morten Smøraas

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Psyko-lefse View Post
                    Noen som vet om de har gjort noen andre endringer i designet av hodet, som f.eks å gjøre det programmerbart?
                    Ut i fra det jeg har sett så begrenser de mer enn det de gjør det fleksibelt. Ref. de bruker faste linker i hode.

                    Hode er nok litt for lite til å kunne lage det veldig programmerbart !!
                    - Erik -

                    ------------------------------------------
                    Logo 600SX + 6003D
                    Logo 400SE

                    Futaba 18MZ

                    Comment


                    • #11
                      Etter hva jeg har fått med meg så har de kuttet ut stopp ringen som ligger mot det øvre lageret til hovedakslingen og istedenfor ha flens på selve akslingen og på denne måten tillate større utslag på swashen uten at den tar i noe.
                      Trex 450 blandingsrase 4S
                      Logo 500
                      Blade mCPX

                      Comment


                      • #12
                        Torque tube er jo bare helt vidunderlig, belte er for duster... :O

                        btw, så video av det. ganske bra flyving
                        Last edited by Øyvind M; 26-03-09, 21:58.
                        dx7

                        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                        Løten MFK
                        Stay Frosty

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Øyvind M View Post
                          Torque tube er jo bare helt vidunderlig, belte er for duster... :O
                          Har ikke du en 450 av gamle typen?
                          Hilsen Rune Marcussen

                          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                          JR DSX9

                          Fitjar Modellflyklubb
                          ---------------------------------------------------------------------------
                          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ehaga View Post
                            Ut i fra det jeg har sett så begrenser de mer enn det de gjør det fleksibelt. Ref. de bruker faste linker i hode.

                            Hode er nok litt for lite til å kunne lage det veldig programmerbart !!
                            Rimelig teknisk nå, men outrage G5 er programmerbart, og er samme størrelse. Hvorfor skal ikke align klare det samme?

                            Skiller de hodene seg så mye?
                            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Øyvind M View Post
                              Torque tube er jo bare helt vidunderlig, belte er for duster... :O

                              btw, så video av det. ganske bra flyving
                              Har du noe tall på at TT er mere effektivt en belte?
                              For jeg har lest mye fram og tilbake om dette og mye tyder på at tilfellet er det motsatte, i hvertfall på større heli.
                              Du har tross alt 3 lager, en aksling og 4 tannhjul som skal erstatte beltet.
                              Trex 450 blandingsrase 4S
                              Logo 500
                              Blade mCPX

                              Comment

                              Working...
                              X