If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Tar vel litt tid før norske forhandlere er på banen, men den kan nå bestilles hos produsenten.
Bare til info.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Skan bli interessant å se i hvilken grad denne selger. Har inntrykk av at mange begynner hakket over nå?
Min persjonlige mening er at pro ikke er noe oppgradering. Jeg syns v2 virker bedre, for mitt bruk og mine ferdigheter. Hva 3D flyving angår og pro utgaven skal jeg ikke uttale meg om, fordi jeg har ikke kommet dit.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Etter hva jeg har sett er det kun 2 ting osm gjør at Pro versjonen flyr bedre en V2, og det er bredere hodeblokk som gir et fastere rotorhodet samt en kraftigere motor en 430XL.
Begge deler går an å få til 450 SE V2 også.
Blir Pro versjonen lettere så hjelper jo det også på mens effektiviteten til TT kontra beltedrift på halen er lik 0.
Etter hva jeg har sett er det kun 2 ting osm gjør at Pro versjonen flyr bedre en V2, og det er bredere hodeblokk som gir et fastere rotorhodet samt en kraftigere motor en 430XL.
Begge deler går an å få til 450 SE V2 også.
Blir Pro versjonen lettere så hjelper jo det også på mens effektiviteten til TT kontra beltedrift på halen er lik 0.
Har ingen tro på at noen kan "se" hvordan flykarakteristikken vil bli ut fra bilder. Ofte vil ikke-synlige endringer, f.eks. i hodet, være nok til å endre flykarakteristikk totalt.
En kompis har en på vei i posten, og jeg er veldig spent på hva han har å si etter at han har prøvd den.
Men nå er det jo synlige endringer i hodet så forskjell er det nok ettersom dempingen av spindelen blir hardere.
Men det nye og inovative her er nok heller hvordan pro versjonen er satt sammen samt at det er mange som sikler etter TT.
Enkel ramme med mye færre deler samt lett tiljengelighet til disse har den også.
Det er jo masse ting i hodet som forandrer karakter på ett heli, som forholdet mellom Bell og Hiller f.eks, så jeg er enig i at det blir helt umulig å si noe om det før det er testet.
Men dere kan jo kikke på videoene til Alan Szabo med den, så vil jeg tro de fleste mener den er råere.
Det ville dessuten overraske meg stort om Align slipper en helt ny versjon uten at den flyr vesentlig bedre enn forgjengeren, og minst like bra som konkurrentene.
Etter hva jeg har fått med meg så har de kuttet ut stopp ringen som ligger mot det øvre lageret til hovedakslingen og istedenfor ha flens på selve akslingen og på denne måten tillate større utslag på swashen uten at den tar i noe.
Ut i fra det jeg har sett så begrenser de mer enn det de gjør det fleksibelt. Ref. de bruker faste linker i hode.
Hode er nok litt for lite til å kunne lage det veldig programmerbart !!
Rimelig teknisk nå, men outrage G5 er programmerbart, og er samme størrelse. Hvorfor skal ikke align klare det samme?
Skiller de hodene seg så mye?
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Torque tube er jo bare helt vidunderlig, belte er for duster... :O
btw, så video av det. ganske bra flyving
Har du noe tall på at TT er mere effektivt en belte?
For jeg har lest mye fram og tilbake om dette og mye tyder på at tilfellet er det motsatte, i hvertfall på større heli.
Du har tross alt 3 lager, en aksling og 4 tannhjul som skal erstatte beltet.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment