Unconfigured Ad

Collapse

Ny motor til 450'n

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lacappuchino
    • Oct 2007
    • 1342

Ny motor til 450'n

Alle er sikkert ute og flyr hver dag i det fine vår-været slik som meg, men håper noen tar seg et par minutter på forumet om kvelden

Har stock 430XL nå som lagrene begynner å bli noe slarkete på. De trenger en utskiftning med andre ord.
    Det er forsåvidt greit, har laget meg verktøy til å åpne den, og nye lager skal jeg bestille ganske snart.

Men jeg vil gjerne høre fra dere som har byttet ut deres egne motorer. Hva ble den nye motoren, og hva slags luftakrobatikk gjør dere? Jeg vet nemlig ikke hvilken motor jeg skal oppgradere til.

Scorpion er jo veldig likt på helifreak, 8- og 6-, men jeg liker ikke alt jeg leser om lagerhavari på de. Flere har unngått det ved å smøre litt i ny og ne, men liker ikke at scorpion ikke har lagerhavari ned i garantien for det.

Har søkt litt på forumet etter lignende tråder uten å finne svar på det jeg lurer på forøvrig.

Grunnen til at jeg vil oppgradere 430xl motoren er at den føles veldig dau for tiden, og jeg vet ikke om nye lager vil fikse den "punchen" jeg opplevde i starten. Nå skal det ingenting til før jeg bogger motoren. Er bare snakk om 1-2m fritt fall nedover (uten negativ!) før turtallet synker betraktelig.

Godt vedlikeholdte Kong Power 25C og 12t pinjong med 315 og 325 pro woodies.

Takker på forskudd for alle svar!
    Last edited by lacappuchino; 25-04-09, 23:37. Reason: leif
    Honeybee CP 2
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Hei,

Jeg har nå i lengre tid flydd med Scropion -8 motoren på 13T. Det har fungert greit og har ikke hatt noen problemer med ødelagte lagre. Nå har jeg akkurat gått over til -6 motoren på 11T. Vesentlig mer punch, men selvfølgelig også kortere flytid.

Men -8 motoren og 97% throttle kurve hadde jeg 5 min flytid. Jeg regner vel med å ha ca 4 min på -6 motoren med 11T og 85-90 % throttle curve.

Du må tenke på hva du ønsker. Lengre flytid eller mer futt.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• perpyro
      • Aug 2008
      • 488

Jeg sitter her med en Scorpion 10 som jeg skal kjøre på 4S oppsett, mangler bare batteriene og en separat BEC så er det rull rulle her i gården.
      Jeg har også en Scorpion 4025-630 liggende i skuffen og det jeg liker på begge motorene er konstruksjonen.
      Lagrene på Scorpion 10 motoren er større en på Align 430XL motoren og det kreves kun at man løsner en 1 stykk låsering for å ta hele motoren fra hverandre og da kommer man til for å bytte lager.
      Jeg har også lest på helifreak om folk som specker disse motorene med kjeramiske lagre for da trenger man ikke å tenke på smøring.
      Når det er sagt er det ikke noe prøblem å få smurt lagrene i motoren om man har ei flaske med nålespiss.
      Trex 450 blandingsrase 4S
      Logo 500
      Blade mCPX

Comment

• lacappuchino
        • Oct 2007
        • 1342

Takk for innspill!

Fint å høre positivt om scorpion også, den sterkeste kandidaten så langt. Jeg har ikke noe imot å lande og bytte batterier, så lenge jeg får den punchen jeg lengter etter. 6-turn scorpion er vel den jeg har bestemt meg for.
        Last edited by lacappuchino; 26-04-09, 01:08.
        Honeybee CP 2

Comment

Working...