Unconfigured Ad

Collapse

trex 500 esp. rare lyder fra TT tail case

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind M
    • Oct 2008
    • 837

trex 500 esp. rare lyder fra TT tail case

Driver med bygging av en esp, og har nå kommet ganske langt uten de alt for store problemene. Nå har jeg støtt på noe som jeg ikke helt klarer å finne ut av.

Det kommer en ulyd fra tailcase TT gir systemet. Ingenting ser ut til å være i uroden. Har montert hodet på main gear i ramma. og tailcase har blitt installert. Når jeg snurrer hodet forsiktig går alt knirkefritt, men hvis jeg tar i litt får jeg en lyd som kan minne om tenner fra gir som går borti noe. liten brumme lyd

Kan jeg ha strammet tailcasen for hardt i ramma, så noen av gira i tailcasen har blitt bøyd?
    eller er det noe som kan vøre løst?

På hovedgiret, er øvre gir(største) litt rart. Kan vippe litt på det. sjekket flere ganger og alt er strammet ellers. Er dette normalt?
    dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty
  • johanngj
    • Nov 2007
    • 533

Halla Øyvind. Lite å gjøre i akuttmottaket

Så på en finlessfilm om TT på 600 igår. Når du skal sette TT inn i halebommen, så skulle den helt ned, og så trekkes bittelitt opp, så den ikke subber. Kanskje det er det som er galt? Den kunne visst subbe i begge ender. Både på tailcase-siden, og på ramme-siden. Får mitt stash idag
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• Brumm
      • Apr 2008
      • 1816

Det stemmer at hovedgiret et littegrann fleksibelt. Det viktiste er at alt roterer lett og at du ikke merker noe motstand. Har du sjekket at girene i begge endene av TT akselen er dyttet skikkelig inn? Litt lyd vil du høre uansett..
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

Working...