Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor mye vind tåle Align trex 450 pro?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor mye vind tåle Align trex 450 pro?

    Idag jeg flyr Align trex pro,Ute var ca 2-3 M/s vind.
    Et par tre pinne binde fast på understell til helikopter.
    Jeg flyr hover ca ca 1 meter fra bakken og måtte nesten hele tid kontroll på gass.

    F.eks helikopter står ganske stille på luft ca 1 meter og plustelig stige mer opp og jeg måtte kontroll gass litt lav og den synke tilbake der står sist.

    Når den begynne synke til lav og måtte gi litt mer gass og de stige mer.

    Er det årsak pga tre pinne binde fast på understell og gi litt urolig fly?
    Eller er det vind som blåser forskjellig styrke?

  • #2
    Regner faktisk med at Pro versjonen tålert litt mere vind en eldre versjoner grunnet kraftigere motoroppsett.
    Ute i vinden teller motor og headspeed for å kunne kontre vinden og jo mere jo bedre.
    Jeg har ikke tall i hastighet men ettersom Trex 450 er det eneste heliet jeg har for tiden så er det det jeg flyr med og selv om det blåser ute.
    Men at heliet stiger og synker kalles balooning og er helt vanlig for når det blåser vil det være turbulens i lufta man flyr i og derfor heliet stige og synke avhengig av vinden.
    Uavhengig av tall så har jeg fløyet uten problemer i såpas med vind at campingstolen min på stripa blåser bortover bakken.
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX

    Comment


    • #3
      Det du beskriver er vinden som gir mer og mindre løft. Samme skjer selv med en 90-kjerre, men selvfølgelig forskjellen i vekt 700g mot 4.9 kg gjør at det for større effekt på et lite heli (selvfølgelig).
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        Jeg fløy min gamle 450seV2 i 10-12 m/s uten problem, så det tåler ihvertfall mye mer enn det, spørsmålet er vel heller hva du tåler
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment

        Working...
        X