Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baterier i serie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Baterier i serie

    Hei igjen. Jeg seriekobler to 11.1 batterier for å få et 22.2 v batteri til TREX 500. Når jeg lader (balansert), så lader jeg de to batteriene som to separate 3 celles batterier. Jeg merker at på det ene batteriet får jeg inn ca 950 mAh (etter 4,5 min flytid), mens det andre kryper opp mot 1400 mAh. Er det et problem at seriekoblingen fører til så ujevn lading?

    Er det noe poeng i å balanseringslade begge pakkene som et 6 celles batteri? Må jeg i så fall ha en overgang?
    Last edited by esk; 10-08-09, 14:41.
    ________________
    Erling

    T REX 500 ESP (med Futuba 520)
    Blade 400 3D
    Walkera 4#3 V2 Brushless
    Twister Bell

    Spektrum DX6i

  • #2
    Originally posted by esk View Post
    Hei igjen. Jeg seriekobler to 11.1 batterier for å få et 22.2 v batteri til TREX 500. Når jeg lader (balansert), så lader jeg de to batteriene som to separate 3 celles batterier. Jeg merker at på det ene batteriet får jeg inn ca 950 mAh (etter 4,5 min flytid), mens det andre kryper opp mot 1400 mAh. Er det et problem at seriekoblingen fører til så ujevn lading?

    Er det noe poeng i å balanseringslade begge pakkene som et 6 celles batteri? Må jeg i så fall ha en overgang?
    Tyder på at batteriene ikke er av samme type (produsent & ytelse) eller at det er noe feil med det ene batteriet.
    Om du lader det som et 6celle eller 2stk 3celle spiller ingen rolle.

    Blir det ene av de to batteriene fortere tomt når du fly?
    Når du ladere batteriene er de 3 cellene noenlunde jevne i spenningen eller er en celle lavere enn de andre?
    Last edited by Quadrocopter; 10-08-09, 15:13.

    Comment

    Working...
    X