Announcement

Collapse
No announcement yet.

treg pirorate på trex 500esp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • treg pirorate på trex 500esp

    Hallo hallo. Jeg synes jeg har en for treg pirorate på mitt 500 heli. har en s9257 på hale, og har maks utslag på "pitchen" på halerotor. har en konstant pirorate i luften, men synes den er for treg. har std. carbon haleblader. noen som vet hva jeg kan gjøre? kjøpe større haleblader?

    forressten. noen som har erfaring med scorpion 3026 1600kv eller 1400kv? har lyst på en av de, men vet ikke om de gir mye mer punch til heliet?

    takk for svar og tips
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

  • #2
    Piro raten forandrer du på ved og skru opp eller ned travel adjustment på rudder kanalen

    Comment


    • #3
      ja, men alt er maksa ut. mekanisk er det ikke mer å gå på. noe jeg har misforstått?
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #4
        Høres rart ut.. Etter at jeg satte endpoints på maks på rudder-kanalen fikk jeg en ganske voldsom pirorate på min.. Jeg kjører jo et identisk oppsett som deg, bortsett fra at jeg har Spartan gyro.. Den anbefales forresten! Masse innstillinger å fikle med og dønn presis
        De har den på flying-hobby til rundt 1000-lappen
        http://flying-hobby.com/catalog/prod...oducts_id=4758
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #5
          Hei. Jeg hadde samme oppsett på mitt forrige 500. Og satte max utslag på min med samme servo og gyro. Men satte den opp så den gikk akkurat litt forbi der den binder på halen. Og det var utrolig raskt. Kjører nå gy520 med bls 251. Og har stoppet utslaget like før det binder. Å det spinner like fort rundt. Anbefaler gy520. Kjempe lett å sette opp. For all del er spartan ds760 utrolig bra. Hadde den på en 600, og regner med å sette en spartan på andre 500 jeg har.
          Lower, Lower, oops.
          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

          Comment


          • #6
            lurer på hva som kan være galt jeg da. har liksom ikke noe mer mekanisk å gå på i halen. full pitch både ene og andre vei. får spørre på helifreak, dissa amerikanerne er jo helt ville

            de bruker 600XL motorer fordi de synes tock 500L ikke er bra nok
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #7
              jeg skal teste ut scorpion 3026 1600kv. håper den gir litt mer boost!

              gy401' min er fin og stabil. drar liksom ikke triks så den blir satt ordentlig på prøve tror jeg. jeg får se til neste år om jeg begir meg ut på noe bedre, da en gy520 kanskje
              dx7

              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

              Comment


              • #8
                Originally posted by Øyvind M View Post
                lurer på hva som kan være galt jeg da. har liksom ikke noe mer mekanisk å gå på i halen. full pitch både ene og andre vei. får spørre på helifreak, dissa amerikanerne er jo helt ville

                de bruker 600XL motorer fordi de synes tock 500L ikke er bra nok
                Har du prøvd 150% begge veier på travel adjust på rudder kanalen ? pleier å bli fart på piroen da
                Husk en gjør ikke noe med ende punktene for det stiller en direkte på 401 gyroen

                Comment


                • #9
                  jeg får prøve ut det, teste litt, så får jeg se

                  takk for alle tips
                  dx7

                  Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                  Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                  Løten MFK
                  Stay Frosty

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Øyvind M View Post
                    jeg skal teste ut scorpion 3026 1600kv. håper den gir litt mer boost!
                    Synes du ikke det er nok futt i stock motoren?
                    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                    Comment


                    • #11
                      nei, er litt kjedelig siden det ikke er noe å oppgradere. er vel derfor jeg "finner" på en svakhet i 500'n. motoren er vel kanskje noe av det beste med heliet, men den klarer ikke full 13+ pitch climb outs. 1600kv motoren til scorpion skal jo levere dobbelt med watt. vil bare teste den ut. hvis ikke den gir nok vil jeg kanksje forsøke 4 serien, eller kanskje 600L med et annet oppsett, men det får nok bli til våren..... synes det kunne være litt mer futt.... mye vil ha mer er vel egentlig det siste!!
                      dx7

                      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

                      Comment


                      • #12
                        nå er den klar til sending. håper på å få den på lørdag så blir det vel testing da, eller på søndag
                        dx7

                        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                        Løten MFK
                        Stay Frosty

                        Comment


                        • #13
                          Blir spennende å høre hvordan resultatet blir

                          Savner forresten noe video av inverted flyvinga di
                          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                          Comment


                          • #14
                            Jeg tror du misforstår Øyvind...

                            Det spiller ingen rolle at du har maks utslag mekanisk (men du trenger selvsagt det også)

                            Det som bestemmer piro-raten, er endepunktene i radioen på rudder, ikke mekanisk utslag.

                            Altså samme prinsipp som gain justering.
                            Hilsen Rune Marcussen

                            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                            JR DSX9

                            Fitjar Modellflyklubb
                            ---------------------------------------------------------------------------
                            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Øyvind M View Post
                              jeg får prøve ut det, teste litt, så får jeg se

                              takk for alle tips
                              Har du testet noe?
                              Grunnen til at piroraten er lav er ikke at du ikke har mer å gå på mekanisk.
                              Hadde du fått servoen til å gi full pitch på halerotoren hadde nok piroraten tatt helt av for å si det sånn.

                              Det er gyroen som bestemmer hvor fort heliet snurrer. Det ditt rudder signal gjør er å fortelle gyroen hvor fort heliet skal snurre. Så gir gyroen signal til haleservoen akkurat deretter.
                              Er det mekaniske på maks vil rudder signalet da begrenses av to parametere, endpoint og dual rate på senderens rudder kanal. Disse står normalt begge til 100% som default.

                              Som det er sagt før her kan du gjøre som følger:
                              1) sett rudder endpoint til 150% begge veier.
                              2) juster dual rate opp eller ned inntil ønsket pirorate.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment

                              Working...
                              X