Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eflite Blade 400 mot Spektrum DX7/ AR6100e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eflite Blade 400 mot Spektrum DX7/ AR6100e

    Har akkurat kjøpt med et brukt Eflite Blade 400 helikopter, men får ikke helt til å sette opp DX7'en min mot helikopteret/ mottakeren. Har holdt på noen timer nå, med både manualen på DX7'en og manualen på Blade'n. Har noen en "oppskrift" på oppsettet på DX7'en så ville det hjelpt meg mye. Jeg bruker samme fysiske innganger på AR6100e som brukes fra DX6i, er det riktig?
    Føler at jeg roter i blinde, men er utrolig klar for å teste det snart
    Håper at noen kan hjelpe meg.

  • #2
    manual blade 400 - Google Search

    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Originally posted by ostahl View Post
      Har akkurat kjøpt med et brukt Eflite Blade 400 helikopter, men får ikke helt til å sette opp DX7'en min mot helikopteret/ mottakeren. Har holdt på noen timer nå, med både manualen på DX7'en og manualen på Blade'n. Har noen en "oppskrift" på oppsettet på DX7'en så ville det hjelpt meg mye. Jeg bruker samme fysiske innganger på AR6100e som brukes fra DX6i, er det riktig?
      Føler at jeg roter i blinde, men er utrolig klar for å teste det snart
      Håper at noen kan hjelpe meg.
      Den manualen forklarer det meste den, så her bør du nok være litt mer presis.
      Hvilke innganger som gjelder står forklart i manualen. Kanskje ikke i tabellform, men det står der. Ellers finner du en god oversikt i radioen også, om du går inn i menyen for reversering av servoer.

      Har du forresten valgt riktig swash type? Blade 400 er vel 120 ccpm.
      Se manualen under kapittelet "Swash Type" (side 75 ?)

      Ellers kan kanskje denne videoen hjelpe deg. (Du må registrere deg på Helifreak, men det er både gratis og nyttig).
      Jermo's DX7 Setup Video - HeliFreak
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        Originally posted by arhennie View Post
        Den manualen forklarer det meste den, så her bør du nok være litt mer presis.
        Hvilke innganger som gjelder står forklart i manualen. Kanskje ikke i tabellform, men det står der. Ellers finner du en god oversikt i radioen også, om du går inn i menyen for reversering av servoer.

        Har du forresten valgt riktig swash type? Blade 400 er vel 120 ccpm.
        Se manualen under kapittelet "Swash Type" (side 75 ?)

        Ellers kan kanskje denne videoen hjelpe deg. (Du må registrere deg på Helifreak, men det er både gratis og nyttig).
        Jermo's DX7 Setup Video - HeliFreak

        Ja, jeg har valgt riktig swash type; 120 ccpm (3 servoer). Jeg får kikke på videoen, takker så mye for hjelpen!

        Comment


        • #5
          Jeg fikk ikke med meg du hadde manualen..... Hva konkret lurer du på?
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #6
            Originally posted by roadrune View Post
            Jeg fikk ikke med meg du hadde manualen..... Hva konkret lurer du på?
            Jeg er generellt usikker på hvordan jeg setter opp senderen. Det står jo masse i manualen , men jeg sliter litt med terminologien som gjør at det blir vanskelig å sile ut den informasjonen som er vesentlig/ viktig. Først så valgte jeg bare helikopter "mode" på DX7 menyen og programmerte inn navnet Blade400. Jeg bandt så mottakeren til senderen bare for å teste om alt fungerte, og det gjorde det. Men jeg visst jo ikke om reversering etc. var riktig. Derfor tok jeg oppsettet fra DX6i-manualen (stod i manualen til Blade 400) og prøvde å programmere den infoen fra DX6'i inn i DX7'en. Etter jeg hadde gjort det så ville ikke halerotoren bevege seg til høyre eller venstre, men den gikk rundt akkurat som hovedrotoren...
            Fra gyroen å inntil mottakeren så er det fire ledninger, som går ut i en enpinns servokontakt (en ledning) og en trepinns (tre ledninger) servokontakt. Fikk et tips om at Gyro trepinn skulle koples til "Rudd" på AR6100e, og at Gyro enpinns skulle koples i "Gear" på AR6100e. Jeg lurer da på hva jeg skal programmere gyroen på i DX7'en (Input Select)? Skal jeg velge "Gyro" som "Gear" på Input Select?
            På grunn av denne usikkerheten lurte jeg egentlig på om det var et enkelt standard oppsett/ skjema for DX7'en generellt for helikopter som jeg enkelt kunne mate inn i DX7'en uten å være redd for at det blir feil. Som du sikkert skjønner så har jeg aldri gjort dette før.... og er derfor temmelig grønn....
            Last edited by ostahl; 12-09-09, 10:52.

            Comment


            • #7
              Det er ikke mer standard enn at du må plugge alle servoer/gyro og esc inn slik som det står i manualen og sette radioen til 120° CCPM, så må du reversere kanaler slik at alle servoene på swashen går samme vei, deretter endre i swash-menyen slik at swashen går riktig vei (positiv verdi=en retning, negativ=den andre retningen) og verdien angir utslagene. En pleier ofte å havne i nærheten av 60% på de tre i swash-meny.

              Men hvis du ser på videoene til Finless Bob på Helifreak, så forklarer han det meste på en utmerket måte....

              Det ligger masse grunnleggende i tråden som heter heli-setup 101 eller noe slikt.
              Hilsen Rune Marcussen

              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

              Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

              Comment


              • #8
                Originally posted by roadrune View Post
                Det er ikke mer standard enn at du må plugge alle servoer/gyro og esc inn slik som det står i manualen og sette radioen til 120° CCPM, så må du reversere kanaler slik at alle servoene på swashen går samme vei, deretter endre i swash-menyen slik at swashen går riktig vei (positiv verdi=en retning, negativ=den andre retningen) og verdien angir utslagene. En pleier ofte å havne i nærheten av 60% på de tre i swash-meny.

                Men hvis du ser på videoene til Finless Bob på Helifreak, så forklarer han det meste på en utmerket måte....

                Det ligger masse grunnleggende i tråden som heter heli-setup 101 eller noe slikt.
                Takker så mye for hjelpen, mulig jeg får det i lufta i dag

                Comment

                Working...
                X