Announcement

Collapse
No announcement yet.

knekt skrue i flybar cage til trex 500!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • knekt skrue i flybar cage til trex 500!

    Hei. lurer på hvordan jeg skal få ut en flathodet skrue som knakk i flybarcagen til min trex 500. er der hvor flybaren festes til flybarcagen... møkkete align skruene er håpløse.... enten er de for myke eller for sprøe.... kan jeg prøve med en tynn tynn borr?

    noen som har noen tips?

    det er ikke de flathodeskruene med hode. det er de uten hodet, så er ingenting å gripe fast i med noe som helst verktøy:/
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

  • #2
    Er det setskruen du mener?
    Attached Files

    Comment


    • #3
      ja, den sitter som et skydd og hode er bare helt borte!
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #4
        Kanskje du kunne prøvd å varme opp delen/skruen slik at locktite`en "smleter" for så å bruke en "grisepikk" å skru ut setskruen med. Et slikt verktøy selges hos Mr.Olsen og Biltema.

        Comment


        • #5
          er ikke gjengene som er borte, men ytterkantene har bare knekt av. sitter på ene siden, mens andre er bare ytterkanten borte.....
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #6
            ja tror du det finnes grisepikker som er så små? er ikke mange mm i diameter den skruen der asså.
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #7
              Om ikke så er det vel ikke mer en 100-150,- for ny flybar&cage.

              Comment


              • #8
                får ikke tak i mindre enn m3, og skruen er m3, så da må det bli flybar cage

                uansett takk for hjelpa
                dx7

                Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                Løten MFK
                Stay Frosty

                Comment


                • #9
                  Note to self: Gå bort i hylla og ta med noen syrefaste A4 settskruer hjem i dag. De holder bedre, og har trangere dimensjoner. Har kjøpt meg noen 1/16" unbrakonøkler. Håper å kunne bruke de på Align-skruene. Evt. med litt sliping.

                  Comment


                  • #10
                    Det er vel 1,5 mm den setskrua der.. Den sitter vel godt festet med locktite i tillegg?
                    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                    Comment


                    • #11
                      javisst gjør den det man sparer ikke på locktite på hamar hvertfall

                      fikk bestilt fra elefun, så kommer nok imorra i postkassa
                      dx7

                      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

                      Comment


                      • #12
                        men uansett.
                        Når det sitter med locktite, så er det varme som funker.
                        kommer rett ut da (som regel)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Ferry View Post
                          Note to self: Gå bort i hylla og ta med noen syrefaste A4 settskruer hjem i dag. De holder bedre, og har trangere dimensjoner. Har kjøpt meg noen 1/16" unbrakonøkler. Håper å kunne bruke de på Align-skruene. Evt. med litt sliping.
                          Nå har jeg fått testa de nye nøklene. De er bittelitt for store til de romme Align-skruene, men det er alltids ei råd med den pølsa som er for lang. Litt forsiktig omgang med et diamantbryne, og de passer perfekt. Spesielt skruene som holder sammen ramma er dårlige, men med supernøkkel så gikk det greit. Nå fikk jeg t.o.m løsna skruene til bladholderene på halen. Der var det mye Loctite! Sjekka at thrustlagerene hadde fett, rengjorde skruene og hadde på moderat med ny Loctite.

                          Comment

                          Working...
                          X