Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twister 3D Storm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Twister 3D Storm

    Har en Twister 3D Storm som fløy fint inntil til det begynte å bli litt slarkete i rotorhodet.
    Mer steady i hover enn jeg egentlig hadde ventet av et heli i den størrelsen
    Har stort sett hovret, siden det bortimot skremte vettet av meg,etter overgangen fra en
    Raptor E620 SE.
    Har byttet til kompl. metall rotorhode men,finner ikke`no om dette på nett ang. setup.
    Noen som har "peiling"?
    Idet minste en link, til hvor jeg kan finne info om lengder på pushrods o.l?
    Det er stort sett "flybar"-oppsettet som er endret i forhold til orginalen.
    Jeg har nesten ikke negativ pitch, når ting er skrudd sammen etter dèt som virker logisk!
    Ja asså...... for MEG da.
    Last edited by Bertil; 29-09-09, 17:21.
    TT Raptor E620 se
    GCT 620 blader
    TT Ripper OBL 49/08-50H Børsteløs
    Hyperion 10s Li-Po
    Eclipse7
    Twister 3D Storm (Oppgradert)
    Futaba 7C
    Graupner Miniboy (1982)
    Futaba 4 kanal(1982)

  • #2
    Et godt utgangspunkt for et oppsett er å sette opp hodet fra 0 grader pitch.
    Nå skal servoarmer, nedre og øvre mikserarmer samt swash ligge i vater.
    Når dette er gjort setter du opp hvor mye positiv og negativ pitch du vil ha i swashmixen i radioen og samtidig sjekk at ikke swash treffer ramma ved full negativ og washoutbasen ikke treffer hodeblokka ved full positiv pitch.
    Pass også på at washoutbasen ikke kommer så langt ned ved full negativ at den kommer under styrepinnene til hodeblokka for da får du trøbbel.
    Når dette er oppnådd har du et godt oppsett for rotorhodet ditt.
    Nå skal kun tracking gjennstå før du har et perfekt oppsatt rotohode.

    Bare husk på at for å få til dette kan det bli litt justering frem og tilbake på de forskjellige linkene før du er i mål.
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX

    Comment


    • #3
      Kjempe TAKK for interessen

      Men,det som er litt baklengs med Stormen er at Swash`en går NED ved positiv pitch!
      Dette er med originalt oppsett!
      Ikke engang hos J.Perkins finner jeg byggeveiledning for metallhodet!
      Det er en liten endring på FLYBAR mixinga.
      Problemdelen ser du her:
      404
      den ikke er horisontal, som originalen.
      Jeg får ikke mer enn et par grader negativ,før det butter, når delen er montert som vist.

      Et av de FÅ stedene man finner bra utvalg av deler til et heli(budget) som Twister`n er NORTRADING i Mysen.
      Kjempeservice der mht. deler.
      TT Raptor E620 se
      GCT 620 blader
      TT Ripper OBL 49/08-50H Børsteløs
      Hyperion 10s Li-Po
      Eclipse7
      Twister 3D Storm (Oppgradert)
      Futaba 7C
      Graupner Miniboy (1982)
      Futaba 4 kanal(1982)

      Comment


      • #4
        Det var vanskelig og finne brukbare bilder av det rotorhodet og ettersom du allerede har kjøpt deg bling hode er det ingen nytte i å anbefale CopterX hode heller.
        Kunne du ha tatt noen bilder for da hadde det vært lettere å se problemene.

        Men ser man bort i fra seesawburet som tari så gjelder fortsatt tipset om å sette opp hodet med 0 grader pitch med armer og swash i vinkel og vater.
        Om ting butter når du prøver på negativ pitch vil jeg råde deg til å forsøke deg på å senke swashen, alternativt å prøve å snu buret den andre veien.
        Ettersom noen form for manual eller byggeveiledning mangler må du rett og slett bare prøve deg fram.
        Trex 450 blandingsrase 4S
        Logo 500
        Blade mCPX

        Comment


        • #5
          Nesten i mål

          Dette med vinkel og vater burde jeg kunne nå!!!
          Etter flere krash med Raptoren.(TTWrecker på Youtube)
          Den helin har vel kosta 25000.-foreløpig.
          Nå har jeg Phoenix RC!!!!

          OK.. Jeg senket swashen som du tipset, samt kortet inn linkene mellom buret og
          washout ca.det samme som ser ut til og være forskjellen mellom det originale
          buret og blinge`n.(Litt for mye?)
          Nå er alt level,ikken`o pitch i midtstikke, ikkeno binding i noen retninger.
          +10 og -8.5 i pitch.
          Tror det greier seg for denne modellen .Den var vel heller ikke ment for annet enn moderat 3D.
          Venter bare på erstatning for de slarkete washoutarmene.
          Attached Files
          TT Raptor E620 se
          GCT 620 blader
          TT Ripper OBL 49/08-50H Børsteløs
          Hyperion 10s Li-Po
          Eclipse7
          Twister 3D Storm (Oppgradert)
          Futaba 7C
          Graupner Miniboy (1982)
          Futaba 4 kanal(1982)

          Comment


          • #6
            Off-topic: er profil bildet ditt heli-relatert? Det der så ikke pent ut....
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #7
              Er bildene tatt med 0 grader pitch?
              For er di det så kan du senke swashen ytterligere samtidig med at du forlenger linkene fra swash til øvre mikserarmer mens du lar linkene fra nedre mikserarmer til bur være.
              Prøv og juster ned swashen inntil de nedre armene ligger i vater for deretter å justere pitchen til 0 samtidig med at de øvre armene står i vater.

              Er di ikke så får det vel være sånn men tror det er potensiale for å få det bedre samt mere pitch.
              Last edited by perpyro; 30-09-09, 18:13.
              Trex 450 blandingsrase 4S
              Logo 500
              Blade mCPX

              Comment


              • #8
                Blåste som rakker`n, men fikk endelig landet Raptoren. Sto bare og spant ned da et vindkast heiv hele greia inn i leggen.Ikke spesielt stolt av den episoden men,skylder på ripsbusken som sto i veien da jeg så det kom.CF blader gjør jobben! Griseflaks,spørru meg.
                TT Raptor E620 se
                GCT 620 blader
                TT Ripper OBL 49/08-50H Børsteløs
                Hyperion 10s Li-Po
                Eclipse7
                Twister 3D Storm (Oppgradert)
                Futaba 7C
                Graupner Miniboy (1982)
                Futaba 4 kanal(1982)

                Comment


                • #9
                  Jeg pleier ta utgangspunkt i washout armene. Juster høyden på swash til disse to armene flukter slik som perpyro sier her. Så sørgere du videre for at mixearmene flukter tilsvarende. Deretter justerer du armene opp til bladgriperne slik at du får 0 grader pitch. Gjør du dette nøyaktig nok skal du nå ha like mange grader + som -.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment

                  Working...
                  X