Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lagerslitasje på Trex 450SEv2 og 500ESP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lagerslitasje på Trex 450SEv2 og 500ESP

    450en har vel ca. 80 turer og 500en har ca 40.

    På 450en så har det en god stund nå vært merkbart mere slark i bladholderene. Har byttet gummiforingene, men det er tydelig at det er lagerene som skaper slarken.

    På 500en merker jeg nå at det samme skjer. Blir litt merkbart slark i bladholderene. Der merker jeg nå også litt slark i lagrene som holder hovedakslingen på plass.

    450en har hatt en tur i bakken, men det var ikke så veldig mye skadene. Men klart noe innvirking har det nok hatt. 500en har aldri krasjet. (bank-bank i bordet )

    Jeg flyr ikke akkurat noe heftig 3D kan man si, men er en del roll, looper og vanlig 8-tall mm.


    Er dette normalt at lagerene blir så raskt slitt? Hvor ofte bytter dere lager?
    mvh Kim

  • #2
    min 500 måtte jeg bytte dempere i hodet etter sommern, det er kjent at align demperne blir fort slitt. jeg ikke hvor ofte andre bytter kulelagre rundt om i heliet, men jeg gjorde det nå etter sommeren. nå står heliet å venter til jeg skal sette inn trueblood dempere i hodet, når jeg kommer hjem til jul
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

    Comment


    • #3
      Har hatt 72 turer med 500 nå, for det meste hovring på 75/85 % head speed, men har nå endelig begynt å få til fig8. Jahooo..

      Har ennå ikke merket noe slark i hodet/bladene. Satt akkurat i går og tenkte på når man burde ta en ”service”. Tenkte på 100 turer,(siden jeg ikke flyr med full headspeed ennå) så skal jeg gå over lager/foringer.
      Drammen rock city

      Comment


      • #4
        Hei,

        Dette er nok relativt normalt. Jeg har ikke Trex 500, men har hatt flere 450'er som jeg synes har blitt veldig slarkete alt for tidlig. Align er i dag helt klart markedsledende, men kvaliteten kunne vært veldig mye bedre. Jeg flyr i dag med andre merker og da blir dette veldig mye tydligere.
        - Erik -

        ------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

        Futaba 18MZ

        Comment


        • #5
          Ikke for å spore helt av her Hvordan vil du si logo'n er å fly med. Må si jeg liker hvordan logo 500 føles i phoenix. Kunne tenkt meg en logo 400 som heli 2 når jeg blir litt bedre til å fly.
          Drammen rock city

          Comment


          • #6
            Originally posted by ehaga View Post
            Hei,

            Dette er nok relativt normalt. Jeg har ikke Trex 500, men har hatt flere 450'er som jeg synes har blitt veldig slarkete alt for tidlig. Align er i dag helt klart markedsledende, men kvaliteten kunne vært veldig mye bedre. Jeg flyr i dag med andre merker og da blir dette veldig mye tydligere.
            Hmm. Ja, synes lagrene burde holde lengre. Men har nå i alle fall bestilt nye lagre av de som er mest slitte. Føler ikke at det er noe kritisk med å få byttet ennå, men synes liksom ikke det skal være slik

            Synes forøvrig også det er veldig mye slark i bladholderene til halebladene. Men det har vært der hele tiden(tror jeg). Dvs. jeg reagerte ikke på det før kanskje etter ca. 20 turer. Alt er montert riktig, men det er temmelig mye slark. Føler ikke at det har hatt noe å si for flyginga mi sålangt, så lar det være foreløpig.

            Hvem vet, kanskje det blir noe annet (Les: Logo m/vbar) til våren igjen

            Og sollie; det er bare å komme igjen å ta din første loop Jeg tok den for noen få uker siden, og skal si jeg etter at jeg turte det at fremgangen i flygingen har skutt fart. Dersom du har kontroll på 8-tallene, er det ikke så vanskelig som man kan tro på forhånd. Og jeg garanterer at du blir skjelven på hendene etter første forsøk, he-he
            mvh Kim

            Comment


            • #7
              Originally posted by kimshans View Post
              Synes forøvrig også det er veldig mye slark i bladholderene til halebladene. Men det har vært der hele tiden(tror jeg). Dvs. jeg reagerte ikke på det før kanskje etter ca. 20 turer. Alt er montert riktig, men det er temmelig mye slark. Føler ikke at det har hatt noe å si for flyginga mi sålangt, så lar det være foreløpig.
              Kan bekreftes.. mener jeg leste en del om det på andre fora også i fjor. Finnes vel modifikasjoner man kan gjøre, men for min del har jeg ikke merket noe til det og kommer ikke til å gjøre noe med det heller

              Comment


              • #8
                Originally posted by sollie View Post
                Ikke for å spore helt av her Hvordan vil du si logo'n er å fly med. Må si jeg liker hvordan logo 500 føles i phoenix. Kunne tenkt meg en logo 400 som heli 2 når jeg blir litt bedre til å fly.
                Jeg har flydd logo 400 siden i våres. Helt fantastisk. Så bra at mange i klubben har kjøp lik min . Til og med jeg har kjøpt lik min - denne skal bli Logo 400 nr. 2. Jeg fly med V-bar og har bygd om 90'en min etter at jeg begynte å fly 400'en.

                På grunn av V-bar og innstilling i softwaren - kan du sette den opp til å være helt nybegynner og til å være "full blås". Selvfølgelig kunne jeg tenke meg en Logo 500, men den blir relativt dyr (batterier, ESC og servoer) til at jeg kommer til å slippe meg helt løs.

                Det fine med L400 er også at du kan "velge" batteri etter hvordan du flyr. Plassen til batteriet er stort, og du kan derfor prioritere mellom lav vekt eller lengre flytid. Dette er vanskeligere med T500 pga. begrenset plass.

                Obs ! Alt for lang avsporing i forhold til opprinnelig tråd. Beklager !!!

                Sollie : Start en egen tråd så skal jeg fylle inn så mye som mulig.
                - Erik -

                ------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

                Futaba 18MZ

                Comment


                • #9
                  Tar'n videre på pm tenker jeg. Takk for info og back to t-rex.

                  Har ihvertfall smørt opp lagrene på motoren og i blokka i dag.
                  Drammen rock city

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by sollie View Post
                    Tar'n videre på pm tenker jeg. Takk for info og back to t-rex.
                    Å, nei. Ta det gjerne i egen tråd istf. PM. Er i grunn nysgjerrig på Logo selv jeg, og antar jeg sikkert ikke er alene om det
                    mvh Kim

                    Comment

                    Working...
                    X