Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex 500 og kulde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-Rex 500 og kulde

    Blitt kaldere i været og i år som i fjor så begynner rex'en min å oppføre seg annerledes i kulden. Halen vugger opp og ned og det forsvinner ved økt turtall.

    Dette er sikkert bladene som staler og motvirkes med høyere turtallskurve.

    Men.. hvorfor skjer dette når kulda setter inn ? Er det batteriene som ikke leverer nok C ? Motoren som er furten ?

  • #2
    Har lest noe om at hvis du tar helikopteret ditt fra varmt hus, evnt varm bil. For deretter rett ut og begynne og fly så greier ikke gyro og henge med.
    Løsningen er og ta ut helikopteret og la den stå en stund så all elektronikken får samme temperatur som utetemp. Da skal det vist fungere normalt.
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

    Comment


    • #3
      Jeg tror ikke opp-ned vugging har med gyro å gjøre.. Det er vel sidelengs loggring som er gyro symptomer ?

      Comment


      • #4
        leste litt feil.
        Nei, da har jeg ingen gode ideer. Regner med dette skjer i alle flight modes. Norm, id up 1 og 2?
        I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

        Comment


        • #5
          Kun i normal.. med en gang jeg kjører idle up så er heliet dønn stabilt igjen.

          Som sagt så er det sikkert bare å øke throttlekurven, men skulle gjerne ha visst hvorfor dette skjer

          Comment


          • #6
            kaldere batterier, lavere effekt? Finnes en sånn varmevott for batterier har jeg hørt
            Øke headspeed på norm?
            I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

            Comment


            • #7
              Har du belte til halen, eller har du bygd den om ??

              Dersom du bruker belte bør du kanskje verifisere at ikke belte ditt blir for slakt.
              - Erik -

              ------------------------------------------
              Logo 600SX + 6003D
              Logo 400SE

              Futaba 18MZ

              Comment


              • #8
                Sett i Carbonbom og tourqe tube så er problemet løst .....Alubom krymper når det blir kaldt og reima blir slakk .
                Øyvind

                www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                Comment


                • #9
                  Har Torque Tube ja så det er ikke noe problem der

                  Comment


                  • #10
                    Jeg vil tro det kommer av at demperene i rotorhodet blir litt stivere i kulda.
                    Dette medfører at du får "vuggingen" ved et annet turtall enn om sommeren.
                    Rapicon
                    Pro-RC; Rondo
                    Elefun
                    SAB Compositi
                    Outrage; Torq

                    Comment


                    • #11
                      dette er et MEGET kjent problem/sak med trex 500. uansett belt/TT. Når du ikke får nok headspeed så vugger halen opp og ned, uansett om det er varmt eller kaldt( kan hende det blir forsterket, ikke vet jeg?) Kjør opp headspeeden din på hoover med en del. jeg har 85% ca ved hoover. håper dette hjelper
                      dx7

                      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Eigil View Post
                        Jeg vil tro det kommer av at demperene i rotorhodet blir litt stivere i kulda.
                        Dette medfører at du får "vuggingen" ved et annet turtall enn om sommeren.
                        Det høres ikke så dumt ut.. har jeg ikke tenkt på.. kjøper den

                        Takker!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Øyvind M View Post
                          dette er et MEGET kjent problem/sak med trex 500. uansett belt/TT. Når du ikke får nok headspeed så vugger halen opp og ned, uansett om det er varmt eller kaldt( kan hende det blir forsterket, ikke vet jeg?) Kjør opp headspeeden din på hoover med en del. jeg har 85% ca ved hoover. håper dette hjelper
                          Fullstendig klar over dette, men når man flyr dønn stabilt hele sommeren og det begynner å vugge med en gang det kryper under 10 grader så begynner man å lure

                          Comment


                          • #14
                            Og for de interesserte

                            Throttlekurven for sommerflyvning er:

                            7) 100
                            6) 84
                            5) --
                            4) 70
                            3) --
                            2) 52,5
                            1) 0

                            Pitchkurve:

                            7) + 78
                            6) + 27
                            5) --
                            4) + 6
                            3) --
                            2) - 9
                            1) - 33

                            Comment


                            • #15
                              Høres ut som Øyvind er inne på noe her.. Det mulig at headspeed synker i kulda fordi batteriet ikke klarer å lever max..
                              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                              Comment

                              Working...
                              X