Announcement

Collapse
No announcement yet.

Torquetube på Trex450SEv2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Torquetube på Trex450SEv2

    Etter å vært plaget med at halereima til stadighet slakker seg, og avdratte gjenger i holderen til halebommen har jeg investert i ett Torquetube sett. Men jeg ser nå mens jeg monterer det, at servohornet til elevator servoen kommer inni det ene av drevene til torquetuben. Jeg har Hitec 65 MG servoer, og bruker ett av std. servohorn som følger med servo.

    Noen andre som har montert dette på sin 450SEv2, og har noen idé her? Eller har jeg driti meg ut på innkjøpet her
    mvh Kim

  • #2
    Den siden som kommer borti er vel motsatt av der linken er festet, så da kan du jo bare kappe av servohornet....
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Første som slo meg var at servoen din var satt feil vei, og følgende tråd kan se ut til å bekrefte mistanken: Torque tube 450 kit dont fit the V2?? Wtf? - HeliFreak

      Lykke til! Gi beskjed hvordan det går. Vil gjerne vite om oppgraderingen er verdt det
      Thorbjørn Kirkeleit
      Haugaland Modellflyklubb

      Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

      Comment


      • #4
        Originally posted by nomore View Post
        Første som slo meg var at servoen din var satt feil vei, og følgende tråd kan se ut til å bekrefte mistanken: Torque tube 450 kit dont fit the V2?? Wtf? - HeliFreak

        Lykke til! Gi beskjed hvordan det går. Vil gjerne vite om oppgraderingen er verdt det
        Den tråden var midt i blinken. Takker! Og som konklusjonen i tråden er, så har jeg faktisk servoen riktig. Men det er faktisk så liten klaring at jeg må slipe av innerst på servohornet, ved akslingen, slik som noen der har gjort. Helt utrolig dårlig design av Align...

        Om jeg slipper problemer med slakk halereim, er det verdt det Har hatt ett par merkverdige opplevelser pga. at halereimen har slakket seg. Kan vel hende jeg hadde kommet billigere ut av å forsøke ett annet belte, meeeeen så var jeg litt nysgjerrig da.

        Bare holde halen over bakken nå da, ellers kan det fort bli fikling med bytte av veldig små tannhjul .....
        mvh Kim

        Comment


        • #5
          Nå er vel ikke heliet designet til kun akkurat den servoen og ettersom det er litt forskjell på dem er det vanskelig å dekke alle eventualiteter....

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tintin View Post
            Nå er vel ikke heliet designet til kun akkurat den servoen og ettersom det er litt forskjell på dem er det vanskelig å dekke alle eventualiteter....
            Joda, den kan jeg se. Men de burde uansett ha designet så det var generelt sett mere klaring, så hadde de sluppet slikt. Og de servoene jeg bruker, er vel blant de mest brukte servoene på dette helikopteret ville jeg tro. Ihvertfall en veldig vanlig servo.

            Men uansett. Har pusset litt av servohornet, og det ser ut til å passe greit nå. Håper bare ikke jeg har svekket servohornet for mye...
            mvh Kim

            Comment


            • #7
              ser du bygger om til aksel, jeg også vurderte det, men jeg tok å borra 3mmhull gjennom feste til halebommen, å satte i en 3mm skrue med mutter på, det funker steike bra
              trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
              trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
              arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
              PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
              homemade quad med diverse elektronikk.
              noen depronkjerrer.
              futaba10c 2.4ghz.
              radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

              Comment


              • #8
                Hvordan gikk det? Har du fått montert tt?
                Thorbjørn Kirkeleit
                Haugaland Modellflyklubb

                Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                Comment

                Working...
                X