Unconfigured Ad

Collapse

Telebee gyro på HK450

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Earlybird
    • Aug 2006
    • 22

Telebee gyro på HK450

Hei
    Sliter med å få gyro (og en del annet) til å fungere her..

Noen som vet hvordan denne gyroen skal monteres? Stemmer det at den må stå på høykant med klistremerket mot høyre eller venstre?

Hva menes egentlig med HH- og standard-mode? Hvordan settes den i HH-mode?
  • arhennie
    • Mar 2008
    • 4316

Den skal stå på høykant ja.
    Se bilder fra brutterns HK 450 med samme type gyro.
    Jeg husker ikke alle detaljer rundt gyroen. Det jeg husker best er at det var noe drit vi aldri fikk til å fungere ordentlig, og at den ble byttet ut ganske fort.

Om man kan sette gain fra radioen husker jeg ikke. Hvis ikke er det et potmeter på gyroen du må skru på. Ellers var det noe med at når hale servoen "krøp" til ene eller andre siden skulle man trimme rudder på radioen til servoen sto i ro. Når det kom i lufta ville halen allikevel drifte, og vi måtte trimme for å få den til å stå i ro. Dvs. i ro ble den aldri.

Bruksanvisningen som fulgte har vi nok ikke lenger. Kanskje du finner noe på nettet om du søker. Men den var kortfattet og sånn sett ganske enkel.

Nå er jeg blandt de som mener gyro er noe en bør spandere litt penger på, og få noe som fungerer skikkelig. En gyro som ikke funker ødelegger hele flyopplevelsen. Men det er sikkert andre her inne med bedre erfaring til denne gyroen og ikke er like negativ som meg...
    Attached Files
    arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

Comment

• Brumm
      • Apr 2008
      • 1816

Må vel si meg enig med arhennie her.. De billigste gyroene er nesten umulig til å få til å fungere skikkelig, og er stort sett bare roten til alt ondt

Og i disse dager får man jo Spartan gyroer til under 1000kr fra HK..
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• Skartun
        • Aug 2008
        • 231

Sjekk ut Finless Bob sin video her : http://video.helifreak.com/?subpath=...=tail_gyro.wmv

Han forklarer ting på en grei måte.

Har også min stående slik som på bildene til arnhennie.
        Har fått min til å fungere. men langt fra fornøyd! Har derimot en assan 410 gyro fra www.hobbycity.com som jeg er mer fornøyd med. Lykke til.
        Rolan Skartun

Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

http://www.sognmodellfly.com

Comment

• Earlybird
          • Aug 2006
          • 22

Takk for svar!

Ser ut som det hjalp å reversere hale-servoen og sette rate til 72% under gyro sens (DX7).

Må finjustere en del før jeg får testa skikkelig, men spørs om det ikke blir en bedre gyro snarest..

Hva er forskjell på Spartan Quark og ds760?

Comment

• Brumm
            • Apr 2008
            • 1816

De skal ha omtrent samme ytelse, men Quark er fysisk mindre.. 760 kan programmeres fra PC via flash-link kabel, litt usikker på om det er mulig ennå når det gjelder Quark(?)

Quark leveres også i forskjellige farger..

Comment

• jorna
              • Apr 2008
              • 101

For programmering av Quark på pc trenger man en adapter som ikke er i salg ennå. Siste nytt fra Spartan om saken er at kretskortene er i hus, men de mangler plastkassa til adapteren før de kan sendes ut til kunder. Har selv en Quark, og den er enkel og grei å sette opp uten pc.

Comment

• Earlybird
                • Aug 2006
                • 22

Snuser litt på Spartan Quark, men fortjener den en bedre servo enn denne?
                http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=8511
                Evt hva anbefales?

Comment

• bth
                  • Dec 2003
                  • 1638

Telebee gyro.

Brukte min ca 1 år. Var helt grei til å starte med. Etterhvert som man får lyst til å prøve mere avanserte manøvre, fikk jeg problemer med at den ikke klarte å holde halen ved rask pådrag mellom full positiv og negativ pitch.
                  Har nå byttet den med en KM 401 som virker helt greit.

http://www.modellflynytt.no/showthre...433#post240433
                  Bfight 210
                  De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                  De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                  Phoenix RC Club

Comment

• Brumm
                    • Apr 2008
                    • 1816

Originally posted by Earlybird
                    Snuser litt på Spartan Quark, men fortjener den en bedre servo enn denne?
                    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=8511
                    Evt hva anbefales?
                    Hvis du først bruker penger på en Quark kan det være greit å kjøpe en servo som du vet er bra.. Det trenger ikke nødvendigvis være den dyreste, men kjøp noe som andre har prøvd før deg som f.eks en Futaba S9257, Align DS520 eller lignende..

Første gang jeg kjøpte en god gyro og haleservo var det en Futaba 401 og S9257.. Det var som å få et nytt helikopter etter å ha sliti med en dårlig gyro i et par månder

Comment

Working...