Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikado V-bar V5.0Pro er nå tilgjengelig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mikado V-bar V5.0Pro er nå tilgjengelig

    Hei,

    I natt ble den nye software versjonen til Mikado sitt V-bar system sluppet. Tidligere i sommer kunne man kjøpe en blå mini V-bar som hadde en begrenset versjon. Men nå er Pro versjonen sluppet.

    Jeg har allerede lastet ned og test hovret den i hagen. På ingen måte en fullverdig test, men det ser lovende ut.

    Mer informasjon finnes her : VBar Control touch EN | VStabi
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

  • #2
    Er det sånn at det bare har kommet ny software, eller kommer det en ny v-bar enhet også?
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      Det har kommet en ny mini Vbar - Mini V-Bar "Blueline" 5.0 Express.
      Denne er nå ikke lenger begrenset til mindre helikopter, men skal også iflg. Mikado nå kunne brukes på alle ELEKTRO helikopter.

      Heldigvis er det også sluppet oppgradering for oss som sitter med V4. Vbar 5.0 skal iflg ryktene gi mye mer presis og raskere "feel" på cyclic/pitch enn den gamle versjonen. Den er også enklere å sette opp da man nå kan følge en veiviser for å konfigurere enheten. Det er også lagt til en funksjon som heter Vibration monitoring som skal kunne vise hvor mye vibrasjon man har på modellen sin. Prisen for oppgradering fra v4 er på 45$. V5 vil også inneholde governor, men denne blir ikke klar før om noen måneder.

      Min er oppgradert og klar for testflight
      Philip
      www.airheads.no
      Hobby24.no

      Comment


      • #4
        Den nye Mini V-Bar Blueline V5.0 Express er lansert for å ta opp priskrigen mot andre produsenter. I denne enheten, har Mikado valgt å bruke billigere komponenter (m.a. sensor), noe som gjør den nye enheten er billigere enn den gamle (Mini V-Bar'en, altså). Den eldre enheten har dyrere og visstnok bedre kvalitet på sensorene, men er mer utsatt for vibrasjon, - dette er vel heller ikke noe vi bryr oss om på et elektrohelikopter, right?

        Som Phil sier, så skal den nye software'en gi en mer presis og raskere feel på cyclic og collective, grunnet nye og bedre algoritmer.

        Skal oppgradere begge V-Stabi'ene mine også. Synes at V4.0 flyr helt vanvittig bra, så kan nesten ikke forestille meg at V5.0 skal være nevneverdig bedre - selv om rapporter viser det motsatte...
        Last edited by Mathias; 05-08-10, 00:04.
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • #5
          Min 700N med Vbar ble oppgradert til v5 i går. Noe som var en enkel sak å gjøre. Jeg har nå 6 turer med v5 innstallert og må si det ble meget bra. Jeg føler man er mere "connected" til helikopteret nå enn med v4. Mindre delay på både cyclic og pitch. Det var en litt uvant følelse i starten, men ble raskt komfortabel med v5. Neste maskin som står for tur er min T-Rex 500 med miniVBar ombord.
          Terje Fagermoen
          Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
          Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

          Comment


          • #6
            Er det noen som har noe erfaring med hvordan flipraten er i forhold til v4?
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #7
              Originally posted by jotto View Post
              Er det noen som har noe erfaring med hvordan flipraten er i forhold til v4?
              Det er vel neppe V-baren som stopper flip/roll rate i hverken 4.0 eller 5.0
              Hilsen Rune Marcussen

              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

              Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

              Comment


              • #8
                Originally posted by roadrune View Post
                Det er vel neppe V-baren som stopper flip/roll rate i hverken 4.0 eller 5.0
                I utgangspunktet ikke, men det ble kastet ut noen påstander på helifreak om at flipraten er høyere med 5.0. Det ble påstått noe ullent at det hadde noe med "bedre algoritmer" å gjøre. Det høres ut som keiserens-nye-klær-effekten, men det kunne jo vært interessant å høre om andre har samme erfaring.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #9
                  Har også fått testet noen flighter på V5 idag. Dette var moro!
                  Som Terje allerede har nevnt så føles det mer connected. Harde stopp føles mer presist, og uten dupping som noen har slitt med (inkl. meg). Lange tailslides som blir avbrutt av inv. bakover rett frem flyving opplevde jeg tidligere med en slags elevator dupping. Dette opplever jeg ikke i V5. Vanskelig å forklare, men cyclic og pitch føles mer "likt" det jeg gjør med stikkene. Følelse av forsinkelse slik det var tidligere er liksom ikke tilstede
                  Men det har forløpig kun blitt 4 tanker. Gleder meg til å teste denne mer bare været blir bra.

                  Jotto, ja det er "bedre algoritmer" på V5. Men jeg har ikke følt at dette gjorde utslag på selve flip/roll raten. Den kan du styre like bra som du kan i V4.
                  Philip
                  www.airheads.no
                  Hobby24.no

                  Comment

                  Working...
                  X