Unconfigured Ad

Collapse

Lærte noe nytt idag, og hadde store problemer før jeg oppdaget hva som var problemet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Lærte noe nytt idag, og hadde store problemer før jeg oppdaget hva som var problemet

Vel, jeg hadde problemer med at motoren hakket innimellom når jeg skulle fyre opp. Samme oppførsel som at en ledning var løs eller svært dårlig kontakt.

Mye irritasjon har fulgt, med sjekking av ledninger.

Idag fikk jeg derimot ett hint, da jeg hadde problemer når kanapy var på og var fin når jeg hadde den av.

Problemet lå i at mottaker lå inntil motor. Når jeg flyttet mottakeren, så oppførte motoren seg som den skulle.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Jeg antar at du snakker om radioforstyrrelser? Kjører du 35 MHz eller 2,4 GHz?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

2,4 ghz (bla bla bla, for å fylle ut meldingen)
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Spiller ingen rolle om det er 2.4 eller 35.

Støyen fra motoren etc. ødelleger/forstyrrer PPM signalet enten i selve mottakeren eller ved direkte induksjon i "servo" kabelen.

Comment

Working...