Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Compass Atom 500 fbl?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Trulsen View Post
    Hvordan går det med atomet og rondoen? Er de kompiser?
    Det går forsåvidt bra, men mye å forstå seg på. Har satt opp heliet på nytt, fra scratch nå, men det er noe som skurrer. Helikopteret vrir seg med klokka når det spinner opp, så kan ikke forstå hvorfor det blir for mye pitch på halerotoren. Har satt opp etter boka, men uansett så er det kluss. Men nå kan jeg jo heller ikke rondoen så godt heller da, så kan godt være der problemet ligger. Har ikke flydd, bare spunnet opp på bakken.

    Edit: Tror jeg fant feilen. Når jeg satte på servohorneet på haleservoen, var den låst i senterposisjon av Rondoen. Det var feil, hornet skulle festes på servoen når stikka til roret sto i nøytral posisjon. Så ble litt mindre pitch på halerotoren i nøytral stilling nå
    Last edited by Rafo; 14-03-11, 10:43.
    Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
    Spektrum Dx8 Dsmx

    Comment


    • #17
      Originally posted by Dataha1 View Post
      Noe jeg synes er morsomt med nye simulatorer er å fly sammen. Da får du følelsen med at det er flere der du flyr, og ikke at du er helt alene. Si ifra hvis du fly online en dag
      Hadde vært gøy å prøvd det ja. Har mulighet til det stort sett hver kveld jeg
      Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
      Spektrum Dx8 Dsmx

      Comment


      • #18
        Gir du opp helikopter hobbyen? Det var da fryktelig synd Du har ikke noen rundt deg som kan hjelpe å komme deg i luften? Hvor bor du? er det i bergensområdet kan jeg hjelpe til kanskje...

        Comment


        • #19
          Originally posted by Trulsen View Post
          Gir du opp helikopter hobbyen? Det var da fryktelig synd Du har ikke noen rundt deg som kan hjelpe å komme deg i luften? Hvor bor du? er det i bergensområdet kan jeg hjelpe til kanskje...
          ??????????
          Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
          XG8
          Snart:

          Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
          V-bar
          Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

          Comment


          • #20
            Han har lagt ut annonse på 500'en og phoenix simulatoren.

            Comment


            • #21
              Det ble nok slutten for helikopterkarrieren i denne omgang desverre. Har tenkt mye frem og tilbake i det siste, og kommet fram til at jeg vil gå tilbake til bil igjen.
              Beslutningen ble tatt i går kveld, og jeg la ut annonsen på utstyret for og se an responsen, og den kom. I tillegg til at jeg fikk muligheten til å skaffe meg en JÆ**** billig, helt ny, Hpi Savage Flux, bestemte jeg meg for og selge helikopteret til fordel for den. Det er nok mer bil i blodet mitt, enn helikopter:P

              Men, vi får se, med mitt impulskjøphode, kan det jo plutselig bli noe flygende greier igjen en dag

              Så det blir jeg må skuffe deg Dataha1, blir ikke noe online sim på meg desverre.
              Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
              Spektrum Dx8 Dsmx

              Comment


              • #22
                Du får ha lykke til med bilen da Sikkert mye gøy i det også

                Comment


                • #23
                  Jeg tror jeg kjenner han som kjøpte den, så da får kanskje jeg testa den litt og! =D
                  Honeybee CP 2

                  Comment


                  • #24
                    Hvis han har initialene FJE, og bor i Moss, så kjenner du han
                    Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
                    Spektrum Dx8 Dsmx

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Rafo View Post
                      Det ble nok slutten for helikopterkarrieren i denne omgang desverre. Har tenkt mye frem og tilbake i det siste, og kommet fram til at jeg vil gå tilbake til bil igjen.
                      Beslutningen ble tatt i går kveld, og jeg la ut annonsen på utstyret for og se an responsen, og den kom. I tillegg til at jeg fikk muligheten til å skaffe meg en JÆ**** billig, helt ny, Hpi Savage Flux, bestemte jeg meg for og selge helikopteret til fordel for den. Det er nok mer bil i blodet mitt, enn helikopter:
                      Men, vi får se, med mitt impulskjøphode, kan det jo plutselig bli noe flygende greier igjen en dag

                      Så det blir jeg må skuffe deg Dataha1, blir ikke noe online sim på meg desverre.
                      Det var synd Ja ja Lykke til med bilen din da
                      Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
                      XG8
                      Snart:

                      Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
                      V-bar
                      Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

                      Comment


                      • #26
                        Da er jeg tilbake i helikopter sirkuset igjen. Starter med Mcpx denne gangen, billigere og lære(kræsje) med, enn en 500 size
                        Men, til sommeren er det planer om og prøve en Compass Atom nok en gang, evt en annen type 500 size.

                        Tenkte å fleske til med en Skookum 720 gyro, er det noen som har erfaring med den?
                        Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
                        Spektrum Dx8 Dsmx

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Rafo View Post
                          Da er jeg tilbake i helikopter sirkuset igjen. Starter med Mcpx denne gangen, billigere og lære(kræsje) med, enn en 500 size
                          Men, til sommeren er det planer om og prøve en Compass Atom nok en gang, evt en annen type 500 size.

                          Tenkte å fleske til med en Skookum 720 gyro, er det noen som har erfaring med den?
                          hvem var det som kjøpte den compassen du hadde? jeg handla en brukt inærheten av lillestrøm/oslo i høst
                          trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                          trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                          arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                          PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                          homemade quad med diverse elektronikk.
                          noen depronkjerrer.
                          futaba10c 2.4ghz.
                          radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                          Comment


                          • #28
                            Han jeg skaffet det fra i første omgang, kjøpte det tilbake. Initialene FJE.
                            Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
                            Spektrum Dx8 Dsmx

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Rafo View Post
                              Han jeg skaffet det fra i første omgang, kjøpte det tilbake. Initialene FJE.
                              oki husker ikke hvem jeg kjøpte den av, min flyr ihvertfall bra nå, etter at rondoen finn nyeste software åsså er den bygd om til 5.5 får bare 5min flytid med idiotflyging da,
                              trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                              trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                              arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                              PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                              homemade quad med diverse elektronikk.
                              noen depronkjerrer.
                              futaba10c 2.4ghz.
                              radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                              Comment

                              Working...
                              X