Announcement

Collapse
No announcement yet.

7HV har landa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 7HV har landa!

    Bygde ramma mm I natt, utrolig enkel å bygge, blir nok værre å skrive manualen

    Uansett her er et par bilder!

    Viser hovedramma og ca størrelsen mot en 3D plus. Regner med den er ca like høy som en trex 600 og ca like lang som trex 700. Vekta på kittet uten elektronikk er 2,9kg.



    Nb dette er v1 og det er ikke endelig kit så tar forbehold om evt endringer som kommer. Byggetid uten manual, ca 4 timer.
    Klaus Myrseth
    Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

    Team Manager - Team Compass Scandinavia

  • #2
    Det har spredd seg noen bilder fra leketøysmessa i Tyskland, så poster de like godt her også.

    Click image for larger version

Name:	DSC_0168.jpg
Views:	1
Size:	72.3 KB
ID:	575665Click image for larger version

Name:	DSC_0176.jpg
Views:	1
Size:	64.4 KB
ID:	575664Click image for larger version

Name:	DSC_0177.jpg
Views:	1
Size:	81.7 KB
ID:	575663Click image for larger version

Name:	DSC_0175.jpg
Views:	1
Size:	73.1 KB
ID:	575662Click image for larger version

Name:	DSC_0169.jpg
Views:	1
Size:	65.7 KB
ID:	575661
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #3
      Da kan du se den i lufta også: VIDEO: Compass 7HV Test Flights | RC Heli Resource
      Klaus Myrseth
      Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

      Team Manager - Team Compass Scandinavia

      Comment


      • #4


        David Ketelhut fra usa, med kræsj ^^
        Honeybee CP 2

        Comment


        • #5
          Kommer disse kit'ene ferdig med noe billig motor/esc oppsett? Jeg synes det hørtes ut som motoren hans hadde store problemer med å holde headspeeden oppe.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            7HV er ikke som noe som helst kit enda. Men det er vel slik det høres ut når du presser et heli nær max når du flyr uten governor.

            setup:

            Punch RC 6s 5100 35C packs
            Stock 5032 540KV compass motor
            Hobbywing 120amp esc
            WR BEC 6v
            Punch 1800mah rx pack
            JR 8917 cyclic servos
            BLS 251 tail
            BeastX V1 software
            Futaba 8FG

            Nå hører det absolutt med til produkttesting å kræsje og se hvordan deler tåler sammenstøt, så det var i grunn ingen uting at han hadde kom litt lavt i videoen der.

            Jeg hører Klaus har prøveflydd sin 7HV også, så er spent på tilbakemelding fra han også
            Honeybee CP 2

            Comment


            • #7
              Hobbywing ja. Er vel Turnigy kvalitet eller der omkring det.
              Er det samme merke som følger 6HV kit'ene også?
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #8
                Hobbywing er langt bedre enn turnigy. Jeg velger fly hobbywing fremfor kontronik da jeg gover min med vbaren og hyperion phasing sensor, virker helt gull.

                Motoren er laget på Compass fabrikken gode motorer med bra kraft . Bare se 6hv

                Etter som jeg har forstått på David kjører ikke han med gov, men flate throttle kurver og 15 grader pitch til info prøvde David fly så hardt og brutalt han kunne på den flighten, derfor hører du motoren bogge i noen manøver, jeg fløy min i dag og full climbout er det nesten ikke endring i rpm, men jeg flyr bare 13 pitch men fy flate det fløtter seg for det hehe.
                Klaus Myrseth
                Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                Team Manager - Team Compass Scandinavia

                Comment


                • #9
                  Originally posted by arhennie View Post
                  Hobbywing ja. Er vel Turnigy kvalitet eller der omkring det.
                  Er det samme merke som følger 6HV kit'ene også?
                  Nei, jeg ville ikke sammenligna det med Turnigy. Det er Hobbywing 70A HV som følger med 6hv.

                  Skal du oppgradere hobbywingen så blir et neste en kontronik. Men hvis du har vbar hadde jeg heller latt den kontrollere turtallet sammen med hobbywingen.

                  *edit, så klaus kom foran meg gitt, men håpet på han kom med sin vbar/hobbywing info
                  Last edited by lacappuchino; 07-03-11, 22:24. Reason: se derja
                  Honeybee CP 2

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by klaus View Post
                    Hobbywing er langt bedre enn turnigy. Jeg velger fly hobbywing fremfor kontronik da jeg gover min med vbaren og hyperion phasing sensor, virker helt gull.

                    Motoren er laget på Compass fabrikken gode motorer med bra kraft . Bare se 6hv

                    Etter som jeg har forstått på David kjører ikke han med gov, men flate throttle kurver og 15 grader pitch til info prøvde David fly så hardt og brutalt han kunne på den flighten, derfor hører du motoren bogge i noen manøver, jeg fløy min i dag og full climbout er det nesten ikke endring i rpm, men jeg flyr bare 13 pitch men fy flate det fløtter seg for det hehe.
                    Ja du får hive ut en video når du fly da så vi får se åssen det fløtter seg
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by lacappuchino View Post
                      Nei, jeg ville ikke sammenligna det med Turnigy. Det er Hobbywing 70A HV som følger med 6hv.

                      Skal du oppgradere hobbywingen så blir et neste en kontronik. Men hvis du har vbar hadde jeg heller latt den kontrollere turtallet sammen med hobbywingen.

                      *edit, så klaus kom foran meg gitt, men håpet på han kom med sin vbar/hobbywing info
                      Pris på HobbyWing og Turnigy er nærmest den samme. (Pris og kvalitet pleier å henge godt sammen på slikt utstyr vi snakker om her, selv om det godt kan hende at Hobbywing er hakket bedre en Turnigy). De koster ca 140 dollar for en 120A HV som ble listet under her på 7HV.
                      Skal du ha en tilsvarende fra Kontronik må du ut med 500 dollar eller mer. Og det er mye bra som ligger i det relativt store sjiktet mellom disse. Så å si at Kontronik blir det neste etter HobbyWing blir en mildt sagt flåsete påstand. Hobbywing ligger i "China crap" segmentet. Sånn er det bare. De blir ikke bedre av å være standard Compass utstyr.
                      Var ikke meningen å rakke ned på noe her. Men det er ikke bedre enn hva det er.
                      Last edited by arhennie; 07-03-11, 22:49. Reason: typo
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by arhennie View Post
                        Pris på HobbyWing og Turnigy er nærmest den samme. (Pris og kvalitet pleier å henge godt sammen på slikt utstyr vi snakker om her, selv om det godt kan hende at Hobbywing er hakket bedre en Turnigy). De koster ca 140 dollar for en 120A HV som ble listet under her på 7HV.
                        Skal du ha en tilsvarende fra Kontronik må du ut med 500 dollar eller mer. Og det er mye bra som ligger i det relativt store sjiktet mellom disse. Så å si at Kontronik blir det neste etter HobbyWing blir en mildt sagt flåsete påstand. Hobbywing ligger i "China crap" segmentet. Sånn er det bare. De blir ikke bedre av å være standard Compass utstyr.
                        Var ikke meningen å rakke ned på noe her. Men det er ikke bedre enn hva det er.
                        Nå har faktisk jeg flydd med både Hobbywing og "det i mellom". Har du noen erfaringer å vise til eller noe annet enn priser?

                        Hva annet enn Castle Cremations ligger i mellom egentlig?
                        Last edited by lacappuchino; 07-03-11, 23:20. Reason: bleh
                        Honeybee CP 2

                        Comment


                        • #13
                          Ja, har du flydd med de så kan du selvsagt stå inne for din påstand at Hobbywing er jevngodt med Kontronik, eller i allefall bedre enn alt mulig annet. Jeg gir meg, og bøyer meg i støvet for disse som lager referanseutstyr til China-crap priser.
                          Og jeg er glad for å vite at jeg i fremtiden ikke behøver søle bort penger på drit som Castle og Hacker osv.
                          Da skal jeg stille og rolig bevege meg ut fra fanboy tråden. Beklager oppstyret.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #14
                            Utsagnet vårt kommer fra erfaring. Har hørt mye om brann i de turnigyene noe som hobbywing sleit med i sine gamle enheter mens platinium serien til hobbywing fungerer helt utmerket, de tåler å bli brukt og gir god performance. Jeg har faktisk byttet fra en castle til hobbywing på min 500 rett og slett grunnet jeg fikk motoren til å lyde bedre, fly kaldere med mere kraft.

                            Når man har vbar med gov har du faktisk bedre gov enn kontronik, eneste jeg mangler nå er dynamisk timing på hobbwingen for å være fornøyd. Prisen til kontronik er ikke bare kvalitet det er også merket. Mye kommer nok til å endre seg etterhvert fbl enhetene begynner å komme med gov på samme måte som vbar gjorde store endringer på prisingen sin når de fikk konkurranse.

                            Det sagt så liker jeg kontronik veldig godt bortsett fra prising og at den ikke virker med alt. Men jeg ser ikke hvilken esc som kommer mellom hobbywingen (platinium) og kontronik i ytelse og pålitelighet, ikke kom med cc, det er vel merket med størst brannfare i gamet hehe.

                            Tips kontronik sin 80 med kjøleribbe er spekka for 160a fra fabrikken, så du må nok sammenligne prisen til den for en bedre sammenligning.
                            Last edited by klaus; 07-03-11, 23:33.
                            Klaus Myrseth
                            Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                            Team Manager - Team Compass Scandinavia

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by arhennie View Post
                              Ja, har du flydd med de så kan du selvsagt stå inne for din påstand at Hobbywing er jevngodt med Kontronik, eller i allefall bedre enn alt mulig annet. Jeg gir meg, og bøyer meg i støvet for disse som lager referanseutstyr til China-crap priser.
                              Og jeg er glad for å vite at jeg i fremtiden ikke behøver søle bort penger på drit som Castle og Hacker osv.
                              Da skal jeg stille og rolig bevege meg ut fra fanboy tråden. Beklager oppstyret.
                              Har aldri sagt at Hobbywing er jevngod med Kontronik. Takk for at du holder deg saklig, og ikke minst bidrar til å holde en munter og hyggelig tone på forumet her.
                              Honeybee CP 2

                              Comment

                              Working...
                              X