Unconfigured Ad

Collapse

Skruer til seesaw (Align t-rex 450 pro)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonny
    • Sep 2010
    • 710

Skruer til seesaw (Align t-rex 450 pro)

Hei.

Noen som vet om man får kjøpt de skruene som holder seesawen til rotorhodet løst noenplass? Er kjedelig å måtte kjøpe en komplett seesaw bare pga en ødelagt skrue og ett par dårlige lagre.
    Disse skruene er delgjenget med annleggsflate der lager ligger, og med lavt hode.

Mvh Jonny
    ---------------------------------------------
    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
    Mikado logo 600 3D Vbar
    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules
  • lowland
    • Feb 2009
    • 94

De settene de selger på elefun burde vel dekke behovet ditt ? RZ-ALG008 Align TRex 450 Pro Stainless Screws - elefun.no - Radiostyrt hobby Nå var de utsolgt for den pakken, men du kan kanskje bruke en av de andre ? De gutta der er jo greie og handle med så en telefon til de ordner kanskje problemet.

Comment

• jonny
      • Sep 2010
      • 710

Jeg har akkurat det settet, og jeg har ikke funnet noe der som passer. Ser ut som om alle skruene er normale hex skruer med vanelig stort hex hode.

EDIT: Ser faktisk på screwz esken att det står: "collard machine screws are not included - these are machined tolerance pins, which we dont make" så det utelukker jo de.
      Last edited by jonny; 27-02-11, 14:15.
      Mikado logo 600 3D Vbar

Comment

• Trulsen
        • Aug 2006
        • 3411

Originally posted by jonny
        Jeg har akkurat det settet, og jeg har ikke funnet noe der som passer. Ser ut som om alle skruene er normale hex skruer med vanelig stort hex hode.

EDIT: Ser faktisk på screwz esken att det står: "collard machine screws are not included - these are machined tolerance pins, which we dont make" så det utelukker jo de.
        Har du et bilde samt målene på disse skruene, så kan jeg se om jeg har et par av de du kan få.

Comment

• jonny
          • Sep 2010
          • 710

Hei.

Om du har en til overs sier jeg ikke neitakk til det.

Den er M2x5.5 og det rette partiet er ~3.5mm
          Align nr: T52055

EDIT: Har forresten sett på gamle bruksanvisninger.
          den eneste som har lik skrue og lager er 450 sporten. 450 SE har likt lager, men 1mm lengre skrue. Det er ikke nødvendigvis ett problem sålenge den rette lengden er lik.

Mvh Jonny V
          Last edited by jonny; 27-02-11, 18:20.
          Mikado logo 600 3D Vbar

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Originally posted by jonny
            Hei.

Om du har en til overs sier jeg ikke neitakk til det.

Den er M2x5.5 og det rette partiet er ~3.5mm
            Align nr: T52055

EDIT: Har forresten sett på gamle bruksanvisninger.
            den eneste som har lik skrue og lager er 450 sporten. 450 SE har likt lager, men 1mm lengre skrue. Det er ikke nødvendigvis ett problem sålenge den rette lengden er lik.

Mvh Jonny V
            Jeg har to stk med stjernehode. Begge måler ca 2x5,5, diameteren er på min unøyaktige HK skubbeskinne viser 1,94mm i diameter, blankt parti på ca 3 mm og 2,5mm gjenger. De er forøvrig blanke om det har noe å si for deg

Er det godt nok?

Comment

• jonny
              • Sep 2010
              • 710

Vil tro det skal gjøre nytten ja.
              Det er jo bare en måte å finne ut det på. Om det rette stykket blir for kort får jeg vel binding mellom seesawen og hodet, men det er vel sikkert mer klaring enn 0.5mm. Og om det er 3 eller 3.5 mm er da alt etter hvor du måler på omdreiningen vil jeg tro.

Jeg var egentlig på jakt etter en kilde til sånne skruer sånn att jeg hadde kunnet kjøpt noen og hatt liggende.
              Etter siste krasjen min bør jeg også bytte ut lagrene i seesawèn da de lugger litt.

Jeg synes det er unødvendig å kjøpe hele den delen, hvis jeg kan heller kjøpe en haug med lagre og skruer og bytte etterhvert som de tar kvelden.
              Spørsmålet er om det er billigere å kjøpe løse lager og bytte, eller kjøpe hele seesawen med lager og skruer

Regner med jeg får svar på det spørsmålet i løpet av mandagen.

Lageret som står i seesawen lugger litt hvis du setter ett skrujern igjennom og roterer, men da får du også endel sideveis belastning som lageret ikke er beregnet på.
              Er strengt tatt ikke sikkert det lageret er så dårlig som jeg tror, Og jeg vet heller ikke hvor mye det gjør på stabiliteten.

Tar gjerne imot den skruen jeg hvis du ikke har bruk for den selv.
              Mikado logo 600 3D Vbar

Comment

Working...