Unconfigured Ad

Collapse

Blade msr kortsluttet (pga uorginale batteri?)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pjukern
    • Apr 2007
    • 119

Blade msr kortsluttet (pga uorginale batteri?)

Kjøpte i dag en blade msr, og tok med et par ekstra batterier (160mah)

Alt gikk fint frem til jeg begynte å fly med de uorginale batteriene, da begynte rotoren å snurre straks batteriet var satt i, selv om throttle stikka var av. Tok ut batteriet med en gang, men da var det allerede hvit røyk og stram lukt i rommet.

Mulig å fikse dette? Eller er det å annse som søppel? Dekker garantien dette, eller er den brutt pga uorginale batteri?

Kjøpt på smallsize btw.

Mvh
    Espen
    -----
    E-starter:
    Byggetråd
  • ArneH
    • Dec 2009
    • 1562

Var det samme type batteri som fulgte med da du kjøpte det? Hvis det er samme type batteri som brukes originalt, bare et annet navn. Krangler de ikke på garantien. Du har ikke plugget feil vei?
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• Dataha1
      • Nov 2010
      • 340

Originally posted by Pjukern
      Kjøpte i dag en blade msr, og tok med et par ekstra batterier (160mah)

Alt gikk fint frem til jeg begynte å fly med de uorginale batteriene, da begynte rotoren å snurre straks batteriet var satt i, selv om throttle stikka var av. Tok ut batteriet med en gang, men da var det allerede hvit røyk og stram lukt i rommet.

Mulig å fikse dette? Eller er det å annse som søppel? Dekker garantien dette, eller er den brutt pga uorginale batteri?

Kjøpt på smallsize btw.
      Var det de som ga deg de batteriene som extra batterier, eller var det du som plukket med deg noen batterier som så passene ut, og til Arneh: Det går ikke an å plugge feil på msr, pluggen passer bare en vei.
      Last edited by Quadrocopter; 31-03-11, 20:10.
      Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
      XG8
      Snart:

Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
      V-bar
      Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

Comment

• Pjukern
        • Apr 2007
        • 119

De ble jeg anbefalt av smallsize karen, var noe han fant bak disken.

Er også 1sell lipo 3,7V slik som orginalen, bare noe lengre batteri og 160mah ift 120mah på de orginale.

Tror ikke jeg kan ha plugget feil vei, kontakten ser ut til å bare passe en vei.
        Mvh
        Espen
        -----
        E-starter:
        Byggetråd

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Tror ikke jeg kan ha plugget feil vei, kontakten ser ut til å bare passe en vei.
          Disse Micro JST batteripluggene er definitivt ikke sikret mot å koble feil vei - trykker du litt ekstra til så går den inn samme hvilken vei den står.

Den magiske hvite røyken er noe alle opplever en eller annen gang, og det blir fort dyrere å reparere enn å kjøpe nytt.....

Jeg ville ha tatt tingene ned til Smallsize og forklart dem hva som skjedde - kanskje du treffer en bak skranken som har stått opp med det riktige beinet og alt ordner seg.
          Last edited by Quadrocopter; 01-04-11, 20:40.

Comment

• Pjukern
            • Apr 2007
            • 119

Regnet vel i grunn med at det vanskelig lar seg reparere, men ser ut til at det kun er denne ene komponenten som er skadet..

Da får jeg vel bare pakke alt ned i esken å reise innom igjen i morgen.
            Mvh
            Espen
            -----
            E-starter:
            Byggetråd

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Regnet vel i grunn med at det vanskelig lar seg reparere, men ser ut til at det kun er denne ene komponenten som er skadet..

Da får jeg vel bare pakke alt ned i esken å reise innom igjen i morgen.
              Visuelt ja - det er denne komponenten som ikke greide mer å laget den magiske røyken, men det finnes flere andre komponenter som kan ha blitt ødelagt uten at de viser noen form for fysiske defekter!

Hadde som sagt først startet hos Smallsize for å se hva de kan komme opp med før jeg hadde prøvd å få den reparert.
              Det kan hende de har en annen defekt modell hvor mottaker/servo enheten virker og da er det sikkert mulighet for en swap.
              Last edited by Quadrocopter; 31-03-11, 20:45.

Comment

• Pjukern
                • Apr 2007
                • 119

Vel da har jeg vært innom smallsize, der mente de også at dette skyldes reversering av batteri, og at det ikke var noe å gjøre med det. Altså dette var faktisk sålangt de dyreste 30min i mitt liv... Jeg fikk lov til å kjøpe et nytt et med 25% rabatt, MOT at de fikk beholde lader og batterier. DVS jeg måtte vel egentlig betale full pris, eller vel så det om man regner at batteriene koster 50kr stk, og laderen sikkert et par hundre.

Så da kjøpte jeg jo et nytt et der da, men ikke helt happy. Kan jo uansett ikke skylde på andre enn meg selv.
                Mvh
                Espen
                -----
                E-starter:
                Byggetråd

Comment

• Premium2006
                  • Nov 2013
                  • 448

Vel da har jeg vært innom smallsize, der mente de også at dette skyldes reversering av batteri, og at det ikke var noe å gjøre med det. Altså dette var faktisk sålangt de dyreste 30min i mitt liv... Jeg fikk lov til å kjøpe et nytt et med 25% rabatt, MOT at de fikk beholde lader og batterier. DVS jeg måtte vel egentlig betale full pris, eller vel så det om man regner at batteriene koster 50kr stk, og laderen sikkert et par hundre.

Så da kjøpte jeg jo et nytt et der da, men ikke helt happy. Kan jo uansett ikke skylde på andre enn meg selv.
                  hva om du kjøper deg et brukt msr på ebay. Jeg kjøpte et til ca 300 ink frakt. Det er billig for et nytt kort og også andre deler som ryker en dag uansett..
                  trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

Comment

Working...