Unconfigured Ad

Collapse

Batteri Trex 500 3G

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kian
    • Jul 2005
    • 41

Batteri Trex 500 3G

Hei! Har nå testet PolybQuest sine 2500 til 500 og syns disse er ok.. Kanskje litt varme?
    Uansett, hva bruker dere? Vil PolyQuest 3000 fysisk passe?
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Hva er målet på de 3000 batteriene? Jeg senka batteriplata for å få plass til 3000mah zippy batterier på min. Tyngdepunktet er helt perfekt med disse montert.

Comment

• jotto
      • Jul 2007
      • 3060

Jeg bruker 3000 mAh Turnigy, henholdsvis 20C og 40C. Den nye ramma (dvs sommer 2010 og nyere) trenger ikke å moddes for å få plass til 3000-batterier.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• telecaster
        • Dec 2006
        • 1062

hvor lang flytid får dere på 3000 batteriene?
        Og noen flere sprøsmål, hvilken timing har dere satt på motorene(evt også hvilke motorer) ?
        Ser på webben at noen velger high timing, får kortere flytid men mere punch.
        Jeg er på jakt etter lengst mulig flytid til pen skalaflyging, ikke noe vill 3D for meg, en gammel mann
        Vil enda større pakker passe 500? første generasjons ramme.
        Lurer også på å skifte fra reim til Torquetube hale, noen synspunkt?
        Dette er en modell med flybars, teller på knappene om jeg skal oppgradere til FBL hode, tar gjerne
        synspunkt på det, helst basert på erfaringer med en T-rex 500

Comment

• jotto
          • Jul 2007
          • 3060

Originally posted by telecaster
          hvor lang flytid får dere på 3000 batteriene?
          Og noen flere sprøsmål, hvilken timing har dere satt på motorene(evt også hvilke motorer) ?
          Ser på webben at noen velger high timing, får kortere flytid men mere punch.
          Jeg er på jakt etter lengst mulig flytid til pen skalaflyging, ikke noe vill 3D for meg, en gammel mann
          Vil enda større pakker passe 500? første generasjons ramme.
          Lurer også på å skifte fra reim til Torquetube hale, noen synspunkt?
          Dette er en modell med flybars, teller på knappene om jeg skal oppgradere til FBL hode, tar gjerne
          synspunkt på det, helst basert på erfaringer med en T-rex 500
          Jeg flyr 6:30 akro på 2500 RPM, og da putter jeg typisk tilbake ca 2000 mAh. Jeg har en Align 500MX-motor og Castle Creations Ice 85 regulator, men jeg husker ikke hvilke innstillinger jeg har. Jeg kan grave fram konfigurasjonsfila hvis du har samme oppsett.

Hvis du har første generasjons ramme, så må du file den til for å få plass til 3000 mAh-pakker. Jeg vet at noen til og med flyr med 3300-pakker, men da må du gjerne ha regulatoren bak for å balansere ut den ekstra vekta. Jeg har min regulator midt under hovedakslingen.

Jeg har ikke fløyet med belte på 500, men jeg gikk fra belte til tt på en 600. Jeg merket vel ikke noen forskjell på flyegenskapene, men det er veldig greit å slippe problemet med at halebommen krymper når det er kaldt.

Du vil ikke merke veldig stor forskjell på å gå over til flybarless med skalaflyging, men du får lengre flytid - jeg tipper du får et minutt ekstra på rolig skalaflyging.

Comment

• telecaster
            • Dec 2006
            • 1062

takker for svar, tipper det blir 3000 pakker og filt ramme
            Trulsen svarte meg på en PM og han også kommenterte at jeg ikke ville få noen gevinst på
            å skifte ut beltet til aksling så beltet blir nok på inntil videre.
            Ikke helt bestemt meg om det skal inn i en skalakropp eller om jeg skal bruke det til
            rolig sportsflyging, men uansett er det interessant å se på flybarless hode, ser noen anbefaler
            RJX, andre Align original og atter andre Tracx (som selges av Mikronor i Oslo)
            Fo en som ikke er bevandret i slikt no er det ikke enkelt å velge.......
            Last edited by telecaster; 25-04-11, 20:45. Reason: typo

Comment

• Trulsen
              • Aug 2006
              • 3411

Om du velger mellom disse, velg tracx!!

Comment

• jotto
                • Jul 2007
                • 3060

Husk at du må ha fbl-elektronikk også!

Comment

• telecaster
                  • Dec 2006
                  • 1062

Originally posted by jotto
                  Husk at du må ha fbl-elektronikk også!
                  Har en Turnigy V-Bar 600 med 3.1 software og en Skookum 720 siste software,
                  begge er egentlig beregnet på skala heli med multirotor men jeg tror jeg donerer
                  en av dem til 500´n.
                  Og så kontakter jeg Mikronor for Tracx hodet.

Hmmm ..... ser morro ut, får vel prøve å lære meg å fly skikkelig snart også,
                  kameraten jeg flyr med mener nok at jeg driver mer med glidende hovring
                  enn flyving, men 500´n kan vel hjelpe til med å endre på dette.

Comment

• Trulsen
                    • Aug 2006
                    • 3411

Originally posted by telecaster
                    Har en Turnigy V-Bar 600 med 3.1 software og en Skookum 720 siste software,
                    begge er egentlig beregnet på skala heli med multirotor men jeg tror jeg donerer
                    en av dem til 500´n.
                    Og så kontakter jeg Mikronor for Tracx hodet.

Hmmm ..... ser morro ut, får vel prøve å lære meg å fly skikkelig snart også,
                    kameraten jeg flyr med mener nok at jeg driver mer med glidende hovring
                    enn flyving, men 500´n kan vel hjelpe til med å endre på dette.

Flere som har bra erfaringer med disse men om jeg skulle valgt ville jeg nok tatt Skokum'en.

Når det gjelder flygingen din så er det 1 - en - ting som er viktig og det er at DU har det gøy Om du bare hovrer eller flyr 3D så er det viktigste at man koser seg og har det sosialt, enn å bli "mobba" for at man ikke er så flink som noen andre

Comment

• telecaster
                      • Dec 2006
                      • 1062

Originally posted by Trulsen
                      Når det gjelder flygingen din så er det 1 - en - ting som er viktig og det er at DU har det gøy Om du bare hovrer eller flyr 3D så er det viktigste at man koser seg og har det sosialt, enn å bli "mobba" for at man ikke er så flink som noen andre
                      Vi har det kjempefint, har flydd i lag siden 2000, han er sykt mye bedre enn jeg
                      men vi koser oss, ingen mobbing i sikte
                      Jeg må bare innse at jeg aldri blir noen 3D artist, har heller ikke godt nok syn
                      til det, så bare jeg holder meg innenfor mine grenser går det fint. Men kameraten
                      er nok blitt så god fordi han utfordrer grenser hele tiden, det funker for han.

uansett så er dette våres syklubb, lynavleder fra en stressa hverdag, utrolig
                      deilig å ha noe slikt å sysle med.
                      Vi har gått over på batteridrift og det eneste vi virkelig mangler er nitrolukta,
                      det finnes ikke noe så deilig som duften av 30% nitro en søndags morgen

Comment

Working...