Jeg synes min t-rex 500 snurrer så sakte rundt. Ser på film at de spinner i en voldsom fart, men mitt bruker sikkert 2 sekunder på en runde.. hva er galt? På radioen som er en dx7 er rudder expo satt til lineær og D/R er satt til 100, gyro sens er satt til 70%, på travel adjust er det satt til L 58% og R 51%, da går servoen slik at det bak på slideren på halerotoren når så langt ut begge veier at den stopper mot endepunktene, altså slideren går ikke lenger ut/inn. Throttle kurve er 100-95-90-95-100. Synes vel generelt ikke det er på langt nær så sprettent som jeg hadde trodd det skulle være. Gyro er en spartan ds 760 og haleservo er futaba bls251.
Unconfigured Ad
Collapse
t-rex 500
Collapse
X
-
Om jeg ikke tar helt feil må du ha 100% travel adjust på radioen din og du må sette end points på gyroen (via PC er det vell på DS 760). Er det det du har gjort kanskje? Normalt er det travel adjust på radioen som begrenser hastigheten rundt.Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.no -
Jepp stemmer det. Jeg syns 100% end point på spartan er helt perfekt.
For å sette endpoint med spartan er det bare å ha på en bryter mulighet til å bytte mellom rate og heading hold.
Switcher du den 3 ganger med en gang du kopler til mottakerbatteriet, så kommer du i basic-setup.
Parameter 1: Servo direction. Bare dra rudder-stikka til venstere. Så switcher du bryteren en gang for å komme til neste.
Parameter 2: End point Left. Styr med rudder-stikka så langt ut til kanten du får den uten å binde. Switch bryteren igjen.
Parameter 2: End point Right. Samme her, bare motsatt side.
Sikkert ikke 100% gjengitt fra manualen, men det skal være det du trenger å vite for å få satt endpoints.Honeybee CP 2Comment
-
-
Det vet jeg dessverre ikke. Har du lest manualen? Har du usb interface liggende kanskje?Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
Flott at det ordnet seg! Om det går for fort kan du justere ned end points på radioen din til du finner et stille du likerInteressert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment