Unconfigured Ad

Collapse

Trex 700E

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skruemannen
    • Mar 2011
    • 13

Trex 700E

Noen som har noen formening om 80 Amp Regulator holder, til enkel 3d Flyvning?
    Trex 700E CC160 Mini V bar
    Yak 30% RCGF 55
    Phoenix Model Sbach 1.20 RCGF 20
    PA Extre MX Elektro
    Multiplex Acromaster
    Dx8 (Fikk ny etter tilbakekalling, denne fukerer supert)
    ++++ små fly
  • perpyro
    • Aug 2008
    • 488

Det avhenger av hvilket merke regulator vi snakker om her.
    Skal du ha CC må du ha HV120 mens skal du ha Kontronik holder Jive HV80.
    Tror Kontronik er unntaket når det kommer til å kjøre 80A ESC på en 700E.
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX

Comment

• skruemannen
      • Mar 2011
      • 13

Takker da går jeg for HV120
      Trex 700E CC160 Mini V bar
      Yak 30% RCGF 55
      Phoenix Model Sbach 1.20 RCGF 20
      PA Extre MX Elektro
      Multiplex Acromaster
      Dx8 (Fikk ny etter tilbakekalling, denne fukerer supert)
      ++++ små fly

Comment

• jonny
        • Sep 2010
        • 710

Husk att det er recall på cc 120hv.
        Kjedelig om du kjøper en ny bare for å måtte sende den inn for utbedring.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
        ---------------------------------------------
        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
        Mikado logo 600 3D Vbar
        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

Comment

• RCNorge
          • May 2011
          • 87

Originally posted by perpyro
          Det avhenger av hvilket merke regulator vi snakker om her.
          Skal du ha CC må du ha HV120 mens skal du ha Kontronik holder Jive HV80.
          Tror Kontronik er unntaket når det kommer til å kjøre 80A ESC på en 700E.
          Ikke helt enig.

80 Amp Controller Enough?

I get this question a lot. Yes! It is more than enough for this setup, the highest current I can push through this controller with this setup is about 120 amps and that is just a peak lasting less than 1 second. The average current is well below the 80 amp rating. The highest internal temperature of the controller is 175 degrees with an average temperature of 150. This controller can handle up to 212 degrees. If you are not comfortable with these numbers, then you should get the Castle ICE HV 125, your call! I prefer the 80 because it is light and small.
          Bert Kammerer R/C Helis

Comment

• perpyro
            • Aug 2008
            • 488

Interresant for Aligns nye 700 motor gir Kontronik Jive HV80 kontrollere overamp cut ved hard flyging uten KSA mode.
            Om dette skyldes inkompatibilitet med motoren eller reellle store strømtrekk vet jeg ikke men skulle tro en tyngere 700 maskin skulle være kapabel til å trekke mye strøm.
            Nå er i tillegg Bert en profesjonell 3D pilot og gjør alt han kan for å få et lett oppsett.
            Logo 500
            Blade mCPX

Comment

• RCNorge
              • May 2011
              • 87

Jeg har selv både 160 og 80 på mine 700 men tør ikke "ta den helt ut" med 80
              Blir nok en oppgradering men det er nok ikke noe problem å bruke en 80 på 700

Comment

• arhennie
                • Mar 2008
                • 4316

@perpyro
                En Jive 80+ HV skal klare bortimot 160A med heatsink. Men den er kjent for å være sær når det gjelder å akseptere motorer. Så det kan jo godt være andre årsaker til den kutter. Men skulle jeg selv brukt noe annet enn Kontronik på en 700E hadde jeg nok valgt 120A jeg også.

Noticeable is the huge cooling plate. It is perfectly connected with the power parts, provides good heat transfer and enables additional cooling to be realized. It is possible to raise the performance enormously by installing an additional air or water cooler system. The naming 80+ means: minimum 80 A. Extra cooling may double the performance of JIVE ESCs.
                KONTRONIK JIVE
                Last edited by arhennie; 12-09-11, 21:25.
                arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

Comment

• perpyro
                  • Aug 2008
                  • 488

Tror fremdeles jeg ville vært skeptisk til en Jive HV80 om jeg skulle bygget meg et 700 heli med 5-6KW motor.
                  4 som er standar i Trex 700 blir nok litt slapt med tanke på at jeg allerede i dag har 3,5KW i min Logo 500.
                  Logo 500
                  Blade mCPX

Comment

• arhennie
                    • Mar 2008
                    • 4316

Så lenge headspeed og bladlengde er den samme vil det ikke gå mer strøm med en 6kW motor enn en på 4kW. Antagelig vil den store motoren være en mindre belastning da en motor som bogger antagelig vil trekke mer enn en som orker.
                    arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• perpyro
                      • Aug 2008
                      • 488

Jeg har til dags dato ikke sett et 700 heli der ikke headspeed faller en del under belastning.
                      Det er lange blar med godt grep på lufta så det skal en hel del energi til for at ikke headspeed skal falle.

Hvordan oppfører forresten din TDR seg når du punsher den eller gjør tic-tocks?
                      Logo 500
                      Blade mCPX

Comment

• arhennie
                        • Mar 2008
                        • 4316

Ja, de bogger selvsagt. Det er jo det jeg sier. Men har du nok motor vil de ikke bogge. Men det er ikke poenget. Poenget er at det ikke går mer strøm på en større motor så lenge du ikke øker headspeed eller bladlengde. Ergo, holder 80 HV på 3kW så holder det på 6kW også så lenge belastningen er den samme.
                        arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• OTA
                          • Nov 2009
                          • 759

Tror noen er litt vel mye i forbrenningsmotor modus når det snakkes om elektromotorer. Det er jo ikke slik at en 2KW motor gir 2KW og en annen som er 6KW gir 6KW osv. For elektromotorer så vil den spesifiserte rating på dem fortelle mer om hva de tåler av belastning før de vil "saturere" og brenne opp. Dette er jo høyst teoretisk, og det er forskejllig fra produsent til produsent hva de oppgir som "rating". Det er bla velkjent at feks Hacker er svært konservative i sin rating av motorer.

En typisk 2KW motor har absolutt ingen problemer med å levere det femdobbelte i korte perioder forutsatt at den får den "juicen" den trenger.

Min "2KW" motor i mitt 12S trex oppsett leverte i praksis rundt 6KW når det ble litt røring med stikkene.
                          Og for mitt F5B fly så leverer den stakkars 2KW motoren rundt 7KW når det drar løs

Man skal ha i bakhodet at spesielt for helikopter hvor man overgirer for bruk av governor (slik at den har litt å spille på) så ser man fort peakeffekter som kan bekymre oppsettet. Både regulator og ikke minst batteri(er) må ha kapasitet til å levere det "motoren trenger".

Når man snakker størrelse på elektromotorer så er det andre faktorer også som spiller inn, og en større motor vil gi bedre moment og bedre kjøling, efficiency etc etc, så det ingen grunn til alltid å velge minste motor.

Forøvrig har jeg ingen grunn til å tvile på at Jive tåler veldig godt de strømstyrker som vil være typisk for et 12S Trex 700, men Jive er jo svært kresen på motorer og kan lage kluss pga andre ting som ripple currents etc. Den er vel kanskje i endel tilfeller litt vel "intelligent".
                          Øystein T.

EF Extra 300 70"
                          Speedfire F5B
                          Baudis Fosa F3B
                          Ascot F3B
                          Lynx Carbon
                          EF Extra 300, 58" Electric
                          T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• tombokser
                            • Jun 2009
                            • 2

Hobbywing 120 hv

HEi!

Vil på det sterkeste anbefale en hobbywing 120 hv. Den koster 160 dollar med prg card. Var veldig skeptisk til å kjøpe " the best esc in china", men den funker helt bra. Har satt den på min rex 700 v2 flybarles. Kjøpte en governor sensor til 10 dollar og bruker da governoren på v- baren. Jeg kjører 2200 headspeed med edge 713mm blader og 110mm haleblader. Kjører align 700mx 510 kv, og 40-50 c batterier. Har hatt ca 25 flight med hobbywing regulatoren, ikke ett eneste problem. Bra ukompliserte innstillinger, gjort på 5 min. Softstarten er helt knall, og etter 4 min og 40 sek forholdsvis hard flyging, er temperaturen på esc ca 43 grader, ca det samme på motor. Å kjøpe en Castle esc er etter min mening litt risikosport. Fy pokker å dem har gitt folk lite flytid i sommer/høst. Mange folk som leverte inn sine regulatorer i august, de har fremdeles ikke fått den tilbake! For ikke snakke om alle de kostnadene de har påført pilotene med crash og oppbrent heli! Kontronikk er vel fremdeles kongen på haugen, men 600 dollar er litt drøyt! Vet om to stk kontronikk som har begynt å brenne også, så helt smertefrie er ikke de heller.

Jeg er pr. nå superfornøyd med hobbywingen, og kan kjøpe 4 stk, kontra en kontronikk.

Comment

Working...