Unconfigured Ad

Collapse

nytt helikopter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

nytt helikopter

heisan....er det noen heliguruer der ute som har noe formening om dette heliet fra TS?KDS 450S RTF Mentor 3D - ThrottleStore.Com
    understreker at jeg er en søndagsflyer som ikke trener på 3 d men koser meg med hovring og 8 tall og slike enkle saker. har bitte litt erfaring med andre typer fra før.
    på forhånd takk
  • RunarS
    • Jun 2010
    • 226

Mitt umiddelbare tips er å velge et merke med god tilgang på billige delar. Helikopteret er i utgangspunktet sikkert greit nok, men fordelen med td. Align sin T-Rex-serie er at deletilgangen er veldig god, delane er nokså rimelege, samt at det er lett å finne folk som har skrudd på eit slikt helikopter. Når det gjeld Mentor-systemet, så forstår eg godt at produsentane ønsker å selge det. Men eg ser ikkje heilt den store nytteverdien i det. Om du er komfortabel med hovring og 8-tal, ser eg ikkje nytteverdien i Mentor-systemet. Du finn mange 450-500-size på bruktmarknaden, så du kan gjere eit godt kjøp der.
    Runar Sandnes
    Medlem i Gloppen modellflyklubb

------
    Constantly fighting gravity

Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

Comment

• arvid
      • Nov 2006
      • 1547

takker for tips.
      følger med på diverse bruktsider, men finner ingen i den prisklassen som er komplett med radio. Har selv en eldre futaba 8 up som ikke støtter alle helimoduser.
      Mentor systemet er vel kanskje ikke grunnen til at kds helien er litt intresant, men deletilgangen ser ut til og være veldig bra.
      hvertfall for øyeblikket.
      får bare følge med på bruktsider, kanskje det dukker opp en 450 med radio til en vettug pris.

Comment

• kristianwest
        • May 2011
        • 1769

Kjøp deg en skikkelig radio med en gang. For med en gang du begynner å fly, blir du hekta. Og da trenger du radioen til de andre helikopterne du skal kjøpe
        Kristian Westgård
        Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

Comment

• arvid
          • Nov 2006
          • 1547

hehe...........har holdt på med rc i 25 år og radioen er av ypperste kvalitet, men takler ikke de siste års videreutvikling av alle heli moder.
          fly er hovedgreia mi, og det fikser jeg godt, men er moro med bitte litt heli innimellom også.
          Må jeg bytte radio nå så blir det 14 nye rx som må til, hakke råd til så mye.............men takker for omtanken.

Comment

• kristianwest
            • May 2011
            • 1769

Hehe - ok ok - skjønner!

Hvorfor ikke prøve den KDS-maskina da? Du må kanskje bestille reservedeler fra nettet, men det gjør jo mange uansett. Jeg har aldri flydd den selv, men den flyr helt sikkert! 3D-mentor-greiene er nok så som så, men om så skulle være kan vel den tas av og erstattes av en vanlig HH-gyro. Om du vil.
            Har du sett på Blade 450 RTF? Der følger det med en OK 2,4 ghz radio.
            Kristian Westgård
            Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• arvid
              • Nov 2006
              • 1547

den så jo grei ut den............500 dyrere, men kanskje verd og tenke på.
              har forresten fulgt med på tråden din og ønsker deg også lykke til videre med heli flyginga

Comment

• kristianwest
                • May 2011
                • 1769

Lykke til til deg også! Gi gjerne lyd fra deg ang hvilket valg du gjorde og hvilke erfaringer du har gjort deg!
                Kristian Westgård
                Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

Working...