Announcement

Collapse
No announcement yet.

HobbyWing Fentium 100A-HV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Den gamle Pentium-serien til hobbywing er også i salg mange steder... Deriblant kaller hobbyking disse for "plush".

    Jeg vil nesten anta at det er en av disse trådstarter har skaffet seg, og dette er en veldig bra esc som jeg bruker 2 av selv for tiden (i 30cc elektrokonverteringer).
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #17
      Originally posted by jeeeeeeright View Post
      Den gamle Pentium-serien til hobbywing er også i salg mange steder... Deriblant kaller hobbyking disse for "plush".

      Jeg vil nesten anta at det er en av disse trådstarter har skaffet seg, og dette er en veldig bra esc som jeg bruker 2 av selv for tiden (i 30cc elektrokonverteringer).

      Dette er også samme som Hobbywing sin HV serie: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY K-Force 70A-HV OPTO Brushless ESC

      Jeg bruker denne (hobbywing) på min Compass 6HV 12S og det fungerer utmerket!

      Comment


      • #18
        Jeg liker det jeg hører! Til nå, altså i teorien, framstår denne escen som et meget godt og relativt rimelig alternativ. Det gjenstår ennå å omsette erfaringen i praksis, men jeg kommer til å montere den med senkede skuldre nå.
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #19
          Originally posted by kristianwest View Post
          Jeg liker det jeg hører! Til nå, altså i teorien, framstår denne escen som et meget godt og relativt rimelig alternativ. Det gjenstår ennå å omsette erfaringen i praksis, men jeg kommer til å montere den med senkede skuldre nå.
          Det skal du gjøre med god samvittighet. Compass bruker denne jeg linket til som standard på 6HV som har en meget kraftig motor så du trenger ikke bekymre deg i det hele tatt! Om du i tillegg legger inn ny firmware får du en meget god soft start. Den er litt brå helt i begynnelsen så bladene må sitte skikkelig godt for at de ikke skal vri seg og slå i halebommen (iallefall på mitt heli). Jeg er så vandt med det at jeg ikke bryr meg for å være ærlig, men bla ragge1 på forumet her har lagt inn denne firmware og det funket visst utmerket...

          Comment


          • #20
            Originally posted by Trulsen View Post
            Dette er også samme som Hobbywing sin HV serie: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY K-Force 70A-HV OPTO Brushless ESC

            Jeg bruker denne (hobbywing) på min Compass 6HV 12S og det fungerer utmerket!
            Nja.... Mener å ha lest at "Turnigy K-Force" er Platinum-serien fra Hobbywing, men jeg KAN ta feil. Uansett er både pentium og platinum gode esc'er til særdeles hyggelige priser i forhold til kvalitet og ytelse!
            Remi A. Sørensen - 94877903
            Leder i Lofoten RC-Klubb

            Comment


            • #21
              Originally posted by Trulsen View Post
              Om du i tillegg legger inn ny firmware får du en meget god soft start.
              Will do! Har du flasha din(e)? Gjøres det via USB eller er det noe spesialmikk jeg må ha da?
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment


              • #22
                Originally posted by kristianwest View Post
                Will do! Har du flasha din(e)? Gjøres det via USB eller er det noe spesialmikk jeg må ha da?
                Man må ha en programmeringsboks og denne har ragge1 på forumet her kjøpt! Regner med han leser tråden her og legger inn en link hvor han kjøpte fra

                Comment


                • #23
                  Jeg flyr platinium 120hv på 7hv og på teamet har div platinium escer blitt brukt med stort hell.

                  Under test har jeg dratt 5 minutter med reine tic tocs med 700mm blader og temperatur kommer ikke over 40 grader nano tecsa puffa og var varmere (5a 45c) så regner med det var litt strøm trekk der

                  Pentium kjenner jeg ikke og kan ikke uttale meg om men platinium serien er den som er i massiv bruk rundt omkring og jeg har brukt og misshandla kraftig uten problemer.
                  Klaus Myrseth
                  Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                  Team Manager - Team Compass Scandinavia

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Trulsen View Post
                    Man må ha en programmeringsboks og denne har ragge1 på forumet her kjøpt! Regner med han leser tråden her og legger inn en link hvor han kjøpte fra
                    detta er boksen eg köpte : link
                    så kör man turnigy firmware Version 1.07 , får man en mye bettre softstart
                    les detta : No more kick from the HW 70A soft start - HeliFreak
                    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                    HD 500 Cell : brain2

                    DX9

                    Comment


                    • #25
                      Okay. Takk!! Budsjettet er allerede utvidet et par ganger denne måneden - men Hobbywing har vel fått såpass mye rosende omtale at det er aktuelt å bytte permanent på alle prosjekter / helier. Og dermed er det vel lurt å ha en slik boks. Men om jeg ikke oppgraderer firmwaren med en gang - stripper jeg hovedgearet da? Jeg kjøper jo også en helt ny en - kan jeg ha så flaks at firmwaren allerede er installert?
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by klaus View Post
                        Jeg flyr platinium 120hv på 7hv og på teamet har div platinium escer blitt brukt med stort hell.

                        Under test har jeg dratt 5 minutter med reine tic tocs med 700mm blader og temperatur kommer ikke over 40 grader nano tecsa puffa og var varmere (5a 45c) så regner med det var litt strøm trekk der

                        Pentium kjenner jeg ikke og kan ikke uttale meg om men platinium serien er den som er i massiv bruk rundt omkring og jeg har brukt og misshandla kraftig uten problemer.
                        Hvis jeg drar fem minutter med reine tic-tocs er jeg bekymret for helt andre ting enn escen. Hehe! Men om temaet ditt har lyst til å lære bort slike ting, stiller jeg gjerne opp
                        Kristian Westgård
                        Nittedal

                        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                        — Neil Armstrong

                        Comment


                        • #27
                          Åh var testing av forskjelige batterier bare hehe.
                          Klaus Myrseth
                          Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                          Team Manager - Team Compass Scandinavia

                          Comment


                          • #28
                            HobbyWing 100A HV Fentium / Funfly er ikke kompatibel med programmeringsboksen. Den er som den er, med de (få) konfigurasjonsmulighetene som ligger i escen.
                            Med tanke på at det er veldig liten prisforskjell mellom storebror 120A-HV premium og nevnte esc, framstår storebroren som et mye bedre kjøp.
                            Men - jeg har ikke fått den ennå, skal prøve før jeg konkluderer. Kanskje den er finfin som den er?!
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment

                            Working...
                            X