Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Når 12 celler pakker kobles til min 700, så kommer en vanvittig gnist, sikkert når kondensatorene lades opp, noen som har samme probel? Er det mulig å koble til med lavere spennig så disse lades opp og etter det koble hoved pakka på?? eller noe i den duren?
Hilsen (Skvetten) pilot
Trex 700E CC160 Mini V bar
Yak 30% RCGF 55
Phoenix Model Sbach 1.20 RCGF 20
PA Extre MX Elektro
Multiplex Acromaster
Dx8 (Fikk ny etter tilbakekalling, denne fukerer supert)
++++ små fly
Det er helt vanlig og du kan bare ta det med ro......men du kan jo ta det som et signal om at kobler opp mye krefter og skal ha fokus på hva du skal ha i lufta.
Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.
Her lader di den opp med lavere spenning, kan dette gå med CC160?
Det blir vist her!
Yak 30% RCGF 55
PA Extre MX Elektro
Multiplex Acromaster
++++ små fly
Joda, det går sikkert helt fint og det er endel med "nerveproblemer" som har lagd tilsvarende hjemmelagde opplegg for å unngå gnisten. Det er diskutert i det vide og brede på bla Helifreak, men hva er vitsen !?
Det eneste man kan si som nærmer seg en plausibel grunn er at man sliter litt på pluggene etterhvert hver gang man kobler uten den såkalte "spark arrestor"......men det lever jeg veldig godt med
Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
T-Rex 700N
Husker at alle snakket om den forferdelige gnisten når jeg bygde mitt 12S heli men blei ganske så skuffet over den lille fislegnisten som oppsto.
Var ikke mye å skrive hjem om.
Ser den såvidt gjennom plasten på EC5 pluggene og ser selvsagt det brente på tuppen av pluggene men det er ikke der kontaken er når pluggen er plugget til.
Kan se for meg at det kan virke mere skremmende om noen prøver seg med 12S på deans plugger og der spiser man gradvis opp pluggen på grunn av gnisten, men det er vel ingen som bruker deans på et 12S oppsett?
Vi er 2 her i klubben som nylig har kjøpt 700, han andre har 80Amp reg og den "smeller" neste ikke, men min regulator er 160 amp den smeller virkelig bra. Den har jo også da mye større kondensatorer. Jeg bruker noen "Gull" kontakter, deans hadde jeg nok ikke valgt nei
Yak 30% RCGF 55
PA Extre MX Elektro
Multiplex Acromaster
++++ små fly
Det de gjør er å putte en motstand i mellom for lade opp motstanden saktere. Uten en slik motstand i kretsen danner kondensatoren en kortslutning i en kort periode inntil den blir oppladet. Jeg vet ikke hvor store de bruker, men en effektmotstand på 2-3 ohm kanskje. Du kan jo prøve deg frem.
Selv bryr jeg meg ikke om denne gnisten så lenge jeg ikke får skade på kontaksområdet på pluggen.
Joda, det går sikkert helt fint og det er endel med "nerveproblemer" som har lagd tilsvarende hjemmelagde opplegg for å unngå gnisten.
Originally posted by arhennie
Det de gjør er å putte en motstand i mellom for lade opp motstanden saktere. Uten en slik motstand i kretsen danner kondensatoren en kortslutning i en kort periode inntil den blir oppladet. Jeg vet ikke hvor store de bruker, men en effektmotstand på 2-3 ohm kanskje. Du kan jo prøve deg frem.
Selv bryr jeg meg ikke om denne gnisten så lenge jeg ikke får skade på kontaksområdet på pluggen.
Jeg bruker en 30 - 50 ohms motstand, og det er ikke pga. nerveproblemer, men for hver gang det gnistrer skades pluggen og til slutt kan du få så stor overgangsmotstand i kontakten at det blir varmegang og brann.
Har brukt deans på 12S i lang tid (fra den tid noen få tok steget til 10s på Rex`en og kalte meg tulling som gikk for 12s).
Vet ikke hvor mange oppkoblinger jeg har gjort, men det er maaange og aldri hatt problemer (heller ikke når den var ombygd til 90 size og dro mer/masse peaks).
Gnisten eroderer selvsagt tuppen av pluggen, men det er jo ikke der kontakten er når de helt sammen, så jeg ser ikke problemet. Soting langt inn i pluggen har jeg ikke hatt problemer med, og uansett ser jeg ofte over kontakter og plugger og skifter de som evnt måtte være litt slitte eller ser litt ulne ut. Gjelder uansett plugger jeg bruker.
Når det er sagt så med dagens aller ferskeste batterier og oppsett som drar 6++KW, så vil jeg nok vurdere annet enn Deans på generell basis. Dog tåler Deans veldig mye i korte burst som det blir endel av for heli, men hvor snitt trekk er allikevel relativt lavt. Vil nok være mer betenkt på applikasjoner hvor man har høye (max) strømtrekk i mange sekunder av gangen.
Så for meg blir gnistfangeren bare gadget, men det elsker jo folk så kjør på ........nå blir jeg sikkert populær
Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
T-Rex 700N
Har brukt Orginale Deans i lang tid på 12 s på Sebart 120 fly jeti 99 og T-rex 700 med 160cc uten uten noen som helst problemer , men de er skikkelig loddet av en Dataelektroniker som kan sine saker, heldigvis .
Gammel tråd, men aktuell for min del.
Er det noe nytt angående dette? Nå har jo 12s oppsett vært på markedet ei stund og det begynner å bli endel brukere. Har bestilt meg et T-Rex700e DFC og funderer på om jeg skal koble opp en anti gnist sak eller bare la det være. ESC blir den originale Castle Creations, og planen var å bruke EC5 plugger.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment