Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny beastX - Spectrum enhet ( AR7200BX )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by ragge1 View Post
    7HV hode funke ikke på Trex 700 , men den nya 700 DFC hode er fint : Align 700DFC Rotor head upgrade set - HeliFreak
    Det DFC hodet skal jeg bestille når det kommer på lager igjen + den Spectrum. Så veldig fint ut.
    Må jeg kvitte meg med AR7100R mottakern å kjøpe governor?
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

    Comment


    • #17
      Jeg hadde gått for en vanlig Beastx og beholdt 7100R mottageren da rev.limiteren fungerer knallgodt og bedre enn en vanlig gov.etter min mening. Den BeastX/spektrum løsningen mener jeg er bedre egnet for elektro modeller uten behov for gov. funksjon..... bare min mening.
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #18
        Takk for det Ser den. Jeg tenkte bare. Ååå, en ny dings. Den så kjekk ut. Hehe. Bestiller en beastx da
        Må lese litt om den Beastx saken.
        Skjønner ikke helt åssen den skal koples sammen med mottaker. Edit. Lest litt nå å ble litt klokere.
        Ser unektelig kult ut det DFC hodet til ALIGN. Men ingen har det på lager. Sikkert pga den konstruksjonsfeilen.
        Jaja, jeg har god tid. Regner med den dukker opp hos fastlad snart. De har ikke microbeast dingsen på lager heller.
        Er Align sin 3GX FBL enhet dårlig?
        Last edited by Hansi79; 15-02-12, 14:31.
        I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

        Comment


        • #19
          Hei! Dere som bruker denne ar på større en firefemti heli...bruker dere da remote reciver også?

          Comment


          • #20
            japp , hade den på 6HV men nu er den på Trex500 og bruker remote reciever , det anbefeles å bruke på heli 500 og større
            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

            HD 500 Cell : brain2

            DX9

            Comment


            • #21
              Ok...takk, regnet ned det.

              Comment


              • #22
                Hvilken tape bruker dere på denne i en nitromaskin?

                Comment


                • #23
                  AR7200BX setup videoer

                  Finner ikke den ultimate BeastX tråden som omhandler oppsett av AR7200BX (BeastX) FBL kontrolleren, så her kommer 2 videoer som gir en liten innføring i oppsett og virke måte: A Main Hobbies' RCTalk: How to Setup BeastX Flybarless Gyro System

                  Video 1/2:

                  Video 2/2:



                  For mer detaljert gjennomgang med forklaring på hvert punkt, meny for meny se tråd innlegget under:
                  Last edited by AudunJ; 21-06-13, 23:57. Reason: Redigering av teksten.
                  Audun Johnsrud
                  Nittedal - HMFK

                  * Flyr divserse planker og noen visper.
                  En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                  Comment


                  • #24
                    BeastX meny step by step video

                    Her kommer den komplette gjennomgangen punkt for punkt av oppsett med BeastX (videoen benytter mirco Beast) men menyene er jo like på AR7200BX. Fant fram til denne samlingen i videoer da jeg selv skulle prøve å lære meg denne boksen for første gang.

                    Komplett manual: http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/F...-Manual_EN.pdf

                    Viktig at senderen din står med alt i nøytrale settinger, altså D/R = 100% linære kurver, ingen mixing av kanaler og pitch kurven er 0% til 100%.
                    Et annet must er (koble fra minst 2 av de 3 strøm kabelen fra ESC til motor) så den ikke starter opp!!!


                    A. Mounting Orientation



                    B. Swashplate Servo Frequency



                    C. Tail Servo Center Position/Pulse Length



                    D. Tail Servo Frequency



                    E. Setting the Tail Servo Endpoints



                    F. Setting the Tail Sensor Direction



                    G. Adjusting the Swashplate Servo Centering

                    NB: Husk her å alltid gå videre ut av menyen mens status lampen lyser (valg fri farge), så han saver det aktuelle valget du har innstillt. Forlater du denne menyen "status LED=off", vil alle servoene kun stå i nøytral posisjon og justeringen blir ikke lagret!

                    Alternativ video:


                    H. Swashplate Mixer



                    I. Setting the Swashplate Servo Directions



                    J. Teaching the Cyclic Pitch Geometry



                    K. Adjusting the Collective Pitch Range



                    L. Adjusting the Cyclic Swashplate Limit




                    M. Setting the Swashplate Sensor Directions



                    N. Setting the Pirouette Optimization Direction.







                    =============
                    En litt lengre video som går igjennom sakene: (28min)
                    Last edited by AudunJ; 22-06-13, 00:27. Reason: Lagt til forklarende kommentarer.
                    Audun Johnsrud
                    Nittedal - HMFK

                    * Flyr divserse planker og noen visper.
                    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                    Comment


                    • #25
                      veldigt bra og enkelt å setup beastx
                      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                      HD 500 Cell : brain2

                      DX9

                      Comment


                      • #26
                        hmm , læser att det skal kommer en ny updatering så att det går å har governor på denna og , solgte min pga mangel på gov mode

                        AR7200BX with governor capabilities! - HeliFreak
                        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                        HD 500 Cell : brain2

                        DX9

                        Comment

                        Working...
                        X