Unconfigured Ad

Collapse

Spektrum AR6115e mottaker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bullet
    • Nov 2011
    • 16

Spektrum AR6115e mottaker

Lurer på om noen her har erfaring med Spektrum AR6115e sammen med T-Rex 450 pro? Hars hørt at siden det er carbonchassi, ville det forstyrre signalene fra radioen, og at den da egner seg best til f. Eks. Blade 400.
    Heli: Align T-Rex 700E VBar, Align T-Rex 500 VBar, Align 450 pro, E-Flite Blade MCP x, E-Flite Blade 120SR
    Bil: HPI Baja 5sc, FG Baja Buggy 4x4

• JayBee
    • Sep 2009
    • 762

Originally posted by Bullet
    Lurer på om noen her har erfaring med Spektrum AR6115e sammen med T-Rex 450 pro? Hars hørt at siden det er carbonchassi, ville det forstyrre signalene fra radioen, og at den da egner seg best til f. Eks. Blade 400.
    Dersom antennene kommer i skyggen av karbon vil signalet svekkes. Om du kan montere den slik at en av antennene til en hver tid vil ligge ca. 90grader i forhold til radioen uten å bli "gjemt" bak karbon er det ikke noe problem.
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• Arcteryxxx
      • Nov 2010
      • 1070

Sjekk ut AR6255. Den har lengre antennepisker.
      I hangaren:

SpeedFire F5B
      X-plane fra www.yuri-models.com
      Hawk F5B
      MiniHawk (2stk)
      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
      UM Stryker Q 180
      FPV Raptor
      EPO Cessna (156cm)

Comment

• jotto
        • Jul 2007
        • 3060

AR6115e er en "Park flyer"-utgave med redusert rekkevidde, så det er vel ikke å anbefale å bruke den på et helikopter av den størrelsen i utgangspunktet.

Sent from my mobile phone - I apologize for any spelling errors!
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Bullet
          • Nov 2011
          • 16

Originally posted by jotto
          AR6115e er en "Park flyer"-utgave med redusert rekkevidde, så det er vel ikke å anbefale å bruke den på et helikopter av den størrelsen i utgangspunktet.
          Kjøpte den av praktiske grunner, da man kobler alt på "enden".
          Mottakeren vil ligge på den "bakerste hylla", og burde da motta bra med signal?
          Har sett også sett på denne, men denne fikk jeg forklart at var laget for f.eks. fly med karbonskrog, der mottakeren ble "lukket inne" i karbon. Ikke det at jeg ikke kan bruke den, men den er jo litt dyrere.. (Liten pris for å unngå signaltap, og kræsj selvfølgelig!)

Har også hørt noe om at man kan korte ned range'en til en tiendel på radioen, så det er mulig å teste rekkevidden, stemmer dette? For da er det jo lett å finne ut om mottakeren duger.
          Heli: Align T-Rex 700E VBar, Align T-Rex 500 VBar, Align 450 pro, E-Flite Blade MCP x, E-Flite Blade 120SR
          Bil: HPI Baja 5sc, FG Baja Buggy 4x4

Comment

• lacappuchino
            • Oct 2007
            • 1342

Vel en 450 er såpass liten, at du flyr den godt innenfor park-range uansett.

Har brukt AR6100 på min 450 siden jeg fikk den, og har aldri hatt noe trøbbel. Undersøkte det selv når jeg begynte, og de var hvertfall da enige (på helifreak) om at det skulle gå fint.

Range-check er noe de aller fleste radioer har, på dx7 sjekkes det ved å trykke inn Bind-knappen på baksiden. Litt usikker på dx6i, men et kjappt google-søk finner sikkert ut av det. Til nød kan du sikkert sjekke manualen :P
            Honeybee CP 2

Comment

• Kyrre
              • Feb 2009
              • 2322

På DX6i velger man "range check" i menyen og så holder man trainer/bindebryteren inne.

Comment

• kristianwest
                • May 2011
                • 1769

Jeg er i ferd med å skru sammen en 450 nå, og jeg har også fundert en del over hvilken mottaker. Er det noen som har turt å fly denne med Orange receiver med satelitt?? Eller er det harakiri?
                Kristian Westgård
                Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

Comment

• JayBee
                  • Sep 2009
                  • 762

Originally posted by kristianwest
                  Jeg er i ferd med å skru sammen en 450 nå, og jeg har også fundert en del over hvilken mottaker. Er det noen som har turt å fly denne med Orange receiver med satelitt?? Eller er det harakiri?
                  Jeg har nå 4 orange 6ch mottakere, og har brukt en av dem i 2meters seilfly så langt unna jeg klarte å fly, og jeg har ikke merket noe forskjell fra spektrum sine mottakere. Kan anbefales på det høyeste! Men vil selvfølgelig fraråde deg å putte dem i store dyre maskiner...
                  Jon-Brage Hoel Andorsen
                  -------------------------------------------------------------------------
                  Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• kristianwest
                    • May 2011
                    • 1769

Har samme erfaring selv, men bare i fly - og absolutt ingen dyre modeller. Og ingen helikopter. Men er fristet til å prøve i 450'n!
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

Comment

Working...