Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-rex450 kopi feil med swash platen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-rex450 kopi feil med swash platen

    hallo. jeg har nettop kjøpt meg nytt helikopter, det er eit t-rex450 kopi, men med Flybarless. men når jeg skal gass skal vell swashplata gå ned ? det som er problemet med min er at den går opp. noen reverseringer bytte av kanaler ?? takke på forhånd... kan også si at jeg må reversere venstre og høyre... men når jeg prøver blir alt feilt innstilt igjen..

  • #2
    På T-Rex 450 SE'n jeg hadde gikk swashen opp... Men hvis det er motsatt på din, må du sette minus verdi på pich i swash mixen på radioen.
    -Futaba 14 MZ
    -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
    -Robbe Futura Nova
    -Robbe Futura Contest
    -Schlüter Champion
    -Schlüter Mini Boy
    -Schlüter DS22
    -Century Ninja ProMaster
    -TSK Mystar 46
    -X-Cell 40
    -Ikarus Piccolo
    -ZN Line Synergy
    -BVM Aggressor
    -Cheveron 60 på flotører
    -Yoshioka Model Factory Viking 40
    -Donut models Nexus
    -noen biler og båter

    Comment


    • #3
      Er ganske sikker på at swash skal gå opp på heliet ditt. Det gjør i alle fall min 450.

      Triks: se på kulelinkene som går ut fra bladgriperne (der du skrur fast rotorbladene) og så på hvilken vei rotorbladene snurrer når du gir gass.
      Hvis linkene er foran bladgriperne når rotorhodet går rundt, skal swash gå opp (såkalt leading edge). Hvis kulelinkene er bak bladgriperne, skal swash gå ned (såkalt trailing edge).
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #4
        Hvis du har flybar, så er den trailing edge og swash skal opp. Flybarless har leading edge og linker rett fra swash, da skal den også gå opp.
        T-Rex 600efl ar7200bx
        (X) T-Rex 500efl microbeast
        T-Rex 250efl
        Blade McPx x2

        (X) Parkzone Extra 300
        (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
        Balsa trainer os .30

        Comment


        • #5
          vist er det bara swashplata som går feil , så inne i programm på swashplate , går på collective pitch å endra från + til - ( example +60 til -60 ) ner du har fårt det går rett vei , så se om det tilte riktig vei , höger stikken fram-swashen tilte fram , til side -swashen tilte til den sida , vist ikke så går du på servo meni å rev den servo som går feil
          Skookum SK360 Software Explained
          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

          HD 500 Cell : brain2

          DX9

          Comment


          • #6
            fikk du det till stiaan15
            vist ikke , tar med deg bärbara ( data ) kom til meg så skall vi får det til , 15min köring hehe ,
            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

            HD 500 Cell : brain2

            DX9

            Comment


            • #7
              Du må nesten gi litt mer info før det går ann å svare deg på dette.
              Iallefall merke på flybarless systemet.
              Uansett:
              På min t-rex 450 Pro gikk swash opp ved positiv pitch med flybar hode.
              Samme heli med RJX flybarless-hode går fortsatt swash opp for positiv pitch.
              På min 600efl flybarless går også swash opp ved positiv pitch.
              Det som styrer dette er om bladgrip har link fra swash foran eller bak bladet.

              Jeg er temmelig sikker på att swash skal gå opp når du tar stikka opp

              Når det gjelder reversering og oppsett av swashplate har du ikke sagt noe om hvilken flybarless enhet du har.
              3g og 3gx settes opp som om det er ett flybar heli.
              3 servo @ 120 grader på trex 450.
              Her kan du reversere verdi fra pluss til minus på pitch i swashmix for å snu retningen på swashen hvis jeg husker riktig.
              BeastX og Vbar settes opp med mixingen i flybarless-enheten.
              1 servo normal/1 servo @ 90 grader.
              Her reverserer du bare pitch kanalen for å snu retningen på swashen.

              Når det er sagt klarte jeg å skru sammen 450'en engang med bladegrips på feil side av blad.
              Dermed stod jeg på stripa med ladete batterier og klar til å fly med ett heli som ga negativ pitch når jeg ga positiv. Dette var med beastx. Gikk bare inn på radio og reverserte pitch kanalen.
              Problem solved. Fløy greit nok det.

              450 er ett fint heli som flybarless, jeg ble veldig fornøyd med min etter jeg konverterte til beastx.
              Men, for att flybarless skal fungere bra må heli være mest mulig vibrasjonsfritt.
              Er det mye vibrasjoner så er heli mer ustabilt enn det ville vært som flybar.

              Btw: Anbefaler deg å bytte ut orginale skruer til rc screwz rustfrie. De orginale er laget for altfor liten nøkkel og strippes i skruehodet hvis du ser skjevt på de. Samt en skikkelig nøkkel.
              Last edited by jonny; 04-02-12, 09:35.
              ---------------------------------------------
              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
              Mikado logo 600 3D Vbar
              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

              Comment


              • #8
                Originally posted by jonny View Post
                Jeg er temmelig sikker på att swash skal gå opp når du tar stikka opp
                .
                det behover ikke , eg hat to trex500 , den enna går swashen up vid + stikka mens den andra går det ner vid + stikka , detta bero på hur man settup heli
                han har SK-360 og på radio seter 1 servo og i program så setup som en FB , se linken på inlägg #5 ovan
                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                HD 500 Cell : brain2

                DX9

                Comment


                • #9
                  Om swash skal gå opp eller ned er jo avhengig av om man har linkene til bladgriperne foran fartsretningen på hodet eller bak. Om linkene er foran (ved den siden der bladene er tykkest) skal swash gå opp, om linkene er bak (ved den siden der bladene er tynnest) skal swash gå ned.

                  Det kommer seg rett og slett an på hvilken vei bladene snurrer og hvor linkene er i forhold til dette. Sånn sett er det jo helt avhengig av hvordan man har satt opp heliet.

                  På f eks Blade 450 3D skal swash gå ned. På min T-Rex 450 skal swash gå opp.

                  Det er kanskje enklere å hjelpe hvis trådstarter legger ut et bilde / video av herligheten
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

                  Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                  Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

                  Comment


                  • #10
                    Hallo. takk for tilbakemeldinger... er på hytten nå så har ikke testet, men skal gi ei lyd når jeg kommer hjem Men tenker nok at problemet ligger i programmering i programet til flybarless`en, jeg må nok inn og endre til +60 på collective pitch, eller inn på kontrollen og endre. så da trur jeg problemet vil fikses.
                    Last edited by stiaan15; 04-02-12, 11:19.

                    Comment


                    • #11
                      Hallo... endret på swash inne på kontrollen... då gikk den jammen meg opp... men den går skjevt opp altså at servoen på venstre side ikke reagerer, den står bare helt i ro. så tror jeg har koblet noe feil i mottakeren.. lurer på kossen jeg skal koble riktig til når den går via flybarless systemet, då går servoene inn i boksen og så ut i noen andre tall... kansje litt dårlig forklart, så legger til eit enda dårligere bilde xD ?? Click image for larger version

Name:	Uforklarlig.png
Views:	1
Size:	110.5 KB
ID:	585048...Den er veldig vanskelig og forstå
                      Last edited by stiaan15; 05-02-12, 19:01.

                      Comment

                      Working...
                      X