Announcement

Collapse
No announcement yet.

Haletrøbbel på Zoom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Men,... jeg har ennå til gode å fly noe som kan minne om 3D..
    Kan du fly 3D da ?

    bare tuller!

    Morten
    - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
    - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
    - Krill Avanti S m/ATJ220SV
    - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


    Comment


    • #17
      Ja nå har jeg byttet fra fut401+HS50 til MS044+WP060, og halen er værre enn noen gang, den er ufattelig mye tregere, og den ser ikke ut for å bli bedre om jeg justerer utslagene på gainkanalen(gear på JR9X) Jeg har dessuten satt på Piccolo-propadlere, den er kilen men har ikke i nærheten av den responsen jeg føler jeg burde ha for å fly 3D(sammenlignet med raptor 50 f.eks), til tross for fullt cyclic utslag, jeg trenger jo 20m høyde for å legge den på ryggen! Håper jeg gjør noe feil, fordi jeg begynner å bli litt lei av zoomen nå, har kspandert på den nokså mye og det er mye klunder for å få den til å gå skikkelig. Har jo sett på video at enkelte har fått det til, bla Anders og Thomas i Bergensområdet(?) Er det noen av dere karer, eller andre som har noen råd??

      Comment


      • #18
        Altså, jeg har hatt et lass med trøbbel på Zoom selv, helt til jeg skiftet til hs56 "rund baut" unntatt i halen. Imorra blir det hs-56 også for halen.

        Ble kvitt haleproblemene da jeg halemonterte yaw-servo (under horisontal finne), og bygde om bellcranken i halen til å bruke kuleledd i "begge ender".

        Fikk den til å gi seg å "spise" "inngående kronedrev" for halen (det som er "foran") da jeg snudde 45grader-drevet i girkassa bak til å være på rotor-siden, og flytten pinjongen "helt ned", så jeg fikk 100% rett gearmesh foran.

        Heliet fløy faktisk ganske godt, helt til jeg ga megselv et "boomstrike" c.a. 20 meter opp, invertert. Btw: Glassfiberbladene fra protech klarer uten problem å kløyve kassa på en hs-50, ikke spør hvordan jeg vet dette ;/

        Det jeg har funnet ut, er at hele heliet trenger en GRUNDIG overgang når du "pakker det opp":

        1: Sørg for at du ikke har "slark" i noen stagoverføringer.
        2: Sørg for at alle stag "går lett". Spesiellt for cyclic er dette viktig.
        3: Bruk "servohorn-lengde" som angitt i manualen TIL HELIET. Servo-horn lengde == mekanisk gain. Spesiellt viktig for halen. Brukte innerste hull på hs-50 armen, og kunne da ha over 60% gain uten problemer med "logring", selv med governor på ESC'en min slått på

        Dette er et "morsomt" heli, men noen "ARF" er det ikke. Som mange andre trenger det en komplett "stripdown and rebuild" før det flyr skikkelig.

        //Svein
        Med forbehold om dårlige dager:

        Svein Skogen

        Comment

        Working...
        X