Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri til T-Rex 500 EFL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteri til T-Rex 500 EFL

    Hva slags li-po batteri anbefales/har dere erfaring med til T-Rex 500EFL?

    T-Rex 500 PRO DFC
    T-Rex 600 Nitro Pro

    T-Rex 500 EFL PRO
    Futaba 14SG

  • #3
    Originally posted by SveinungH View Post
    Har du lang flytid på den?

    Sent from my LT18i using Tapatalk

    T-Rex 500 PRO DFC
    T-Rex 600 Nitro Pro

    T-Rex 500 EFL PRO
    Futaba 14SG

    Comment


    • #4
      Jeg bruker disse: Shop for RC Hobby Parts and Upgrades - Digital Servos, Brushless Motors, ESC, LiPo Batteries/Chargers for RC Helicopters, RC Planes, RC Cars, Robots (Bluelipo 3000mah 20C). Passer fint under canopy og har passe vekt. Har flydd med ThunderPower 2650mah 25C også, de passer bra. Prøvde å fly med NanoTech 3300mah 35C, men de ble for tunge.
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #5
        Veldig fornøyd med raiden 2850mah på min 500. Mer fornøyd enn zippy 3000 da de er markant tyngre. Problemet var bare at sistnevnte passet 10 ganger bedre da de satt akkurat mellom ramma presset mot servoene da var også CG riktig. Ca 5min flytid på litt basic 3d/sportsflyging.

        // Truls

        Comment


        • #6
          Bruker også Raiden 2850mah på min 500ESP, synes den passer godt og holder ca 5 min. Billig er de også
          RC711.com: RD22-28A30 RAIDEN 22.2v 2850mAh 6S1P 30C Li-Polymer battery w/ T connector - BUY NOW
          Last edited by RazorEdge; 25-03-12, 18:38.
          Ola A.


          Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
          Beast 3D AS3X | Cessna 182
          Spektrum DX8s

          Comment


          • #7
            Originally posted by RazorEdge View Post
            Bruker også Raiden 2850mah på min 500ESP, synes den passer godt og holder ca 5 min. Billig er de også
            RC711.com: RD22-28A30 RAIDEN 22.2v 2850mAh 6S1P 30C Li-Polymer battery w/ T connector - BUY NOW

            Billig.. Tja, halv pris med HK batterier, men fortsatt billig kontra dyre Norge. Jeg fatter ikke at vi snart kan få Chinabatterier i Norge. Omtrent en høvding for alle 6s batterier..

            Comment


            • #8
              Joa, det finnes billigere på HK, og kvaliteten skal jeg ikke uttale meg om ang. Raiden vs Zippy/turnigy. Men det er,som du sier, uansett ett røverkjøp i forhold til norske butikker's pris. Kan ikke skjønne att de norske butikkene får solgt noe særlig med lipo med den prisen de kjører. Det blir kun i nødsfall jeg kjøper batterier her til lands.
              Ola A.


              Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
              Beast 3D AS3X | Cessna 182
              Spektrum DX8s

              Comment


              • #9
                Skulle jeg kjøpt nye nå, tror jeg at jeg haddde valgt et par slike: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 2650 6S 35~70C Lipo Pack

                Vanskelig å kjøpe batterier i Norge med slike priser i Hong Kong.
                Kristian Westgård
                Nittedal

                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

                Comment


                • #10
                  Originally posted by kristianwest View Post
                  Skulle jeg kjøpt nye nå, tror jeg at jeg haddde valgt et par slike: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 2650 6S 35~70C Lipo Pack

                  Om du vil ha kort levetid så



                  Edit: På batteriene altså!

                  Comment


                  • #11
                    Eneste som bekymrer meg med de raiden batterien er at det står at de anbefales laddet på 1,5A (max 2A)...

                    T-Rex 500 PRO DFC
                    T-Rex 600 Nitro Pro

                    T-Rex 500 EFL PRO
                    Futaba 14SG

                    Comment


                    • #12
                      Hmm

                      Interessant tråd ang hvilke LiPo som egner seg best til 500 heli.
                      Det som slår meg her er at man er opptatt av hva som passer fysisk, flytid, pris, CG, vekt osv.
                      Ingen nevner performance.
                      Hva jeg har erfart, hvor dette har vært tema, verden over, så er det performance som gjelder.
                      Respons og max flyegenskaper er det som gjelder; og bare det.
                      Flytid er underordnet, da dette kun er noe nybegynnere er opptatt av.
                      Balansering lar seg løse uansett.
                      Så da er man tilbake til performance; og kun det.
                      Dvs respons, max amp, varmgang etc
                      Kun det som gjelder ved max 3D ytelse.
                      1,5-2 minutt med max konsentrasjon holder for de fleste.
                      Rett eller galt; i Norge?

                      Comment


                      • #13
                        Om du vil ha kort levetid så



                        Edit: På batteriene altså!
                        Hehe! Jeg trudde du mente meg, jeg

                        Er NanoTech dårlige, mener du? Jeg har flere Nano-batterier jeg er veldig fornøyd med, har faktisk ikke opplevd tull med noen av dem (bortsett fra de 1S-batteriene til MCPX. De er crap.) Men har jo sett tråder om folk som er ferdig med NanoTech. Jeg er ikke blant dem, heldigvis.

                        PS. Apropos diskusjonen om å kjøpe i Norge / utlandet: De desidert dårligste batteriene jeg noen sinne har hatt ble kjøpt i Norge over disk, og merket er Team Enrich Power. Har hatt tre 3S 2200 og flere 3s 800. Samtlige har blåst seg opp til det ugjenkjennelige etter kort tid (vi snakker 5-15 sykluser). Er det dårlige batterier du vil se, så ta en kikk her: Vigorpower Battery
                        Kristian Westgård
                        Nittedal

                        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                        — Neil Armstrong

                        Comment


                        • #14
                          Nå er ikke jeg noen 3D flyger, og det er vell en fordel at batteriet passer fysisk i heliet!?
                          Liker å få minst 5 min+ flytid.

                          T-Rex 500 PRO DFC
                          T-Rex 600 Nitro Pro

                          T-Rex 500 EFL PRO
                          Futaba 14SG

                          Comment


                          • #15
                            Originally posted by snapfish View Post
                            Eneste som bekymrer meg med de raiden batterien er at det står at de anbefales laddet på 1,5A (max 2A)...


                            Jeg har ladet mine raiden batterier på 2c altså ca 5,9A i 1,5 år og de bruker jeg på min 6hv og har brukt de på min x-500 ueten noen som helst problemer.
                            Ang innlegget til rcmodeller gidder jeg nesten ikke kommentere. De aller fleste batterier i dag funker bra. Bortsett fra de blå som et vist firma du kjenner til gikk ut å sa fungerte best i verden omtrent, men som de nå har sluttet å selge uten å nevne så mye om det. Ta deg en bolle!


                            Kristianwest: nanotech er bra, men de varer ikke lenge. 50 ladinger kanskje.

                            Comment

                            Working...
                            X