Announcement

Collapse
No announcement yet.

zoom400 div

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zoom400 div

    Hei igjen, trenger litt flere tips,, Denne gangen gjelder det speed controllern.. Protech PRO 20 XS, når jeg kobler dette opp og skal "calibrere" den, så vil motoren enten stå og "pumpe" av eller på, eller den går på full gass. Hva kommer dette av? Et spm til, ang batteriet som fulgte med i pakken, 1600mAh Lithium-Ion 11,1V... ut fra batteriet kommer det to grener, den ene er selve strømmen, og den er en hunn kontakt med fire kabler inn.. hva skal denne brukes til?

    Ikke helt inne i elektro verdenen enda, håper på svar!

  • #2
    hørte med en akkurat og den ene store kontakten er for ladning via en guard som passer på at alle celler får samme voltstyrke, pluss noe mer kanskje...

    Comment


    • #3
      okey, da er den ute av verden, men skjønner fortsatt ikke den speed controlern.. enten fusker den på tomgang, ellers er det full gass.... Får heller ingen av servoene til å fungere!?!? Kan det være xtallen? Urk, tia med fly var så altfor mye enklere

      Comment


      • #4
        gass stikka og trimmen må stå helt i bunn, ellers vil ikke esc'en kalibrere. slik er de aller fleste esc'ene på markedet.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Hmm, klarer virkelig ikke å få den speedcontrolern til å fungere.. motoren står enten å hopper, eller på full gass ca midtveis på stikka... Men, får ikke justert trimmen på kanal 3, kan det være noe med oppsettet mitt på eclipsen? får justert trimmen på kanal 1,2 og 4.... Noen med eclipse som har noen tips? (veit at hitec er et hat her på forumet ) Takker for alle svar....

          Comment


          • #6
            da står gassen i bunn. men prøv nope så enkelt som å reversere kanal 3. tror ikke det er radioen din det er noe galt med, men.. Du kan og teste motoren uten esc for å sjekke at det ikke er der feilen din er.
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              Har reversert den, men det hjelper ikke?! Kobler jeg motoren til batteriet går den fint som bare det?! Urk..

              Comment


              • #8
                Bruksanvisning?

                Comment


                • #9
                  eller så er escen bare defekt.. kan skje, men jeg har mine tvil.
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

                  Comment

                  Working...
                  X