Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-rex 600efl Pro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-rex 600efl Pro

    Noen som flyr denne?
    Er akkurat ferdig m setup og klar for første turen så snart jeg får tid og været tillater det...

    Har jo lest en del rundt denne ang. det lave giringsforholdet til halen, og at folk får tail blowouts om de ikke flyr 2400-2500 på disken.. Noen som har noen erfaringer med å fly på lavere turtall?

    Vet en del setter på større haleblader og flyr mer "normale" turtall, men er ikke så sugen på det ettersom jeg har dfc hode på, blir litt liten klaring mellom disken og halerotoren da...
    Eivind Hansen
    ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

  • #2
    Jeg flyr nå på 2000-2250 med større haleblad. Ikke att det hjelper deg
    Fløy med gammel utveksling før, men gikk vekk fra det siden meshen blir feil da det ikke er justering mellom haledrev og autorotasjonsdrev. Hvis du filer hullene avlange bør det fungere ok.
    Spørs også hvor hardt du flyr. Mange flyr på 2300 med orginal utvekslingen og haleblad.
    Hører også dfc hodet krever hardere dempere og høyere headspeed. Jeg bruker det orginale, ikke Noe feil med det

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
    ---------------------------------------------
    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
    Mikado logo 600 3D Vbar
    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

    Comment


    • #3
      KDE leverer motorplate med justeringsmuligheter, så det er jo en måte å gjøre det på...
      Har trueblood dempere på vei, så blir nok å prøve med høyt turtall... hehe
      Eivind Hansen
      ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

      Comment


      • #4
        Å bytte drev på motor endrer ikke haleutvekslingen.. halen er drevet for høy rotorhastighet. 1:3.85. Gammelt var 1:4.5 mener jeg.
        Flyr fint på 2500
        Jeg flyr ganske rolig med min enda, og koser meg med mulighet for lavere rotorhastighet og lengre flytid. Fint når man enda trener på piedish'er og sånn.

        Det Kde motorbraketten derimot gjør er att du kan kjøre større drev, og dermed kjøre høyere governored rotorhastighet.
        Men da må du muligens også endre til kde's rettskårne hoveddrev, hvis du ikke får tak i større skråsjært motordrev med samme mod.

        Er bare å kjøre throttlecurve istedet så er ikke det noe problem.
        Last edited by jonny; 15-05-12, 22:02.
        ---------------------------------------------
        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
        Mikado logo 600 3D Vbar
        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

        Comment

        Working...
        X